Branding & Customer Experience Management

Niveau
Tijdsduur
Logo van NIBAA Institute
Opleiderscore: starstarstarstarstar 10 NIBAA Institute heeft een gemiddelde beoordeling van 10 (uit 1 ervaring)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Om de hedendaagse consument voor je te winnen is een consistente merkervaring nodig, ongeacht het kanaal. Door je te verplaatsen in het oriëntatie- en aankoopproces van je klant, dit goed te analyseren en je touchpoints hier op aan te passen, kun je het aankoopproces verbeteren. Veel organisaties zijn inmiddels wel overtuigd dat de klassieke salesfunnel niet bestaat en dat het sociale web ervoor heeft gezorgd dat oriëntatie- en aankoopproces zijn veranderd. De adoptie van deze kennis vertaalt zich echter nog niet consequent naar succesvolle marketinginspanningen omdat er een kloof bestaat tussen de verwachting van de klant en die van organisaties. Het creëren van een positieve merkervaring b…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Customer Experience, Merkontwikkeling, Brand Management, Google Analytics en Customer Journey.

Om de hedendaagse consument voor je te winnen is een consistente merkervaring nodig, ongeacht het kanaal. Door je te verplaatsen in het oriëntatie- en aankoopproces van je klant, dit goed te analyseren en je touchpoints hier op aan te passen, kun je het aankoopproces verbeteren. Veel organisaties zijn inmiddels wel overtuigd dat de klassieke salesfunnel niet bestaat en dat het sociale web ervoor heeft gezorgd dat oriëntatie- en aankoopproces zijn veranderd. De adoptie van deze kennis vertaalt zich echter nog niet consequent naar succesvolle marketinginspanningen omdat er een kloof bestaat tussen de verwachting van de klant en die van organisaties. Het creëren van een positieve merkervaring begint bij het optimaliseren van touchpoints zodat de consument geen discrepantie ervaart.  Deze leergang verschaft u de noodzakelijke kennis, vaardigheden én inzichten om een goede brand & customer experience strategie op te kunnen stellen en uit te kunnen voeren. Vragen die centraal staan, zijn:

  • Hoe vertaal je insights uit de customer journey map naar de praktijk?
  • Hoe geef je uitvoering aan de CEM-strategie?
  • Hoe kun je de merkervaring in lijn brengen met de verwachtingen?
  • Op welke wijze krijg je grip op de relevante kpi’s? Op welke variabelen moet er gestuurd worden?
  • Welke rol spelen multichannel management en branding bij de totstandkoming van de customer experience ?
  • Hoe vlieg je bepaalde projecten aan en hoe krijg je de juiste mensen mee?

Learnings 

De leergang Branding & Customer Experience Management reikt u nieuwe inzichten en kennis aan. Leert u actief aan de hand van concrete praktijkcases het geleerde te implementeren en er direct mee aan de slag te gaan. Brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en brengt u nieuwe vaardigheden bij over de implementatie van een content marketing strategie. Leert u hoe u uw plannen daadwerkelijk geïmplementeerd kunt krijgen en laat u aan de hand van een bedrijfsbezoek zien hoe het eindresultaat eruit kan zien  van een succesvolle implementatie.

Onderwerpen van de leergang

De leergang Branding & Customer Experience Manage- ment bestaat uit de volgende vier blokken: Strategie, Branding & Positioneren (college een en twee). Online brand experience en social media, cases en opdrachten (college drie en vier).  Branding & customer experience management.  (college vijf en zes) – Bedrijfsbezoek (college zeven). Voor actuele data van de leergang, klik hier. Voor een nadere uiteenzetting van de colleges, klik hier

Voor wie is deze leergang geschikt?

De leergang Branding & Customer Experience Management is bedoeld voor (senior) marketeers, brand managers, communicatie managers, strategen, adviseurs, product managers, business developers, commercieel directeuren en/of managers  die verantwoordelijk zijn voor het commerciële beleid in organisaties. U beschikt over een aantal jaren werkervaring en u bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau. U wilt uw huidige kennis verbreden en verdiepen en wilt deze graag toepassen in de praktijk.

Action learning

Tijdens de opleiding gaat u actief in groepen aan de slag op basis van diverse cases en opdrachten. U werkt hierbij aan het opstellen van een brand & customer experience strategie voor bekende merken als Achmea of Ikea. U leert in groepen de theorie actief toe te passen en krijgt feedback van docenten die deze opdracht destijds zelf hebben geïmplementeerd bij hun opdrachtgever. Verder leert u enorm veel van uw mede-studiegenoten die vaak vanuit diverse functies, branches en achtergronden te maken hebben met dezelfde problematiek.

Lokatie, data en kosten

De leergang ‘Branding & Customer Experience Management’ vindt plaats in Utrecht.  De leergang start drie keer per jaar, in januari, maart en oktober en kent 6 vaste colleges en 1 optioneel college (bedrijfsbezoek). De reguliere colleges worden verspreid over drie dagen gegeven van 15.00 uur tot 21.00 uur op een donderdag. Voor actuele data, klik hier. Het collegegeld voor de leergang Branding & Customer Experience Management € 1.790,- (ex-BTW).  Dit is exclusief een pakket met literatuur t.w.v. €99,-. Heeft u vragen of wilt u alvast een voorlopige reservering maken, mail ons: contact@nibaa.nl.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met NIBAA Institute, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.