Cursus Google Adwords (SEA) - de basis - online marketing

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van MvH Academy

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Van der Valk Utrecht
7 mei. 2019
info Nog geen startgarantie

Beschrijving

De cursus

Met Google en Bing direct worden vertoond aan het gewenste publiek door te adverteren. In de SEA Basis cursus zullen we je alles vertellen over alle mogelijkheden die deze twee zoekmachines te bieden hebben. Hierdoor weet je welke campagnes het beste bij jouw gewenste resultaten passen.
In deze cursus leer je eigen campagnes op te zetten van begin tot einde. Je zal leren om de beste zoekwoorden te kiezen voor jouw campagnes en je campagnes op de meest efficiënte manier in te richten. Met de cursus kom jij erachter hoe een goede advertentietekst eruit ziet om de meeste (relevante) bezoekers naar je website te krijgen.

Het programma

1. Mogelijkheden Google en Bing

Binnen deze curs…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

De cursus

Met Google en Bing direct worden vertoond aan het gewenste publiek door te adverteren. In de SEA Basis cursus zullen we je alles vertellen over alle mogelijkheden die deze twee zoekmachines te bieden hebben. Hierdoor weet je welke campagnes het beste bij jouw gewenste resultaten passen.
In deze cursus leer je eigen campagnes op te zetten van begin tot einde. Je zal leren om de beste zoekwoorden te kiezen voor jouw campagnes en je campagnes op de meest efficiënte manier in te richten. Met de cursus kom jij erachter hoe een goede advertentietekst eruit ziet om de meeste (relevante) bezoekers naar je website te krijgen.

Het programma

1. Mogelijkheden Google en Bing

Binnen deze cursus gaan we dieper in op de twee verschillende zoekmachines Google en Bing.
Wat zijn de verschillen? Welke doelgroepen kunnen we hiermee bereiken? Wat zijn de mogelijkheden binnen de zoekmachines? Belangrijke vragen om je strategie mee te bepalen.

Google Ads

  • Tekstadvertenties
  • Shopping
  • Remarketing

Bing Ads

  • Tekstadvertenties
  • Shopping

Welk kanaal is het beste?

2. Zoekwoorden

Wanneer je gaat adverteren in zoekmachines koop je zoekwoorden in. Het kan gezien worden als een soort veiling. Diegene met een hoger bod en een betere kwaliteitsscore krijgt een hogere plaats binnen Google of Bing. Maar wat zijn nu relevante zoekwoorden? In deze cursus gaan we hier dieper op in en leer je een eigen zoekwoordonderzoek samen te stellen.

  • Hoe kies je de beste zoekwoorden?
  • Wat is het benodigde budget?
  • Verschillende type zoekwoorden
  • In en uitsluiten

3. Campagnestructuur

Bij de opstart van een campagne binnen Google op Bing komt heel wat kijken. Voordat je hier aan begin is het belangrijk om een goede campagnestructuur op te bouwen. Hiermee maak je het voor jezelf overzichtelijk en zorg je voor de meest rendabele campagnes. In deze cursus leer je meer over het opzetten van een campagne met de bijbehorende structuur en advertentiegroepen.

  • Opstart campagne
  • Welke structuur hanteer ik?
  • Advertentiegroepen

4. Advertentieteksten

De volgende stap in het opzetten van de campagne is het schrijven van kwalitatieve advertentieteksten. In deze cursus ga je hiermee zelf aan de slag en krijg je de nodige tips en tricks.

  • Het schrijven van Advertenties
  • Maak het verschil met goede advertenties.
  • Hoe profiteert mijn SEO van mijn SEA?

5. Conversies

Wat is voor jou een conversie en hoe stel je een conversie in? Een conversie hoeft niet altijd een aankoop te zijn een conversie kan voor jou ook een heel anders doel zijn. Het is belangrijk om hoofd en subdoelen te bepalen zodat deze doorgemeten kunnen worden in de campagnes. Zonder conversies is het lastig om de campagnes te beoordelen en optimaliseren. In deze cursus kom je te weten wat conversies kunnen zijn en hoe deze ingesteld kunnen worden.

6. Meten, sturen, verbeteren en winnen!

Wanneer beoordeel je een campagne waarop? Hoe stuur je daarop? Wat kun je doen met de verzamelde informatie?

7. Google Shopping

Als extra gaan we in deze cursus nog dieper in op Google Shopping. Een van de mogelijkheden van adverteren binnen Google. Je komt te weten hoe Google Shopping werkt en hoe je omgaat met Google Merchant Center.

  • De werking van Google Merchant center
  • De werking van Google shopping
  • Biedingen instellen

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.