Introduction to Programming

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats
Logo van Master it Training
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 Master it Training heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 86 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeActive Learning Virtual Classroom
8 feb. 2021 tot 12 feb. 2021
placeVianen of Virtueel
15 feb. 2021 tot 19 feb. 2021
placeVianen of Virtueel
22 feb. 2021 tot 26 feb. 2021
placeEindhoven of Virtueel
1 mrt. 2021 tot 5 mrt. 2021
placeRotterdam of Virtueel
1 mrt. 2021 tot 5 mrt. 2021
placeEindhoven of Virtueel
8 mrt. 2021 tot 12 mrt. 2021
placeVianen of Virtueel
15 mrt. 2021 tot 19 mrt. 2021
placeRotterdam of Virtueel
22 mrt. 2021 tot 26 mrt. 2021
placeVianen of Virtueel
29 mrt. 2021 tot 2 apr. 2021
placeVianen of Virtueel
6 apr. 2021 tot 9 apr. 2021
placeEindhoven of Virtueel
12 apr. 2021 tot 16 apr. 2021
placeRotterdam of Virtueel
12 apr. 2021 tot 16 apr. 2021
placeVianen of Virtueel
19 apr. 2021 tot 23 apr. 2021
placeEindhoven of Virtueel
26 apr. 2021 tot 30 apr. 2021
placeRotterdam of Virtueel
26 apr. 2021 tot 30 apr. 2021
placeEindhoven of Virtueel
3 mei. 2021 tot 7 mei. 2021
placeRotterdam of Virtueel
17 mei. 2021 tot 21 mei. 2021
placeVianen of Virtueel
24 mei. 2021 tot 28 mei. 2021
placeEindhoven of Virtueel
31 mei. 2021 tot 4 jun. 2021
placeRotterdam of Virtueel
31 mei. 2021 tot 4 jun. 2021

Beschrijving

Bij Master it Training train je met onze unieke lesmethode Active Learning, hiermee leer je aantoonbaar effectiever!

Wij zijn er namelijk van overtuigd dat je slimmer en met meer plezier leert als je actief met je lesstof omgaat. Onze klassen zijn gevuld met maximaal 8 cursisten, Hierbij luister je niet passief naar een trainer, maar ga je interactief en 1-op-1 met de trainer aan de slag om ervoor te zorgen dat jouw leerdoelen behaald worden. De theorie maak je je oveel mogelijk zelf eigen, de nadruk van de begeleiding ligt op het begrijpen en toepassen van die theorie in de praktijk. Zo leer je alleen datgene wat je echt nodig hebt.

- Je bepaalt zelf je leertempo
- De trainer coacht je bij het definiëren van jouw leertraject
- Je onthoudt en begrijpt je nieuwe kennis beter
- Alles draait om toepassing van de stof in jouw praktijk

Deze training behandelt de basis van het programmeren met Microsoft Visual Studio 2013 en Visual C# of Visual Basic programmeertalen. De training gaat uit van geen eerdere programmeerervaring onder de deelnemers. Deze training is geschikt om vervolgens door te stromen naar de volgende trainingen voor programmeren, zoals MS20483: Programming in C#.De focus van deze training ligt op de basisconcepten van het programmeren zoals computer geheugen, data typen, beslissingsstructuren en repetitie door middel van loops. De training geeft ook een introductie in object georiënteerd programmeren, aanbod komen; classes, inheritance en polymorfisme. De training omvat ook het omgaan met excepties, applica…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Programmeren (algemeen), JavaScript, ASP (.NET), PHP en Android.

Bij Master it Training train je met onze unieke lesmethode Active Learning, hiermee leer je aantoonbaar effectiever!

Wij zijn er namelijk van overtuigd dat je slimmer en met meer plezier leert als je actief met je lesstof omgaat. Onze klassen zijn gevuld met maximaal 8 cursisten, Hierbij luister je niet passief naar een trainer, maar ga je interactief en 1-op-1 met de trainer aan de slag om ervoor te zorgen dat jouw leerdoelen behaald worden. De theorie maak je je oveel mogelijk zelf eigen, de nadruk van de begeleiding ligt op het begrijpen en toepassen van die theorie in de praktijk. Zo leer je alleen datgene wat je echt nodig hebt.

- Je bepaalt zelf je leertempo
- De trainer coacht je bij het definiëren van jouw leertraject
- Je onthoudt en begrijpt je nieuwe kennis beter
- Alles draait om toepassing van de stof in jouw praktijk

Deze training behandelt de basis van het programmeren met Microsoft Visual Studio 2013 en Visual C# of Visual Basic programmeertalen. De training gaat uit van geen eerdere programmeerervaring onder de deelnemers. Deze training is geschikt om vervolgens door te stromen naar de volgende trainingen voor programmeren, zoals MS20483: Programming in C#.De focus van deze training ligt op de basisconcepten van het programmeren zoals computer geheugen, data typen, beslissingsstructuren en repetitie door middel van loops. De training geeft ook een introductie in object georiënteerd programmeren, aanbod komen; classes, inheritance en polymorfisme. De training omvat ook het omgaan met excepties, applicatie beveiliging, performance en geheugen management.Na afronding van deze training kun je: Core programmeer fundamentals uitleggen, zoals computer storage en processing. Computer nummer systemen zoals binary uitleggen. Variabelen en constanten in programmas gebruiken en creëren. Uitleggen hoe je functies in een programma kunt creëren en gebruiken. Beslissingsstructuren in een computer programma creëren en gebruiken. Repetition (loops) gebruiken en creëren in een computer programma. Pseudocode en de rol ervan in programmeren uitleggen. De basis computer data structuren zoals arrays, lists, stacks en queues uitleggen. Objecoriented programming concepten implementeren. Classes in een computer programma creëren en gebruiken. Encapsulation, inheritance en polymorphism implementeren. De base class library (BCL) in het .NET Framework omschrijven. Applicatie security concepten uitleggen. Simpele I/O in een computer programma implementeren. Applicatie errors identificeren en uitleggen hoe je deze een applicatie moet debuggen. De prestatie overwegingen voor applicaties identificeren.

Let op. Deze training is exclusief het examen.

Doelgroep

Deze training is bedoeld voor iedereen die nieuw is in de software ontwikkeling, iedereen die de basis van het programmeren wil of moet leren en geïnteresseerd is in object georiënteerd programmeren. Vaak zijn dit studenten in het vervolgonderwijs of beroepsonderwijs. Ook kan deze training geschikt zijn als het gaat om een carrière switch. Deze training is geschikt als basis om vervolgens de geavanceerdere trainingen te volgen zoals MS20483: Programming in C#.

Voorkennis voor de Introduction to Programming training

Voor deelname aan deze training kun je: Computers gebruiken en programma’s opstarten, bestanden openen en opslaan, navigeren binnen menu’s van applicaties en interfaces; Logisch concepten, zoals vergelijkingen, begrijpen; Getaltheorie begrijpen; Gestructureerde aanwijzingen of stapvoorstap procedures kunnen maken, begrijpen en volgen; Abstracte concepten snappen en toepassen op concrete voorbeelden.

Onderwerpen in de Introduction to Programming training

Module 1: Introduction to Core Programming Concepts This module provides background and foundational information on how computers process information, discusses the different types of applications that a programmer might be creating, and then provides information on how code is compiled and interpreted by a computer. Lessons Computer Data Storage and Processing Application Types Application LifeCycle Code Compilation Lab : Thinking Like a Computer Creating StepbyStep Directions for a Morning Routine After completing this module, students will be able to: Describe computer data storage and processing concepts Describe application types Describe the lifecycle of an application Describe code compilation Module 2: Core Programming Language Concepts This module covers programming language syntax and the importance of using good syntax and following the syntax rules for the chosen language. This module also discusses the core data types and how to store these data types in computer memory by using variables and constants. Lessons Syntax Data Types Variables and Constants Lab : Working with Data Types Selecting Data Types Declaring and Using Variables for Numeric Types Declaring and Using Variables for Textual Data Types Working with Boolean Variables Declaring and Using Constants After completing this module, students will be able to: Define syntax Explain the different types of core data used in programs Declare and use variables and constants in a computer program Module 3: Program Flow This module covers how code is executed in a computer program, such as top to bottom, in structured programming and branching in code execution. The module teaches these concepts through the use of functions, decision structures, and looping constructs. Lessons Introduction to Structured Programming Concepts Introduction to Branching Using Functions Using Decision Structures Introducing Repetition Lab : Creating Functions, Decisions, and Looping Implementing Functions Implementing Decisions in Code Implementing Repetition Structures After completing this module, students will be able to: Describe structured programming Create and use functions in your code Create and use decision structures Create and use looping structures Module 4: Algorithms and Data Structures This module introduces the concept of an algorithm by examining a daily routine such as a morning routine for getting up and going to work, outlining all the steps required including the decisions to be made as the routine progresses. The module also discusses how to translate these set of steps into pseudo code for evaluation of the algorithm that will be translated into actual code. Lessons Understand How to Write Pseudo Code Algorithm Examples Introduction to Data Structures Lab : Working with Algorithms and Data Structures Working with Pseudo Code Creating Data Structures After completing this module, you will be able to: Transfer problem statements into pseudo code Create algorithms Translate pseudo code into programming code Create simple algorithms in code Create data structures to store data Module 5: Error Handling and Debugging This module helps students understand that errors are a part of programming and they must understand how to anticipate errors, handle those errors in code, and present a good user experience with a program. This module introduces structured exception handling as the mechanism to deal with errors. Lessons Introduction to Program Errors Introduction to Structured Error Handling Introduction to Debugging in Visual Studio Lab : Implementing Debugging and Error Handling Create Structured Exception Handlers Using the Visual Studio Debugger After completing this module, students will be able to: Implement structured exception handling Debug applications by using Visual Studio 2013 Module 6: Introduction to ObjectOriented Programming This module covers an introduction to the concepts related to objectoriented programming (OOP). The content has been split across two modules with this module focusing on basic OOP concepts that will provide sufficient knowledge to understand complex data structures starting with structs and then moving onto classes. This module helps the students gain an understanding of how to encapsulate data and related functionality within a class. Lessons Introduction to Complex Structures Introduction to Structs Introduction to Classes Introducing Encapsulation Lab : Implementing Complex Data Structures Creating structs Creating Classes After completing this module, students will be able to: Create and use structure types Create and use basic class files Choose when to use a struct vs a class Module 7: More ObjectOriented Programming This module teaches students about inheritance and polymorphism in classes and function overloading. Function overloading and polymorphism can go handinhand as often times when you inherit from a class, you want to override or change the existing behavior to suit the needs of you class. The module also provides an introduction to the base class library in the .NET Framework so that students can start to think about the existence of functionality in other class files and how they can search the .NET Framework to find this functionality and take advantage of it. Lessons Introduction to Inheritance Introduction to Polymorphism Introduction to the .NET Framework and the Base Class Library Lab : Implementing Inheritance Creating a Base Class Inheriting a Base Class Lab : Implementing Polymorphism Implementing Polymorphism by Overriding a Function Implementing Polymorphism by Overloading After completing this module, students will be able to: Use inheritance in OOP Implement polymorphism in your classes Describe how the base class library is constructed Find class information by using the Object Browser Module 8: Introduction to Application Security This module helps students think about security in their applications. This module introduces the concepts of authentication for users and also introduces the concept of permissions for the code that is running on a computer. It explains that operating systems might prevent certain aspects of the program from executing, such as saving a file to a directory to which the user running the app might not have permission to write. The module briefly covers code signing and why programmers might want to consider using code signing. Lessons Authentication and Authorization Code Permissions on Computers Introducing Code Signing After completing this module, students will be able to: Describe how authorization and authentication work Describe how to apply access permissions for executing code on a computer Explain how code signing works Module 9: Core I/O Programming This module introduces some core input/output (I/O) concepts that programmers will use while creating applications. Starting with console I/O, this module introduces input and output to the Console window. The module also talks about reading and writing files, which is an important concept to know because applications work with the files on the disk systems on computers. Lessons Using Console I/O Using File I/O Lab : Core I/O Programming Reading and Writing with the Console Reading and Writing Files After completing this module, students will be able to: Read input from a console Output data to the console Read and write text files Module 10: Application Performance and Memory Management This module enables students understand that memory on a computer is a finite resource. It talks about how good application design and good coding discipline with memory conservation and memory management will help programmers learn to develop applications that users will like. This is because these applications will be fast, responsive, and do not negatively impact other applications. Lessons Value Types vs Reference Types Converting Types The Garbage Collector Lab : Using Value Types and Reference Types Converting Types After completing this module, students will be able to: Implement value and reference types correctly in an application Convert between value types and reference types Use the garbage collector

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Master it Training, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.