Functioneringsgesprekken en Beoordelingsgesprekken

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van MEC Training & Advies
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,8 MEC Training & Advies heeft een gemiddelde beoordeling van 8,8 (uit 368 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,8
Gemiddeld cijfer voor Functioneringsgesprekken en Beoordelingsgesprekken
Gebaseerd op 6 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Meneer Hoebee
10
Functioneringsgesprekken en Beoordelingsgesprekken

"De training Functioneringsgesprekken en Beoordelingsgesprekken heb ik gevolgd bij MEC met als trainer Koen Jansen. Ik vond de training erg leuk en gezellig en daarnaast heb ik erg veel geleerd! " - 15-02-2018 12:52

"De training Functioneringsgesprekken en Beoordelingsgesprekken heb ik gevolgd bij MEC met als trainer Koen Jansen. Ik vond de training erg l… alles lezen - 15-02-2018 12:52

Startdata en plaatsen

Breda
20 mrt. 2019
check_circle Start gegarandeerd
Rotterdam
24 apr. 2019
Utrecht
21 aug. 2019
Eindhoven
26 nov. 2019

Beschrijving

Functionerings- & Beoordelingsgesprekken.  

Waar gaat u aandacht aan besteden in beoordelingsgesprekken en functioneringsgesprekken? Wat bespreekt u als eerste en wat vooral niet? Hoe kunt u met deze gesprekken de motivatie van uw medewerkers verhogen? Hoe kunt u uw medewerkers op een respectvolle manier aanspreken op verbeterpunten? Hoe zorgt u ervoor, dat u een eerlijk en helder antwoord krijgt van de medewerker?

Het voeren van gestructureerde en goed opgebouwde beoordelingsgesprekken of functioneringsgesprekken vereist de nodige voorbereiding. De verschillen en overeenkomsten tussen beide gespreksvormen leiden soms tot onduidelijkheden. In beide gevallen kunt u op voorhand bepalen, wat …

Lees de volledige beschrijving

Default

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Functionerings- & Beoordelingsgesprekken.  

Waar gaat u aandacht aan besteden in beoordelingsgesprekken en functioneringsgesprekken? Wat bespreekt u als eerste en wat vooral niet? Hoe kunt u met deze gesprekken de motivatie van uw medewerkers verhogen? Hoe kunt u uw medewerkers op een respectvolle manier aanspreken op verbeterpunten? Hoe zorgt u ervoor, dat u een eerlijk en helder antwoord krijgt van de medewerker?

Het voeren van gestructureerde en goed opgebouwde beoordelingsgesprekken of functioneringsgesprekken vereist de nodige voorbereiding. De verschillen en overeenkomsten tussen beide gespreksvormen leiden soms tot onduidelijkheden. In beide gevallen kunt u op voorhand bepalen, wat de richting van het gesprek gaat zijn en waar u het met uw medewerker over wilt hebben. Ook kunt u gerichte doelen stellen om concrete afspraken maken.

In de training “Functionerings- & Beoordelingsgesprekken” leert u een goed onderscheid te maken tussen de twee soorten gesprekken. U leert, hoe en wanneer u een beoordelingsgesprek inzet en u leert, hoe en wanneer u een functioneringsgesprek voert. U leert beide gesprekken op een goede manier op te bouwen en de juiste gesprekstechnieken in te zetten in deze gespreksvoering. Er wordt aandacht besteed aan het vinden van een goede mix tussen kwaliteiten en ontwikkelpunten van uw medewerkers.  Om duidelijkheid te scheppen in de wederzijdse verwachtingen en op effectieve wijze afspraken te maken. In deze training leert u effectief functionerings- en beoordelingsgesprekken te voeren met uw medewerkers, waardoor zowel hun prestaties als motivatie worden verhoogd.

Resultaat

Door het volgen van de training  “Functionerings en Beoordelingsgesprekken”  zullen de deelnemers een meer bewuste manier ontwikkelen van het voeren van functionerings- & beoordelingsgesprekken. U heeft inzicht in verschillende soorten gesprekken, kunt verdieping daarin realiseren en structuur hanteren. U bent in staat de competenties van medewerkers te herkennen, analyseren en te ontwikkelen en de gemaakte afspraken helder te formuleren en vast te leggen. U weet de motivatie van uw medewerkers te verhogen en kunt op constructieve wijze feedback geven. U heeft meer inzicht in methoden om met veel voorkomende lastige situaties om te gaan en kan deze toe passen in de praktijk.

Inhoud Trainingsprogramma

  • Doel(en) – programma - persoonlijk ontwikkelplan
  • Een goede voorbereiding is het halve werk.
  • De basis van een gesprek: communicatie
    • De kracht van luisteren
    • U krijgt het antwoord dat je verdient
    • Begrijp eerst voordat je begrepen wilt worden
    • Feedback geven, complimenten en kritiek
  • Gesprekstechnieken voor leidinggevenden
  • Basiskennis diverse gesprekken
    • Overeenkomsten en verschillen
    • Doel van het gesprek
    • Verwachtingen van u en uw medewerkers
  • Opbouw en structuur
    • Het functioneringsgesprek
    • Het beoordelingsgesrpek
    • Het POP of jaargesprek
  • Voeren van motiverende gesprekken
  • Beoordelingscriteria en ­normen
    • Maken van beoordelingen
    • Competenties: analyse van het functioneren
  • Omgaan met reacties van uw medewerkers
    • Omgaan met emoties en weerstand
    • Slecht nieuws brengen
  • Concrete vervolgafspraken maken
    • SMART
    • Opvolging & borging afspraken
  • Valkuilen tijdens deze gesprekken
  • Bespreking en oefenen ingebrachte cases
  • Borging & afsluiting

MEC Trainingsmethode

Onze trainingen zijn allemaal gebaseerd op het “learning by doing” principeGeen droge stof, maar herkenbare en praktische leerstof. De deelnemers kunnen de geleerde vaardigheden direct toepassen. Het uitgangspunt hierbij is dat iedere cursist zoveel mogelijk ‘netto-tijd’ aan zijn eigen ontwikkeling besteedt. Onze trainingen zijn opgebouwd vanuit de leercirkel van Kolb. Dit houdt in een programma met theoretische kader, werkvormen en reflectiemomenten. Zodoende kunnen wij zorgen voor een maximaal leerrendement.

Training met impact

Wij hechten veel waarde aan een goede voorbereiding en borging van het geleerde in de praktijk. Daarbij vinden wij de klik met deelnemer en MEC erg belangrijk. Bij MEC begint de training al in de voorbereiding!

  • Telefonische intake met deelnemers en/of leidinggevende voor inventarisatie van de leerwensen en het verzorgen van advies op maat
  • Kleine groepen met maximaal 6 deelnemers
  • Deelnemer stelt een persoonlijk ontwikkelplan op waarmee men zich optimaal committeert aan de trainingsinhoud en de opgedane kennis
  • Na de training volgt er na 2 maanden een telefonisch borging -coaching gesprek met MEC

Inbegrepen bij de investering:

  • Naslagwerken voor de deelnemers.
  • Materiaal voor de deelnemers.
  • Ervaren senior trainer.
  • Dagarrangement: parkeerplaats, zaalhuur, koffie, thee, fris, lunch en versnaperingen.

 Extra mogelijkheden:

  • Afnemen van een Talenten Analyse (TMA) en terugkoppelgesprek
  • 
Na de training coaching on the job
  • Training kan incompany op maat verzorgd worden 1 op 1 of vanaf 3  medewerkers
  • Aanvullende trainingen: Leidinggeven op de werkvloer, Coachen op de werkvloer, Gesprekstechnieken II en III

Tip: noteer uw telefoonnummer bij uw aanvraag. wij nemen dan contact met u op om uw aanvraag te bespreken.

8,8
Gemiddeld cijfer voor Functioneringsgesprekken en Beoordelingsgesprekken
Gebaseerd op 6 ervaringen
starstarstarstarstar
Meneer Hoebee
10
Functioneringsgesprekken en Beoordelingsgesprekken

"De training Functioneringsgesprekken en Beoordelingsgesprekken heb ik gevolgd bij MEC met als trainer Koen Jansen. Ik vond de training erg leuk en gezellig en daarnaast heb ik erg veel geleerd! " - 15-02-2018 12:52

"De training Functioneringsgesprekken en Beoordelingsgesprekken heb ik gevolgd bij MEC met als trainer Koen Jansen. Ik vond de training erg l… alles lezen - 15-02-2018 12:52

starstarstarstarstar_border
J. van Dijk
Leidinggevende
8
Functioneringsgesprekken en Beoordelingsgesprekken

"Doordat ik enkele goede hulpmiddelen heb gekregen heeft de training voldaan aan mijn verwachtingen. Ik heb geleerd op kort en bondig te zijn en begrip te tonen. Daan heeft prima uitleg gegeven en hierbij direct praktijkvoorbeelden toegepast." - 13-02-2017 09:16

"Doordat ik enkele goede hulpmiddelen heb gekregen heeft de training voldaan aan mijn verwachtingen. Ik heb geleerd op kort en bondig te zijn… alles lezen - 13-02-2017 09:16

starstarstarstarstar_border
C. van den Kieboom
Leidinggevende
8
Functioneringsgesprekken en Beoordelingsgesprekken

"Door veel geleerd te hebben met praktijkvoorbeelden heeft de training voldaan aan mijn verwachtingen. Ik heb geleerd feedback te geven en neem dit ook mee on de praktijk. De training vond ik heel duidelijk met veel praktijkvoorbeelden." - 13-02-2017 09:03

"Door veel geleerd te hebben met praktijkvoorbeelden heeft de training voldaan aan mijn verwachtingen. Ik heb geleerd feedback te geven en ne… alles lezen - 13-02-2017 09:03

starstarstarstarstar_border
Lotte Alink
8
Functioneringsgesprekken en Beoordelingsgesprekken

"Gedurende de training functionerings- en beoordelingsgesprekken heb ik een spiegel voor gehouden gekregen met betrekking tot mijn handelen. Doordat er in een kleine groep getraind werd voelde het snel vertrouwd. " - 15-03-2016 09:35

"Gedurende de training functionerings- en beoordelingsgesprekken heb ik een spiegel voor gehouden gekregen met betrekking tot mijn handelen. … alles lezen - 15-03-2016 09:35

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Functioneringsgesprekken en Beoordelingsgesprekken

"Samen met mijn collega ben ik naar deze training gegaan. We weten beter hoe we de gesprekken moeten voeren en vastleggen. We hebben veel tips gekregen over hoe we anders om kunnen gaan met de medewerkers en hoe we helderder kunnen communiceren. De trainster was erg deskundig en praktisch. Ik heb zeker interesse om nog een training leidinggeven te volgen komende maanden." - 19-07-2013 20:49

"Samen met mijn collega ben ik naar deze training gegaan. We weten beter hoe we de gesprekken moeten voeren en vastleggen. We hebben veel tip… alles lezen - 19-07-2013 20:49

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Functioneringsgesprekken en Beoordelingsgesprekken

"Dankzij deze training ben ik in staat om beter te communiceren met mijn werknemers en duidelijker in kaart te brengen wat de verbeterpunten zijn.
Bovendien voelde ik me op mijn gemak tijdens de training en werd er echt wat gedaan met mijn vragen." - 05-06-2013 14:30

"Dankzij deze training ben ik in staat om beter te communiceren met mijn werknemers en duidelijker in kaart te brengen wat de verbeterpunten … alles lezen - 05-06-2013 14:30

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met MEC Training & Advies, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.