Design Thinking & UX: voor IT en technologie bedrijven

Type product
Trainers
Machiel OskamDave de Lange
Logo van Online Department

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

De ervaren design thinking en UX design trainers van Online Department volgen de principes van learning by doing: direct toepasbare trainingen en meetbare implementatie van de geleerde methodes met behulp van coaching 'on the job'. Dat gaat verder dan theoretische modellen. We brengen verandering. dat doen we ondermeer voor ANWB, Topicus, Rabobank en snelgroeiende technologie bedrijven. We beginnen met individiuele intakes en het opstellen van organisatiedoelen om echt maatwerk te kunnen leveren.

INCOMPANY TRAINING: DESING THINKING & UX DESIGN

Technologie bedrijven die de gebruiker centraal zetten bij de ontwikkeling van digitale producten presteren tot wel 400% beter. Het is de daarom ook onze missie om bedrijven te helpen met het verhogen van de gebruikerservaring door het uitvoeren van kwalitatief gebruikersonderzoek en het toepassen van user-centered design methodes. En dat binnen de dagelijkse praktijk van software ontwikkeling en service-innovatie.

Voor wie?
De training is bedoeld voor software bedrijven en teams vanaf 8 deelnemers. We trainen managers, product owners, analisten, designers en developers en vullen de trainingen aan met maatwerk coaching programma’s om de nieuwe…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

De ervaren design thinking en UX design trainers van Online Department volgen de principes van learning by doing: direct toepasbare trainingen en meetbare implementatie van de geleerde methodes met behulp van coaching 'on the job'. Dat gaat verder dan theoretische modellen. We brengen verandering. dat doen we ondermeer voor ANWB, Topicus, Rabobank en snelgroeiende technologie bedrijven. We beginnen met individiuele intakes en het opstellen van organisatiedoelen om echt maatwerk te kunnen leveren.

INCOMPANY TRAINING: DESING THINKING & UX DESIGN

Technologie bedrijven die de gebruiker centraal zetten bij de ontwikkeling van digitale producten presteren tot wel 400% beter. Het is de daarom ook onze missie om bedrijven te helpen met het verhogen van de gebruikerservaring door het uitvoeren van kwalitatief gebruikersonderzoek en het toepassen van user-centered design methodes. En dat binnen de dagelijkse praktijk van software ontwikkeling en service-innovatie.

Voor wie?
De training is bedoeld voor software bedrijven en teams vanaf 8 deelnemers. We trainen managers, product owners, analisten, designers en developers en vullen de trainingen aan met maatwerk coaching programma’s om de nieuwe manier van werken te implementeren in de dagelijkse praktijk. 

De deelnemers aan deze incompany training leren hoe gebruikerswensen en marktinformatie kunnen worden vertaald naar concrete functionaliteiten. Maar hoe identificeer je die wensen (en kansen) en hoe kun je die onderbouwen met meetbare resultaten? Tijdens het 6-delige programma leer je hoe je waardevolle en succesvolle digitale producten en services ontwikkeld, en daarbij de juiste tools inzet op het juiste moment. 

De design thinking training wordt gefaciliteerd door de UX experts van Online Department. De trainingen zijn gebaseerd op ‘learning by doing principes’, waardoor je direct in de praktijk met de UX design, Design thinking en Lean startup methodes aan de slag gaat. Je wordt daarbij begeleid door ervaren mentors en coaches.

Om teams en de organisatie echt anders te laten denken en werken is een 6-daags trainingsprogramma het meest effectief. Daarin komen alle design thinking en UX design methodes aan bod. Uiteraard is het ook mogelijk om losse trainingen af te nemen. Het totale programma bestaat uit de volgende onderdelen:

1 Word een design denker
We behandelen de theorie en het proces van problemen in de markt, tot het testen en valideren van product ideeën en nieuwe functionaliteiten. Om de kans op adoptie te verhogen maken we een analyse van de huidige werkprocessen. Je leert hoe SCRUM, Agile en design thinking elkaar kunnen versterken.  

2 Product Visie & Team vorming
Werk effectief samen als één team. Vorm met alle stakeholders een heldere visie over de problemen die je oplost en hoe het product past in het leven van jouw klant. Bepaal en prioriteer daarbij de belangrijkste features en maak een concrete business case.

3 Research & Validatie
Verzamel data over de markt en de eind-gebruikers en valideer concepten en ideeën voordat je ze gaat bouwen. We gaan aan de slag met interviewtechnieken en verschillende validatie methodes. Daarbij laten we zien hoe je usability onderzoek uitvoert en de resultaten analyseert.

4 Experience Journey Mapping
Breng de klantreis (of patiëntreis) in kaart en identificeer de verschillende datapunten en momenten om de gebruikerservaring te verbeteren. We gebruiken een concrete case om de verschillende fases van de klantreis vorm te geven en kansen te ontdekken.

5 Ideation & Prototyping
Leer hoe je co-creatieve sessies faliciteert en de beste ideëen naar boven haalt. Haal het maximale uit je team en ontwikkel innovatieve concepten en prototypes die klaar zijn om te testen met je eindgebruikers.

6 Design System
Met een Design System zorg je voor een consistentere productbeleving en verlaag je de ontwikkelkosten. Je leert hoe je een digitale bibliotheek opzet met een verzameling van herbruikbare componenten, onderbouwd met duidelijke richtlijnen en standaards, waar iedereen mee kan werken.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Machiel Oskam - Trainer design thinking & UX design
Machiel Oskam
Trainer design thinking & UX design
Dave de Lange - Lean innovation and digital product design
Dave de Lange
Lean innovation and digital product design

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.