Procesmanagement volgens ISO 9001

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van NEN Trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 NEN Trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 1.798 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #2 in Productie, techniek & bouw.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #2 in Productie, techniek & bouw.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,4
Gemiddeld cijfer voor Procesmanagement volgens ISO 9001
Gebaseerd op 14 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Procesmanagement volgens ISO 9001

"Ik heb de training als zeer leerzaam ervaren. Goede uitleg a.d.h.v. presentatiesheets en voorbeelden maken de stof begrijpelijk. Ik geef de trainer van deze cursus een 8. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 8." - 28-04-2021 00:00

"Ik heb de training als zeer leerzaam ervaren. Goede uitleg a.d.h.v. presentatiesheets en voorbeelden maken de stof begrijpelijk. Ik geef de… alles lezen - 28-04-2021 00:00

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
10 nov. 2021 tot 11 nov. 2021
Toon rooster
event 11 november 2021, Utrecht

Beschrijving

Om u te helpen normen beter te begrijpen en te implementeren biedt NEN een breed pallet aan trainingen aan. Wij helpen u begrijpen welke normen en richtlijnen voor u relevant zijn en hoe u deze toepast binnen uw organisatie.

Krijg meer inzicht in procesmanagement en bijbehorend begrippenkader door middel van ISO 9001 en leer processen verbeteren.

Voor wie Procesmanagers en andere verantwoordelijken voor procesmanagement en KAM

In ISO 9001:2015 wordt expliciet gesproken over het beheersen van processen. Wat is nodig om de opzet, bestaan en werking ervan te garanderen? Hoe betrekt u mensen bij het inrichten en hoe borgt u de juiste focus?

De training 'Procesmanagement volgens ISO 9001' werkt vanuit het BPM-maturity model ‘Hoe horizontaal is uw organisatie?’ Centraal staat de ontwikkeling van level 2 (stafbewust) naar 3 (procesgericht). U doet een nulmeting: waar staat mijn organisatie nu qua procesvolwassenheid?…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ISO 9001, Procesmanagement, Kwaliteitsmanagement, ISO/ IEC 20000 en Lean.

Om u te helpen normen beter te begrijpen en te implementeren biedt NEN een breed pallet aan trainingen aan. Wij helpen u begrijpen welke normen en richtlijnen voor u relevant zijn en hoe u deze toepast binnen uw organisatie.

Krijg meer inzicht in procesmanagement en bijbehorend begrippenkader door middel van ISO 9001 en leer processen verbeteren.

Voor wie Procesmanagers en andere verantwoordelijken voor procesmanagement en KAM

In ISO 9001:2015 wordt expliciet gesproken over het beheersen van processen. Wat is nodig om de opzet, bestaan en werking ervan te garanderen? Hoe betrekt u mensen bij het inrichten en hoe borgt u de juiste focus?

De training 'Procesmanagement volgens ISO 9001' werkt vanuit het BPM-maturity model ‘Hoe horizontaal is uw organisatie?’ Centraal staat de ontwikkeling van level 2 (stafbewust) naar 3 (procesgericht). U doet een nulmeting: waar staat mijn organisatie nu qua procesvolwassenheid? Maar u leert ook hoe u verder kunt komen.

ISO 9001:2015 is gebaseerd op de High Level Structure. Als aanvulling daarop is in ISO 9001 een sterke nadruk op processen en procesbeheersing. De eisen ten aanzien van processen en hun werking zijn verzwaard ten opzichte van ISO 9001:2008.
Hoe kan een organisatie werken aan effectief procesmanagement?

Aansluitend en verdiepend op de tweedaagse training 'Procesmanagement volgens ISO 9001' is er ook een 6-daagse NEN Academy Opleiding 'Procesgericht denken en werken'.

Resultaat

  • U heeft inzicht in procesmanagement en bijbehorend begrippenkader
  • U kunt een bedrijfsprocesmodel maken
  • U kent de technieken en vaardigheden om processen uit te werken met teams
  • U kunt verspillingen in processen duiden
  • U bent in staat integrale KAM-processen op te zetten op basis van risicodenken
  • U kunt procesparameters opzetten
  • U kunt op basis van inzicht in prestaties van processen verbeteringen duiden
8,4
Gemiddeld cijfer voor Procesmanagement volgens ISO 9001
Gebaseerd op 14 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Procesmanagement volgens ISO 9001

"Ik heb de training als zeer leerzaam ervaren. Goede uitleg a.d.h.v. presentatiesheets en voorbeelden maken de stof begrijpelijk. Ik geef de trainer van deze cursus een 8. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 8." - 28-04-2021 00:00

"Ik heb de training als zeer leerzaam ervaren. Goede uitleg a.d.h.v. presentatiesheets en voorbeelden maken de stof begrijpelijk. Ik geef de… alles lezen - 28-04-2021 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Procesmanagement volgens ISO 9001

"De opstart van de training verliep vertraging op omdat de link naar ZOOM niet functioneerde. De trainer R. Bakker heeft het probleem verholpen door de training via MS Teams te laten verlopen. Dit heeft ook de voorkeur van de gemeente waarvoor ik werk. De training was interessant en leerzaam. Het hielp mee dat we met een kleine groep waren (4 cursisten) waardoor ruimschoots interactie onderling kon plaatsvinden. De 2-daagse training was goed ingedeeld met voldoende pauzes tussendoor. De gehele training werd zodanig gebracht dat ik tijdens de verschillende blokken de training geconcentreerd heb kunnen volgen (zonder af te dwalen). De training was goed te volgen en het geleerde is goed toe te passen in de praktijk. " - 20-04-2021 00:00

"De opstart van de training verliep vertraging op omdat de link naar ZOOM niet functioneerde. De trainer R. Bakker heeft het probleem verholp… alles lezen - 20-04-2021 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Procesmanagement volgens ISO 9001

"Sterk: meerdere voorbeelden voor concrete verbeteringen Sterk: presentatie style Verbeter: interactieve activiteiten kunnen beter met een gedeelde live-document, waar iedereen kan tegelijk erop werken e.g. google slides De trainer geef ik een 8." - 20-04-2021 00:00

"Sterk: meerdere voorbeelden voor concrete verbeteringen Sterk: presentatie style Verbeter: interactieve activiteiten kunnen beter met een … alles lezen - 20-04-2021 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Procesmanagement volgens ISO 9001

"Nadeel is als de internet verbinding wegvalt en op nieuw moet inloggen en wachten op docent dat hij je weer toevoegt. Wat ik ook als nadeel ervaren heb is het onderling contact in bijv. een pauze. verder was de cursus prima te doen. Wel lange dagen om naar een scherm te turen. Bij een cursus op locatie heb je meer afleiding omdat je in een andere omgeving zit." - 18-11-2020 00:00

"Nadeel is als de internet verbinding wegvalt en op nieuw moet inloggen en wachten op docent dat hij je weer toevoegt. Wat ik ook als nadeel … alles lezen - 18-11-2020 00:00

starstarstarstar_borderstar_border
Anoniem
6
Procesmanagement volgens ISO 9001

"De inhoud van training was interessant en inspirerend. De opstart was niet vlekkeloos. Ik heb tot kwart voor 10 moeten wachten voor dat ik werd toegelaten tot de training. Ik heb alle 4 de contactnummers gebeld die in de begeleidende email stonden vermeld en geen van die 4 werden beantwoord. Uiteindelijk doorgeschakeld naar de klantenservice, maar op datzelfde moment werd ik toegelaten tot de online cursus. Dat de opstart niet helemaal goed verliep, kan gebeuren, maar ik vind het slordig dat de opgegeven contactpersonen niet bereikbaar zijn. De opgegeven tijden kwamen niet overeen met de tijden die eigenlijk voor de training stonden en waren ook niet bekend bij de trainer. De presentatiedia's die zijn gestuurd waren niet compleet. " - 17-11-2020 00:00

"De inhoud van training was interessant en inspirerend. De opstart was niet vlekkeloos. Ik heb tot kwart voor 10 moeten wachten voor dat ik … alles lezen - 17-11-2020 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Procesmanagement volgens ISO 9001

"Verbeterpunt is het gelijkvormig houden van het lesmateriaal dat door de docent gebruikt wordt en dat wat wordt toegezonden. Ik geef de trainer van deze cursus een 8. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 7." - 17-11-2020 00:00

"Verbeterpunt is het gelijkvormig houden van het lesmateriaal dat door de docent gebruikt wordt en dat wat wordt toegezonden. Ik geef de tra… alles lezen - 17-11-2020 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Procesmanagement volgens ISO 9001

"Sterk punt: doorlopen van de stof via blokken met steeds een korte samenvatting. Aan de hand van leuke voorbeelden. Ook ruimte voor pauzes. Jammer genoeg weinig tijd om meer interactie te hebben met de andere deelnemers, je zag hen in een klein schermpje. Tijdens pauzes blokte iedereen video en geluid, normaal in fysieke opzet maak je een praatje, meer verbinding. Verbeterpunt is de opstart van de zoommeting op de eerste dag, de telefoonnummers voor ondersteuning werkten niet. Volgens de uitnodiging zou de training van 9.30 - 15.00 zijn, achteraf was dat van 9.30 - 16.30, sommige deelnemers hadden na 15.00 een andere afspraak. gelukkig kon de stof toch behandeld worden en eerlijk gezegd vond ik het lang zat" - 17-11-2020 00:00

"Sterk punt: doorlopen van de stof via blokken met steeds een korte samenvatting. Aan de hand van leuke voorbeelden. Ook ruimte voor pauzes. … alles lezen - 17-11-2020 00:00

starstarstarstarstar_half
Verschuren, A.M.
9
Procesmanagement volgens ISO 9001

"Sterke punten van deze training: zeer duidelijke uitleg van docent en een goede opbouw in het programma. Er was genoeg tijd voor vragen of opmerkingen. Eventuele verbetertips voor deze training: In begin van programma duidelijker het doel van de cursus benoemen." - 20-12-2018 00:00

"Sterke punten van deze training: zeer duidelijke uitleg van docent en een goede opbouw in het programma. Er was genoeg tijd voor vragen of o… alles lezen - 20-12-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Procesmanagement volgens ISO 9001

"Sterke punten van deze training: Docent probeerde iedereen erbij te houden. Eventuele verbetertips voor deze training: Wellicht iets meer koffiepauzes om iedereen scherp te houden. cursus niet 2 dagen achtereen maar ene week 1 dag en volgende week ook 1 dag. zo kun je de stof laten bezinken en eventueel al een deel proberen toe te passen. idee�n ervaringen kun je dan de week erna delen." - 19-12-2018 00:00

"Sterke punten van deze training: Docent probeerde iedereen erbij te houden. Eventuele verbetertips voor deze training: Wellicht iets meer k… alles lezen - 19-12-2018 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Procesmanagement volgens ISO 9001

"Sterke punten van deze training: Met makkelijke herkenbare voorbeelden wordt de materie makkelijk gemaakt. Eventuele verbetertips voor deze training: In mijn ogen begin je altijd bij hetgeen de klant wil, nu kwam customer journey pas in het tweede deel aan bod." - 19-12-2018 00:00

"Sterke punten van deze training: Met makkelijke herkenbare voorbeelden wordt de materie makkelijk gemaakt. Eventuele verbetertips voor deze… alles lezen - 19-12-2018 00:00

starstarstarstarstar
Brenk, E.S. van
10
Procesmanagement volgens ISO 9001

"Sterke punten van deze training: Docent en zijn enthousiasme De opbouw van de training met de oefeningen en interacties na de pauze Concrete voorbeelden de toepasbaarheid van de materie voor ons bedrijf . Eventuele verbetertips voor deze training: Inlezen wat het bedrijf doet is gewenst voordat je een presentatie geeft. Dat we een Veevoer bedrijf zijn en dat je enig idee hebt wie onze klant is. Veehouder met een veehouderijbedrijf. (fokkerij doet meer mensen pijn dan goed. Verder de klant wat meer centraal stellen. Niet dag twee deel twee pas aan bod laten komen En tot slot de ppp en de hand out nog eens controleren. Hier end aar kwamen ze niet overeen. " - 19-12-2018 00:00

"Sterke punten van deze training: Docent en zijn enthousiasme De opbouw van de training met de oefeningen en interacties na de pauze Concrete… alles lezen - 19-12-2018 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Procesmanagement volgens ISO 9001

"Sterke punten van deze training: Trainer had veel kennis in hui. Het programma was goed opgebouwd. Ook leuk dat er een andere trainer kwam vertellen over de klantreis. Eventuele verbetertips voor deze training: De reader kwam niet overeen met hetgeen werd getoond in PowerPoint. " - 23-04-2018 00:00

"Sterke punten van deze training: Trainer had veel kennis in hui. Het programma was goed opgebouwd. Ook leuk dat er een andere trainer kwam v… alles lezen - 23-04-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Procesmanagement volgens ISO 9001

"Sterke punten van deze training: het is gericht op de praktijk, de docent heeft het leuk gebracht waardoor je aandachtig blijft luisteren en heeft voldoende handvat meegegeven om direct aan de slag te kunnen. Eventuele verbetertips voor deze training: ik heb geen verbeterpunten." - 23-10-2017 00:00

"Sterke punten van deze training: het is gericht op de praktijk, de docent heeft het leuk gebracht waardoor je aandachtig blijft luisteren en… alles lezen - 23-10-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Procesmanagement volgens ISO 9001

"Sterke punten van deze training: Docent weet materie begrijpelijk en eenduidig uit te leggen. De lesstof lag voor ons klaar, zodat ik daar waar nodig kon meeschrijven. Eventuele verbetertips voor deze training: ik heb geen verbeterpunten." - 16-10-2017 00:00

"Sterke punten van deze training: Docent weet materie begrijpelijk en eenduidig uit te leggen. De lesstof lag voor ons klaar, zodat ik daar w… alles lezen - 16-10-2017 00:00

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.