Professioneel schriftelijk communiceren

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Management Support Opleidingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Management Support Opleidingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 67 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Meeting Plaza Utrecht
3 mrt. 2020 tot 10 mrt. 2020
Toon rooster
event 3 maart 2020, Lesdag 1
event 10 maart 2020, Lesdag 2

Beschrijving

Omschrijving 

In je functie maakt correspondentie deel uit van je werkzaamheden. Je verstuurt externe en interne e-mails en brieven. Je stelt uitnodigingen op en redigeert brieven van anderen. Soms moet je ook andere teksten schrijven. Daarmee vertegenwoordig je jouw organisatie en dus is het belangrijk dat je dit optimaal doet. In deze training leer je hoe je de juiste keuzes in schriftelijke communicatie maakt en wat professioneel en klantgericht schrijven inhoudt. Ook krijg je handvatten om originele, creatieve en/of commerciële teksten te kunnen schrijven.

Wat leer je?  

  • Snel en professioneel een mail opstellen en beantwoorden 
  • De eisen die aan professionele schriftelijke communica…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Schriftelijke communicatie, Communiceren, Klantgericht schrijven, Creatief schrijven en Offertes schrijven.

Omschrijving 

In je functie maakt correspondentie deel uit van je werkzaamheden. Je verstuurt externe en interne e-mails en brieven. Je stelt uitnodigingen op en redigeert brieven van anderen. Soms moet je ook andere teksten schrijven. Daarmee vertegenwoordig je jouw organisatie en dus is het belangrijk dat je dit optimaal doet. In deze training leer je hoe je de juiste keuzes in schriftelijke communicatie maakt en wat professioneel en klantgericht schrijven inhoudt. Ook krijg je handvatten om originele, creatieve en/of commerciële teksten te kunnen schrijven.

Wat leer je?  

  • Snel en professioneel een mail opstellen en beantwoorden 
  • De eisen die aan professionele schriftelijke communicatie worden gesteld 
  • Wanneer je welke schrijfstijl gebruikt 
  • Verschillende typen teksten opstellen, qua opbouw, formulering en stijl 
  • Leuke uitnodigingen schrijven voor allerlei gelegenheden 
  • Wervend en positief te schrijven

Welke onderwerpen komen aan bod?  

  • Snel en correct omgaan met e-mail 
  • Formuleren en structureren van verschillende soorten teksten 
  • Klantgericht en zakelijk schrijven 
  • Creatief en commercieel schrijven 
  • Schrijven voor de website

Programma 
 
Dag 1 

  • Eisen aan professionele schriftelijke communicatie 
  • E-mail intern en extern: structuur en formulering 
  • Professioneel omgaan met e-mail, ook intern 
  • Structureren en formuleren van verschillende soorten teksten 
  • Leesbaar formuleren 
  • De behandelde stof toepassen op meegebrachte eigen teksten 

  

Dag 2 

  • Klantgericht en zakelijk schrijven 
  • Creatief en commercieel schrijven 
  • Schrijven voor de website 
  • Eigen teksten (her)schrijven

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.