Data Driven Online Marketing
"Het was een enorm leuke en leerzame masterclass waarin een goede voorbereiding en niveau van Arianne (Traffic builders) goed tot zijn recht kwam. Met veel plezier nieuwe kennis tot mij genomen. Locatie en verzorging waren prima. " - 13-11-2019 19:06
"Het was een enorm leuke en leerzame masterclass waarin een goede voorbereiding en niveau van Arianne (Traffic builders) goed tot zijn recht … alles lezen - 13-11-2019 19:06
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Deze sessie wordt door NIMA georganiseerd.
Een bekende uitspraak zegt niet voor niets: de helft van het reclamebudget is weggegooid geld; de kunst is om te weten welke helft dat is.
Wanneer je als marketeer weet welke kanalen het meeste geld opleveren, dan wil je daar je budget op inzetten. Het Data Driven Performance model stelt je in staat om te voorspellen wat er gebeurt als je een euro verschuift van het ene (online) marketingkanaal naar het andere: bijvoorbeeld van display naar search.
De hoeveelheid beschikbare data is nog nooit zo groot geweest. Door kanalen binnen de activatiefase van de marketing funnel te combineren met data ben je in staat jouw omzetresultaat te verbeteren.
Hierbij is uiteindelijk niet de waarde van de ve…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Deze sessie wordt door NIMA georganiseerd.
Een bekende uitspraak zegt niet voor niets: de helft van het reclamebudget is weggegooid geld; de kunst is om te weten welke helft dat is.
Wanneer je als marketeer weet welke kanalen het meeste geld
opleveren, dan wil je daar je budget op inzetten. Het Data Driven
Performance model stelt je in staat om te voorspellen wat er
gebeurt als je een euro verschuift van het ene (online)
marketingkanaal naar het andere: bijvoorbeeld van display naar
search.
De hoeveelheid beschikbare data is nog nooit zo groot geweest. Door
kanalen binnen de activatiefase van de marketing funnel te
combineren met data ben je in staat jouw omzetresultaat te
verbeteren.
Hierbij is uiteindelijk niet de waarde van de verschillende
marketingkanalen het belangrijkste, maar de overwegingen die op
basis van data worden gemaakt zodat er optimaal gebruik gemaakt
wordt van het marketingbudget. Ben je in staat om de
marketingkanalen optimaal in te zetten? Dan zal dat bovendien
leiden tot een direct concurrentievoordeel.
Binnen deze masterclass leer je welke ontwikkelingen er zijn binnen
het digital performance landschap en welke rol data speelt om je
omzetresultaat te verbeteren.
Programma & data
Deze masterclass vindt plaats in 3 sessies van 2,5 uur, via het
platform Zoom van 10.00 tot 12.30 uur.
Dag 1: dinsdag 9 juni, dag 2: dinsdag 16 juni, dag 3: dinsdag 23
juni.
Tijdens de masterclass gaan we aan de slag met de volgende onderwerpen:
- Introductie digital media performance landschap: Display, Social, Search & Shopping
- Introductie Data Driven Performance model
- Data voor inzichten (digitale) persona’s
- Data voor berekening ROI per kanaal
- Data voor conversie-attributie
- Data voor inschatting toegevoegde waarde per kanaal
- Data voor campagne optimalisatie
- Digital Performance strategie uitwerken
- Data voor Customer Lifetime Value
Wat levert deze masterclass je op?
Deze masterclass geeft je inzicht in alle relevante innovaties binnen het digital performance landschap / inzet van online kanalen voor het behalen van sales en omzet resultaten. Het geeft je handvatten om een resultaat gerichte en data gedreven digitale performance strategie op te zetten. Dit leer je door de juiste inzet van data en het toepassen van het "Data Driven Performance Model" om bij te dragen aan het verbeteren van de omzetresultaten. De focus hierbij ligt op de verschillende activatiekanalen binnen de marketing funnel.
Voor wie is deze masterclass bedoeld?
Marketing managers/ marketeers, E-commerce managers, Organisaties die performance georiënteerd zijn en werken met sales / omzet targets
"Het was een enorm leuke en leerzame masterclass waarin een goede voorbereiding en niveau van Arianne (Traffic builders) goed tot zijn recht kwam. Met veel plezier nieuwe kennis tot mij genomen. Locatie en verzorging waren prima. " - 13-11-2019 19:06
"Het was een enorm leuke en leerzame masterclass waarin een goede voorbereiding en niveau van Arianne (Traffic builders) goed tot zijn recht … alles lezen - 13-11-2019 19:06
"Inhoud was heel breed en heeft verschillende data driven digital topics getackeled. Dit geeft een goed overzicht over wat er allemaal is in de digital wereld. Spreker heeft veel real-time examples gebruikt om de theorie uit te leggen en ook interactief gekeken hoe het toepassbar is voor je eigen baan/ bedrijf." - 08-11-2019 00:00
"Inhoud was heel breed en heeft verschillende data driven digital topics getackeled. Dit geeft een goed overzicht over wat er allemaal is in … alles lezen - 08-11-2019 00:00
"Arianne is een talentvolle dame die haar presentatie tot in de puntjes heeft voorbereid. Ze staat voor kwaliteit in straalt dit uit. Ze heeft mijn verwachtingen van deze masterclass overtroffen." - 05-11-2019 00:00
"Arianne is een talentvolle dame die haar presentatie tot in de puntjes heeft voorbereid. Ze staat voor kwaliteit in straalt dit uit. Ze heef… alles lezen - 05-11-2019 00:00
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.