In gesprek met de burger - faciliteren van maatwerk

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

In gesprek met de burger - faciliteren van maatwerk

Merlijn
Logo van Merlijn
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 Merlijn heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 56 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeVught
30 okt. 2024
Toon rooster
event 30 oktober 2024, 09:00-17:00, Vught, Dag 1
placeVught
16 apr. 2025
Toon rooster
event 16 april 2025, 09:00-17:00, Vught, Dag 1
placeVught
19 nov. 2025
Toon rooster
event 19 november 2025, 09:00-17:00, Vught, Dag 1

Beschrijving

In plaats van een aanvraag van een burger of van een organisatie alleen te toetsen aan vooraf opgestelde objectieve criteria, gaan overheidsfunctionarissen in gesprek met de aanvrager. Uitgangspunt hi

In plaats van een aanvraag van een burger of van een organisatie alleen te toetsen aan vooraf opgestelde objectieve criteria, gaan overheidsfunctionarissen in gesprek met de aanvrager. Uitgangspunt hierbij is dat de klant beter geholpen kan worden, de overheid aansluit bij de belangen van de burger en dus maatwerk kan leveren.

Inhoud van de training In gesprek met de burger:

De belangrijkste vaardigheid in deze training betreft aspecten van onderhandelen. Wij verwachten ook enige studie voora…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Facilitator / Faciliteren, Trainingsacteur, Theory U, Risico-inventarisatie & evaluatie en Toetsen & beoordelen.

In plaats van een aanvraag van een burger of van een organisatie alleen te toetsen aan vooraf opgestelde objectieve criteria, gaan overheidsfunctionarissen in gesprek met de aanvrager. Uitgangspunt hi

In plaats van een aanvraag van een burger of van een organisatie alleen te toetsen aan vooraf opgestelde objectieve criteria, gaan overheidsfunctionarissen in gesprek met de aanvrager. Uitgangspunt hierbij is dat de klant beter geholpen kan worden, de overheid aansluit bij de belangen van de burger en dus maatwerk kan leveren.

Inhoud van de training In gesprek met de burger:

De belangrijkste vaardigheid in deze training betreft aspecten van onderhandelen. Wij verwachten ook enige studie vooraf over dit onderwerp

( zie volgende paragraaf ). De fasering van Harvard-onderhandelen, toegespitst op de setting van het gesprek, staat centraal. Daarnaast is aan de orde de kennis van divergeren en convergeren en de vaardigheid om die kennis toe te passen op diverse niveaus (relatie, inhoud, nieuwe oplossingen). Deze kennis en vaardigheid zijn absoluut noodzakelijk om voor de klant en voor de eigen organisatie tot acceptabele oplossingen te kunnen komen. Als deze termen geheel nieuw zijn, dan raden wij u aan eerst de training toepassen van mediationvaardigheden te volgen.

Studiebelasting

Bij deze 1-daagse opleidingen is er geen sprake van bijkomende

Oplossingsgericht werken, leer attitude, fasering en de juiste interventies

- Medewerkers van organisaties die al gebruik maken van de methodiek van bemiddelingsgericht werken, maar die hun vaardigheden willen aanscherpen;
- medewerkers die deze methodiek willen gaan gebruiken;
- voor deelname aan deze training is geen specifieke vooropleiding vereist;
- zou u graag precies willen weten wat deze training aan uw professionele performance en kennis toevoegt? Neemt u dan contact op met de backoffice die u naar uw wens doorverbindt met de trainer of u matcht met een oud-deelnemer in dezelfde beroepsgroep.

- U heeft uw onderhandelingsvaardigheid opgefrist;;
- u heeft kennis genomen van de specifieke aspecten van het Harvard onderhandelen;
- u bent zich bewust van de noodzaak de mogelijkheden van de eigen organisatie te kennen;
- u weet dat u moet zorgen voor voldoende eigen mandaat alvorens het gesprek te starten;
- het trainingsniveau ligt op HBO+ werk- en denkniveau of door ervaring verkregen.

Kijk voor een beschrijving van de opleiding in onze brochure (https://www.merlijngroep.nl/?redirect_sf=a0Z2400000CHtv7EAD).

Dag 1
Ochtendprogramma
09.00 - 09.15 uur : Welkom met koffie en thee
09.15 - 10.00 uur : Inleiding : Harvard - onderhandelen
10.00 - 11.00 uur : Oefenen
11.00 - 11.15 uur : Pauze
11.15 - 11.30 uur : Inleiding omgaan met lastige mensen
11.30 - 12.30 uur : Oefenen
12.30 - 13.00 uur : Lunch

Middagprogramma
13.00 - 13.30 uur : Inleiding : vinden van nieuwe oplossingen
13.30 - 14.30 uur : Oefenen
14.30 - 14.45 uur : Pauze
14.45 - 16.30 uur : Integratie-oefeningen
16.45 - 17.00 uur : Evaluatie en afsluiting (evt. 15 min. uitlopen)

Voor deelname aan deze training is geen specifieke vooropleiding vereist.

Merlijn Groep (1993) dé conflicthanteringsspecialist is een familiebedrijf en verzorgt al bijna 30 jaar (vaardigheids)trainingen voor overheden en grote en kleine profit-organisaties. Ons motto ‘professionals voor professionals’.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Merlijn, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.