ITIL 4 Foundation

Niveau
Tijdsduur
Trainer
Vincenzo D'Urzo
Startdatum en plaats
Logo van Management Explorers
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,7 Management Explorers heeft een gemiddelde beoordeling van 9,7 (uit 71 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #2 beste nieuwe opleider.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Gouda
2 mei. 2019 tot 3 mei. 2019
check_circle Start gegarandeerd
Toon rooster
event 2 mei 2019, 09:30, Dag 1 Basisconcepten
event 3 mei 2019, 09:30, Dag 2 Vervolg en examentraining
Eindhoven/Weert/Venlo
9 mei. 2019 tot 10 mei. 2019
check_circle Start gegarandeerd
Toon rooster
event 9 mei 2019, 09:30, Dag 1 Basisconcepten
event 10 mei 2019, 09:30, Dag 2 Vervolg en examentraining
Gouda
6 jun. 2019 tot 7 jun. 2019
check_circle Start gegarandeerd
Toon rooster
event 6 juni 2019, 09:30, Dag 1 Basisconcepten
event 7 juni 2019, 09:30, Dag 2 Vervolg en examentraining
Gouda
4 jul. 2019 tot 5 jul. 2019
check_circle Start gegarandeerd
Toon rooster
event 4 juli 2019, 09:30, Dag 1 Basisconcepten
event 5 juli 2019, 09:30, Dag 2 Vervolg en examentraining

Beschrijving

Betaalbare kwaliteitstrainingen met slagingsgarantie (Foundation)

Leer in twee dagen alles over ITIL 4 bij één van de beste opleiders van Nederland! Wij zijn specialist op het gebied van ITIL en Service Management en deze cursus hebben we met veel passie en toewijding ontwikkeld. Al onze kunde en ervaring hebben we erin verwerkt en daarmee bieden we een interactieve en levendige cursus. We gebruiken veel praktijkvoorbeelden om de stof beter te laten landen. Je krijgt opdrachten, we laten je doordenken, beseffen en inleven. Er mag gelachen worden, maar een kritische noot is ook meer dan welkom. Aan het einde van de cursus doe je examen met slagingsgarantie. De kosten van het examen zijn inbegrepen in de prijs van de cursus.

ITIL 4:

ITIL was aan vervanging…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Betaalbare kwaliteitstrainingen met slagingsgarantie (Foundation)

Leer in twee dagen alles over ITIL 4 bij één van de beste opleiders van Nederland! Wij zijn specialist op het gebied van ITIL en Service Management en deze cursus hebben we met veel passie en toewijding ontwikkeld. Al onze kunde en ervaring hebben we erin verwerkt en daarmee bieden we een interactieve en levendige cursus. We gebruiken veel praktijkvoorbeelden om de stof beter te laten landen. Je krijgt opdrachten, we laten je doordenken, beseffen en inleven. Er mag gelachen worden, maar een kritische noot is ook meer dan welkom. Aan het einde van de cursus doe je examen met slagingsgarantie. De kosten van het examen zijn inbegrepen in de prijs van de cursus.

ITIL 4:

ITIL was aan vervanging toe. De laatste versie werd twaalf jaar geleden (2007) geïntroduceerd en in de tussentijd is er veel veranderd in de IT dienstverlening. We zijn Agile gaan werken, Cloud services zijn de norm geworden en systeembeheerders hebben een heel andere rol gekregen. Data is het nieuwe goud, heeft een prominente plek gekregen en vergt veel aandacht. Sales en marketing zijn een belangrijk onderdeel van IT gaan vormen en ontwikkelaars hebben daar alle aandacht voor. AI (Artificial Intelligence) en machine learning krijgen een steeds dominantere rol en diensten moeten beter op elkaar aansluiten.

ITIL 4 sluit aan op deze behoeften. Het is een heel nieuw model en de makers hebben gekozen voor een rigoureuze verandering. In niets lijkt ITIL 4 op de eerdere versies. Het model met de levenscyclus is losgelaten. Daarvoor in de plaats is een moderne pijplijn gekomen voor het ontwikkelen van diensten. In die pijplijn is ruimte voor andere werkwijzen zoals Agile-Scrum softwareontwikkeling en Continuous Delivery met DevOps.  ITIL 4 Foundation richt zich vooral op dienstverlening en de essentie van Service management. Maar ITIL zou ITIL niet zijn als beproefde processen ontbreken. Er is dus ook ruimte voor de traditionele processen als bijvoorbeeld Incident Management, Problem Management en Configuration Management. Deze processen hebben een opfrisser gekregen en zijn aangepast aan de eisen van deze tijd.

Er is geen bridge zoals bij eerdere versies van ITIL.

De cursus:

ITIL 4 wordt op 28 Februari 2019 gelanceerd en een week later zullen wij de eerste training verzorgen. Daaraan voorafgaand hebben we al uitgebreid geoefend met een Pilot waar experts uit de industrie aan hebben deelgenomen. Dat maakt deze training vanaf het eerste moment waardevol!

De training is verdeeld over twee dagen. Aan het einde van de tweede dag is aansluitend het examen gepland. Na het behalen van het examen heb je recht op het officiële ITIL 4 Foundation certificaat (uitgegeven door Axelos). We beginnen met het in kaart brengen van je persoonlijke leerdoelen. Wat wil je leren en welke ervaringen heb je, hoe wil je hetgeen je gaat leren, toepassen in je functie. Daarna gaan we over tot het programma. Daarin wordt onder andere de kern van Service Management behandeld, Het Service Value System, met alle bijkomende aspecten, de vier dimensies van Service Management en de pijplijn (de “Service Value Chain”). Bij ieder onderwerp geven we tips en praktijkvoorbeelden. Verder wijzen we op vragen die je kunt verwachten bij het examen.

Het examen:

Het examen maakt deel uit van de cursus en is inbegrepen in de prijs. Aan het einde van de dag doen we een proefexamen en dat behandelen we de volgende cursusdag. Zo krijg je inzicht in de vragen die je op het examen kunt verwachten. De cursus houden we in het Nederlands, maar veel terminologie is Engelstalig. Het examen is vooralsnog alleen in het Engels beschikbaar. Later dit jaar zal er ook een Nederlandse versie van het examen verkrijgbaar zijn.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Vincenzo D'Urzo - ITIL Scrum Lean DevOps
Vincenzo D'Urzo
ITIL Scrum Lean DevOps
9,7

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.