Strategisch Brand Management

Niveau
Tijdsduur
Logo van NIBAA Institute
Opleiderscore: starstarstarstarstar 10 NIBAA Institute heeft een gemiddelde beoordeling van 10 (uit 1 ervaring)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

10
Gemiddeld cijfer voor Strategisch Brand Management
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Job Reijnen
Media Production Centre Team Manager
10
Strategisch Brand Management

"Paul Blok, je lessen gisteren (blok 3 en 4) waren werkelijk fantastisch! Zeer inspirerend en praktijkgerichte colleges. Ik ben er ontzettend enthousiast over. Je nam de tijd voor een uitgebreide introductie van de deelnemers om te zien waar onze interesses en knelpunten liggen in de praktijk. Tijdens de colleges werden deze punten vrijwel allemaal in praktijk cases aangehaald. Daarbij veel toepasbare tips gekregen op het gebied van digital strategy en brand governance. Bedankt Paul, ik ben zeer blij met deze opgedane kennis!" - 02-11-2018 20:01

"Paul Blok, je lessen gisteren (blok 3 en 4) waren werkelijk fantastisch! Zeer inspirerend en praktijkgerichte colleges. Ik ben er ontzettend… alles lezen - 02-11-2018 20:01

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

NIBAA Institute biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Utrecht

Beschrijving

De consument verwacht meer dan ooit toegevoegde waarde van een bedrijf. Onderscheidend vermogen, relevantie, betekenis en transparantie is waar het om gaat. Kun je hier niet aan voldoen, wordt je overgeslagen. De klant is hard, kiest razendsnel en is steeds minder loyaal. Bedrijven hebben vandaag de dag meer dan ooit een goede merkstrategie nodig. Deze leergang verschaft u de noodzakelijke kennis, vaardigheden én inzichten om een goede branding strategie op te zetten.Vragen die centraal staan, zijn:

  • Hoe kan ik een goed gefundeerde positionering of merkstrategie opzetten?
  • Hoe kan ik een betekenisvolle waardepropositie in de markt zetten?
  • Hoe kan ik online en social media goed inbedden in…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Brand Management, NIMA Marketing-B, Marketing management, NIMA Marketing-C en Marketingstrategie.

De consument verwacht meer dan ooit toegevoegde waarde van een bedrijf. Onderscheidend vermogen, relevantie, betekenis en transparantie is waar het om gaat. Kun je hier niet aan voldoen, wordt je overgeslagen. De klant is hard, kiest razendsnel en is steeds minder loyaal. Bedrijven hebben vandaag de dag meer dan ooit een goede merkstrategie nodig. Deze leergang verschaft u de noodzakelijke kennis, vaardigheden én inzichten om een goede branding strategie op te zetten.Vragen die centraal staan, zijn:

  • Hoe kan ik een goed gefundeerde positionering of merkstrategie opzetten?
  • Hoe kan ik een betekenisvolle waardepropositie in de markt zetten?
  • Hoe kan ik online en social media goed inbedden in mijn merkstrategie?

Learnings 

De leergang Strategisch Brand Management reikt u nieuwe inzichten en kennis aan. Leert u actief aan de hand van concrete praktijkcases het geleerde te implementeren en er direct mee aan de slag te gaan. Brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en brengt u nieuwe vaardigheden bij over de implementatie van strategisch merkenbeleid. Leert u hoe u uw plannen daadwerkelijk geïmplementeerd kunt krijgen en laat u aan de hand van een bedrijfsbezoek zien hoe het eindresultaat eruit kan zien  van een succesvolle implementatie.

Onderwerpen van de leergang

De leergang Strategisch Brand Management bestaat uit de volgende vier blokken: Strategie, Branding & Positioneren (college 1 en 2). Online marketing en social media, cases en opdrachten (college 3 en 4).  Merkconsistentie creeren en bewaken (college 5 en 6) – Bedrijfsbezoek (college 7). Voor actuele data van de leergang, klik hier. Voor een nadere uiteenzetting van de colleges, klik hier

Voor wie is deze leergang geschikt?

De leergang Strategic Brand Management is bedoeld voor (senior) marketeers, brand managers, communicatie managers, strategen, adviseurs, product managers, business developers, commercieel directeuren en/of managers  die verantwoordelijk zijn voor het commerciële beleid in organisaties. U beschikt over een aantal jaren werkervaring en u bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau. U wilt uw huidige kennis verbreden en verdiepen en wilt deze graag toepassen in de praktijk.

Action learning

Tijdens de opleiding gaat u actief in groepen aan de slag op basis van diverse cases en opdrachten. U werkt hierbij aan het opstellen van een branding strategie voor bekende merken als Achmea of Ikea. U leert in groepen de theorie actief toe te passen en krijgt feedback van docenten die deze opdracht destijds zelf hebben geïmplementeerd bij hun opdrachtgever. Verder leert u enorm veel van uw mede-studiegenoten die vaak vanuit diverse functies, branches en achtergronden te maken hebben met dezelfde problematiek.

Docenten van de opleiding

Onze docenten zijn bedreven in brand management vraagstukken. Onze docenten verzorgen vanuit zowel theorie als praktijk hun colleges. Alle docenten in de opleiding zijn ervaren professionals, hoogleraar en/of vakdocent.

Lokatie, data en kosten

De leergang ‘Strategic Brand Management’ vindt plaats in Utrecht. De leergang start drie keer per jaar, in januari, maart en oktober en kent 6 vaste colleges en 1 extra college (bedrijfsbezoek). De reguliere colleges worden verspreid over drie dagen gegeven van 15.00 uur tot 21.00 uur op een donderdag. Voor actuele data, klik hier. Het collegegeld voor de leergang Strategic Brand Management bedraagt € 1.790,- (ex-BTW).  Dit is exclusief een pakket met literatuur t.w.v. €99,-. 

10
Gemiddeld cijfer voor Strategisch Brand Management
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar
Job Reijnen
Media Production Centre Team Manager
10
Strategisch Brand Management

"Paul Blok, je lessen gisteren (blok 3 en 4) waren werkelijk fantastisch! Zeer inspirerend en praktijkgerichte colleges. Ik ben er ontzettend enthousiast over. Je nam de tijd voor een uitgebreide introductie van de deelnemers om te zien waar onze interesses en knelpunten liggen in de praktijk. Tijdens de colleges werden deze punten vrijwel allemaal in praktijk cases aangehaald. Daarbij veel toepasbare tips gekregen op het gebied van digital strategy en brand governance. Bedankt Paul, ik ben zeer blij met deze opgedane kennis!" - 02-11-2018 20:01

"Paul Blok, je lessen gisteren (blok 3 en 4) waren werkelijk fantastisch! Zeer inspirerend en praktijkgerichte colleges. Ik ben er ontzettend… alles lezen - 02-11-2018 20:01

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met NIBAA Institute, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.