Training Service monteur als ambassadeur

Type product
Logo van Mikrocentrum
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 Mikrocentrum heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 118 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Als (service-)engineer of monteur bent u het gezicht van het bedrijf in de klant-leverancierrelatie. Het is van onschatbare waarde als u op klantgerichte wijze uw functie uitoefent. U heeft namelijk een grote invloed op het imago van uw bedrijf. Na afloop van de training Service monteur als ambassadeur bent u in staat om uzelf en uw bedrijf op een juiste manier te presenteren.

  • Leer de taal van de klant spreken en verbeter uw klantrelaties
  • Verhoog het rendement van uw service activiteiten
  • Ontdek de rol van de service engineer in uw marketingstrategie

Over de training Service monteur als ambassadeur

Na afloop van de training bent u in staat om uzelf en uw bedrijf op een juiste manier te pre…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Monteur, Installatietechniek, Flensmonteur, Fietsenmaker en MBV & TBV (Monteur / Technicus Beveiligingssystemen).

Als (service-)engineer of monteur bent u het gezicht van het bedrijf in de klant-leverancierrelatie. Het is van onschatbare waarde als u op klantgerichte wijze uw functie uitoefent. U heeft namelijk een grote invloed op het imago van uw bedrijf. Na afloop van de training Service monteur als ambassadeur bent u in staat om uzelf en uw bedrijf op een juiste manier te presenteren.

  • Leer de taal van de klant spreken en verbeter uw klantrelaties
  • Verhoog het rendement van uw service activiteiten
  • Ontdek de rol van de service engineer in uw marketingstrategie

Over de training Service monteur als ambassadeur

Na afloop van de training bent u in staat om uzelf en uw bedrijf op een juiste manier te presenteren. U heeft geleerd hoe u door het versterken van uw verbale en non-verbale communicatie meer impact kunt maken. Dit vertaalt zich direct in een professionelere samenwerking en verbetering van uw resultaat.

Lesvorm

Tijdens deze training staat vooral de praktijk centraal. U werkt intensief aan uw non-verbale en verbale presentatie. Verder wordt de rol van de technicus behandeld en de invloed van zijn handelen op het imago van uw bedrijf. Daar waar nodig wordt de theorie behandeld die u overigens meekrijgt in een overzichtelijke syllabus. De trainingsinhoud is onmiddellijk toe te passen in de praktijk.

U ontvangt voorafgaande aan de training een intakeformulier. Hier kunt u aangeven wat uw specifieke leerdoelen zijn, zodat de trainer hierop tijdens de training kan inspelen. 


Programma

Onder begeleiding van een ervaren communicatietrainer worden de volgende onderwerpen behandeld:

  • Hoe communiceer ik, wat is het effect van mijn gedrag en communicatie?
  • De verschillende communicatievormen (h)erkennen
  • Communiceren met overtuiging en passie: Elevator Pitch en Story Telling
  • Hoe stuur ik een gesprek? Een heldere strategie naar wederzijds commitment
  • Omgaan met verschillende klanttypen
  • Inleven in de problemen van de klant
  • Communicatie of commotie - omgaan met conflicten, weerstanden en tegenwerpingen
  • Onderhandelen en beïnvloeden tijdens gesprekken
  • Het creëren van een persoonlijk ontwikkelingsplan

Tijdens de training gaat u aan de slag met praktische situaties door rollenspellen en oefeningen. Ook krijgt u een aantal testen, die meer inzicht bieden in de effecten van uw houding en gedrag.



Service monteurs, monteurs die regelmatig klantcontacten hebben of bij de klant gedetacheerd zijn
Vanaf MBO
Indicatie: 2 dagbijeenkomsten
Bewijs van deelname
Er zijn nog geen ervaringen.
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Monteur.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.