Klantgericht schrijven van brieven en e-mails

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Klantgericht schrijven van brieven en e-mails

Merlijn
Logo van Merlijn
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 Merlijn heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 56 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeLimbricht
6 mei. 2025
Toon rooster
event 6 mei 2025, 10:00-16:30, Limbricht, Dag 1
placePutten
10 dec. 2025
Toon rooster
event 10 december 2025, 10:00-16:30, Putten, Dag 1

Beschrijving

Vindt u het moeilijk om uw brief of e-mail af te stemmen op uw publiek? U bent niet de enige. Deze praktische training helpt u om uw brieven en e-mails kort, overzichtelijk èn in begrijpelijke taal t

Vindt u het moeilijk om uw brief of e-mail af te stemmen op uw publiek? U bent niet de enige. Deze praktische training helpt u om uw brieven en e-mails kort, overzichtelijk èn in begrijpelijke taal te schrijven.

Studiebelasting

Bij deze 1-daagse opleidingen is er geen sprake van bijkomende

Vanuit lezersperspectief!

- Medewerkers van overheden die schriftelijk ( brief, e-mail ) contact hebben met de burger;
- alle functionarissen die in hun schriftelijke uitingen naar klanten correct en overtui…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Klantgericht schrijven, Klantgerichtheid, Schrijven, Schriftelijke communicatie en Schrijven voor het web.

Vindt u het moeilijk om uw brief of e-mail af te stemmen op uw publiek? U bent niet de enige. Deze praktische training helpt u om uw brieven en e-mails kort, overzichtelijk èn in begrijpelijke taal t

Vindt u het moeilijk om uw brief of e-mail af te stemmen op uw publiek? U bent niet de enige. Deze praktische training helpt u om uw brieven en e-mails kort, overzichtelijk èn in begrijpelijke taal te schrijven.

Studiebelasting

Bij deze 1-daagse opleidingen is er geen sprake van bijkomende

Vanuit lezersperspectief!

- Medewerkers van overheden die schriftelijk ( brief, e-mail ) contact hebben met de burger;
- alle functionarissen die in hun schriftelijke uitingen naar klanten correct en overtuigend willen zijn;
- voor deelname aan deze training is geen specifieke vooropleiding vereist;
- zou u graag precies willen weten wat deze training aan uw professionele performance en kennis toevoegt? Neemt u dan contact op met de backoffice die u naar uw wens doorverbindt met de trainer of u matcht met een oud-deelnemer in dezelfde beroepsgroep.

- U beheerst de techniek van het stellen van de centrale vraag;
- u weet hoe u uw brief kunt structureren;
- u vermijdt ingewikkelde zinsconstructies;
- u gebruikt geen stijve of ouderwetse formuleringen;
- u schrijft correct qua spelling, stijl en grammatica;
- het trainingsniveau ligt op HBO+ werk- en denkniveau of door ervaring verkregen.

Kijk voor een beschrijving van de opleiding in onze brochure (https://www.merlijngroep.nl/?redirect_sf=a0Z2400000CHtjvEAD).

Dag 1

Ochtendprogramma

09.30 - 10.00 uur : ontvangst met koffie en thee

10.00 - 10.30 uur : welkom, kennismaking, bespreking leerdoelen en programma

10.30 - 11.00 uur : eisen aan een effectieve brief of e-mail

11.00 - 11.30 uur : beoordelen van verschillende brieven en e-mails

11.30 - 11.45 uur : pauze

11.45 - 12.15 uur : typeren en zelf formuleren van centrale vragen

12.15 - 12.45 uur : helder ordenen van de informatie in brieven en e-mails

12.45 - 13.30 uur : lunch

Middagprogramma

13.30 - 14.15 uur : begrijpelijk formuleren - zinsconstructies

14.15 - 15.00 uur : begrijpelijk formuleren - woordgebruik

15.00 - 15.15 uur : pauze

15.15 - 16.00 uur : correct formuleren

16.00 - 16.30 uur : vragen / verankering in de praktijk / evaluatie

Voor deelname aan deze training is geen specifieke vooropleiding vereist.

Merlijn Groep (1993) dé conflicthanteringsspecialist is een familiebedrijf en verzorgt al bijna 30 jaar (vaardigheids)trainingen voor overheden en grote en kleine profit-organisaties. Ons motto ‘professionals voor professionals’.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Merlijn, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.