Proposities ontwikkelen (en bijbehorende prijsstrategie)
Beschrijving
Stuck in a marketing gap?
Voor het verbeteren van jullie marketing performance, voor naming & rebranding of het ontwikkelen van proposities geven onze workshops een flinke duw in de goede richting.
Speciaal voor B2B- en B2B2C-organisaties hebben we marketing workshops over het ontwikkelen van proposities + prijsstrategie, marketing gaps ontdekken én oplossen, en over wat er allemaal komt kijken bij (re)naming en (re)branding.
Al het goede komt in drieën. Want mensen willen ook zakelijk iets te kiezen hebben. De workshop Prrroposities bestaat uit 3 delen en geeft antwoord op vragen als:
- Hoe ontwikkel je vanuit je positionering (of rekening houdend met) sterke en passende proposities?
- Op welke wijze kunnen we deze proposities goed bij de doelgroep onder de aandacht krijgen?
- Kunnen we andere prijsstrategieën toepassen?
- Hoe krijgen we de directie of het MT/de stuurgroep mee in onze nieuwe ideeën?
Deel 1 van deze workshop duurt een dag en bevat de volgende onderwerpen:
- Creatief brainstormen over product/dienstdifferentiatie en diversificatie.
- Ontdekken van de behoefte van de markt via persona-ontwikkeling…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Stuck in a marketing gap?
Voor het verbeteren van jullie marketing performance, voor naming & rebranding of het ontwikkelen van proposities geven onze workshops een flinke duw in de goede richting.
Speciaal voor B2B- en B2B2C-organisaties hebben we marketing workshops over het ontwikkelen van proposities + prijsstrategie, marketing gaps ontdekken én oplossen, en over wat er allemaal komt kijken bij (re)naming en (re)branding.
Al het goede komt in drieën. Want mensen willen ook zakelijk iets te kiezen hebben. De workshop Prrroposities bestaat uit 3 delen en geeft antwoord op vragen als:
- Hoe ontwikkel je vanuit je positionering (of rekening houdend met) sterke en passende proposities?
- Op welke wijze kunnen we deze proposities goed bij de doelgroep onder de aandacht krijgen?
- Kunnen we andere prijsstrategieën toepassen?
- Hoe krijgen we de directie of het MT/de stuurgroep mee in onze nieuwe ideeën?
Deel 1 van deze workshop duurt een dag en bevat de volgende
onderwerpen:
- Creatief brainstormen over product/dienstdifferentiatie en diversificatie.
- Ontdekken van de behoefte van de markt via persona-ontwikkeling.
- Opzetten van de propositie, de prijsstrategie en de businesscase.
In deel 2
- behandelen we de feedback op de propositie-ideeën van een aantal van jullie meest kritische klanten.
- gebruiken we hun input om de proposities en de prijsstrategie scherp te krijgen.
In deel 3
- ontwikkelen we een sterk marketingplan waarmee jullie de proposities goed naar de markt kunnen communiceren.
- bereiden we de presentatie met business case voor om te presenteren aan het MT, de DT of de stuurgroep.
Voor wie?
Voor marketing en business
development teams die de uitdaging hebben om duidelijke en
onderscheidende proposities te ontwikkelen en te vermarkten.
Duur van de workshop
3-4 dagen, afhankelijk
van de complexiteit van jullie business en de densiteit van de
markt waarin jullie actief zijn of willen zijn. De workshop kan
binnen 1 week of verspreid over meerdere weken.
Investering
€ 8.995 excl. 21% btw voor 4
dagen, € 7.500 excl. 21% btw voor 3 dagen, inclusief voor- en
na-bereidingen, reis- en verblijfkosten (binnen Nederland).
Locatie voor de workshop
Alle workshops
worden in principe gehouden bij ons op kantoor in Utrecht, tenzij
de cliënt anders wenst.
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.