Digital Brand Management

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van NIBAA Institute
Opleiderscore: starstarstarstarstar 10 NIBAA Institute heeft een gemiddelde beoordeling van 10 (uit 1 ervaring)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
21 jan. 2021 tot 18 feb. 2021

Beschrijving

De digitalisering die momenteel plaatsvindt is een grote uitdaging voor merken. De enorme toename van mediakanalen, in combinatie met het persoonlijker worden van merkrelaties, vragen om een andere branding aanpak. Deze leergang verschaft u de noodzakelijke kennis, vaardigheden én inzichten om een goede digitale merkstrategie op te zetten. Vragen die centraal staan, zijn:

  • Hoe kan ik via digital branding het merk versterken?
  • Welke online technieken kan ik gebruiken om mijn merk uit te bouwen?
  • Hoe kan ik social media beter inbedden in mijn merkstrategie?
  • Hoe meet ik de effectiviteit van mijn online inspanningen en
  • Hoe converteer ik de online bezoeker naar een klant?

Learnings 

De le…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Brand Management, NIMA Marketing-B, Marketing management, NIMA Marketing-C en Marketingstrategie.

De digitalisering die momenteel plaatsvindt is een grote uitdaging voor merken. De enorme toename van mediakanalen, in combinatie met het persoonlijker worden van merkrelaties, vragen om een andere branding aanpak. Deze leergang verschaft u de noodzakelijke kennis, vaardigheden én inzichten om een goede digitale merkstrategie op te zetten. Vragen die centraal staan, zijn:

  • Hoe kan ik via digital branding het merk versterken?
  • Welke online technieken kan ik gebruiken om mijn merk uit te bouwen?
  • Hoe kan ik social media beter inbedden in mijn merkstrategie?
  • Hoe meet ik de effectiviteit van mijn online inspanningen en
  • Hoe converteer ik de online bezoeker naar een klant?

Learnings 

De leergang Digital Brand Management reikt u nieuwe inzichten en kennis aan. Leert u actief aan de hand van concrete praktijkcases het geleerde te implementeren en er direct mee aan de slag te gaan. Brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en brengt u nieuwe vaardigheden bij over de implementatie van (digital) merkenbeleid. Leert u hoe u uw plannen daadwerkelijk geïmplementeerd kunt krijgen en laat u aan de hand van een bedrijfsbezoek zien hoe het eindresultaat eruit kan zien  van een succesvolle implementatie.

Onderwerpen van de leergang

De leergang Digital Brand Management bestaat uit de volgende vier blokken. Strategie, Branding & Positionering (college 1 en 2) - Online marketing en social media, opdrachten en cases (college 3 en 4) – Online branding en performance based marketing (college 5 en 6) – Bedrijfs- bezoek (college 7). Voor actuele data van de leergang, klik hier. Voor een nadere uiteenzetting van de colleges, klik hier

Voor wie is deze leergang geschikt?

De leergang Digital Brand Management is bedoeld voor (senior) marketeers, brand managers, communicatie managers, strategen, adviseurs, product managers, business developers, commercieel directeuren en/of managers  die verantwoordelijk zijn voor het commerciële beleid in organisaties. U beschikt over een aantal jaren werkervaring en u bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau. U wilt uw huidige kennis verbreden en verdiepen en wilt deze graag toepassen in de praktijk.

Action learning

Tijdens de opleiding gaat u actief in groepen aan de slag op basis van diverse cases en opdrachten. U werkt hierbij aan het opstellen van een branding strategie voor bekende merken als Achmea of Ikea. U leert in groepen de theorie actief toe te passen en krijgt feedback van docenten die deze opdracht destijds zelf hebben geïmplementeerd bij hun opdrachtgever. Verder leert u enorm veel van uw mede-studiegenoten die vaak vanuit diverse functies, branches en achtergronden te maken hebben met dezelfde problematiek.

Lokatie, data en kosten

De leergang ‘Digital Brand Management’ vindt plaats in Utrecht.  De leergang start drie keer per jaar, in januari, mei en oktober en kent 6 vaste colleges en 1 extra college (bedrijfsbezoek). De reguliere colleges worden verspreid over drie dagen gegeven van 15.00 uur tot 21.00 uur op een donderdag. Voor actuele data, klik hier. Het collegegeld voor de leergang Digital Brand Management bedraagt € 1.790,- (ex-BTW).  Dit is exclusief een pakket met literatuur t.w.v. €99,-. Heeft u vragen of wilt u alvast een voorlopige reservering maken, mail ons: contact@nibaa.nl.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met NIBAA Institute, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.