Spoedcursus Innovatie

Niveau
Tijdsduur
Logo van Mikomi

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Voor iedereen die weinig van innovatie weet, maar eigenlijk wel de 'basics' nodig heeft. Leer wat innovatie inhoudt en kom te weten wat je ermee kunt bereiken. Ideaal voor als je nog weinig weet van innovatie of de weg kwijt bent in het innovatie-doolhof. Methodes zoals Lean Startup en Design Thinking worden helder uitgelegd met tips wanneer je wat gebruikt.
In een halve dag ben je helemaal bij!

Wat is innovatie eigenlijk? En wat moet je als bedrijf doen als je wilt innoveren? Wanneer is innovatie nodig? En kun je innovatie ook fout doen? Is Design Thinking een vorm van innovatie? Wat is het nut van Lean Startup?

In deze spoedcursus leer je innovatie te begrijpen en zie je wat ervoor nodig…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Voor iedereen die weinig van innovatie weet, maar eigenlijk wel de 'basics' nodig heeft. Leer wat innovatie inhoudt en kom te weten wat je ermee kunt bereiken. Ideaal voor als je nog weinig weet van innovatie of de weg kwijt bent in het innovatie-doolhof. Methodes zoals Lean Startup en Design Thinking worden helder uitgelegd met tips wanneer je wat gebruikt.
In een halve dag ben je helemaal bij!

Wat is innovatie eigenlijk? En wat moet je als bedrijf doen als je wilt innoveren? Wanneer is innovatie nodig? En kun je innovatie ook fout doen? Is Design Thinking een vorm van innovatie? Wat is het nut van Lean Startup?

In deze spoedcursus leer je innovatie te begrijpen en zie je wat ervoor nodig is. We bekijken wat een innovatiestrategie inhoudt en waarom je die als bedrijf moet hebben. Daarnaast leer je de stappen die nodig zijn om van idee tot eindproduct te komen. Zo gaan we met behulp van Design Thinking kijken naar wat er nodig is voor een problem/solution fit. Daarna komt de product/market fit volgens de Lean Startup methode aan bod en om het af te maken de business model fit waarna je growth hacking moet inzetten.

Voor wie?

Voor iedereen die geen overzicht (meer) heeft of gewoon meer wil weten van innovatie. Voor als je weinig van innovatie weet, maar eigenlijk wel de 'basics' nodig hebt. Bijvoorbeeld als je een rol in HR, IT of marketing hebt. Ook als je MT-lid of OR-lid bent, komt deze kennis goed van pas, omdat je een betere kijk op het functioneren van een bedrijf krijgt.

Wat is het resultaat van deze workshop voor jou?

  • Je hebt inzicht in wat de verschillende stappen in een innovatietraject zijn
  • Je weet hoe je trends en technische ontwikkelingen herkent die zorgen dat innovatie nodig is
  • Je herkent de indicatoren die aangeven dat innovatie urgent is
  • Je hebt inzicht in de innovatie methodes Design Thinking en Lean Startup en je weet wanneer je welke moet inzetten in een innovatietraject
  • Je bent in staat om zelf een probleem op te sporen dat de moeite waard is om op te lossen
  • Je weet waarom het belangrijk is om een problem/solution en product/market fit te vinden en hoe je dit doet
  • Je bent bekend met een groot aantal van de business modellen die gebruikt worden door succesvolle bedrijven zoals ‘razor and blade’, ‘layer player’ of ‘two-sided market’
  • Je hebt een beeld van de mogelijkheden van growth hacking dat je inzet op het moment dat je een business model fit hebt gevonden

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Mikomi, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.