Training Adviesvaardigheden: Risicomanagement

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Lindenhaeghe
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,6 Lindenhaeghe heeft een gemiddelde beoordeling van 8,6 (uit 3.312 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Juridisch, #2 in Juridisch en #2 in Financieel.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #2 in Financieel.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Bilthoven (Midden Nederland)
17 okt. 2019 tot 14 nov. 2019
Toon rooster
event 17 oktober 2019, 09:30-16:30, Lesdag 1
event 31 oktober 2019, 09:30-16:30, Lesdag 2
event 14 november 2019, 09:30-16:30, Lesdag 3

Beschrijving

Studeren mag fun zijn

Bij de opleidingen, trainingen en examens van Lindenhaeghe staat kwaliteit voorop. In 2013, 2014, 2015 en 2016 zijn wij uitgeroepen tot Beste Opleider van Nederland. Bij ons geen inspiratieloze studies zonder concrete doelen, wij willen financieel professionals met onze opleidingen en vaardigheidstrainingen duurzaam en compleet ontwikkelen. Op een zo aantrekkelijk mogelijke manier, met een funfactor dus!

Nooit eerder waren er zoveel ondernemers in Nederland. Alleen al binnen het midden- en kleinbedrijf (MKB) staat de teller volgens de Kamer van Koophandel inmiddels op ruim 422.265 bedrijven. 

Al deze ondernemers verstaan hun vak. Lastiger wordt het wanneer de gesprekken gaan over de typische ondernemersuitdagingen en de verzekeringsoplossingen daaromheen: personeelszaken, het risico op (vermogens)schade en praktische zaken als databeveiliging. Als zakelijk schadeadviseur speel jij een belangrijke rol bij het inventariseren van de (vermogens)risico’s rondom ondernemen. Maar hoe zorg je ervoor dat het advies dat jij uitbrengt, ook klantspecifiek voor de ondernemer is?

De Training Klantspecifie…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Studeren mag fun zijn

Bij de opleidingen, trainingen en examens van Lindenhaeghe staat kwaliteit voorop. In 2013, 2014, 2015 en 2016 zijn wij uitgeroepen tot Beste Opleider van Nederland. Bij ons geen inspiratieloze studies zonder concrete doelen, wij willen financieel professionals met onze opleidingen en vaardigheidstrainingen duurzaam en compleet ontwikkelen. Op een zo aantrekkelijk mogelijke manier, met een funfactor dus!

Nooit eerder waren er zoveel ondernemers in Nederland. Alleen al binnen het midden- en kleinbedrijf (MKB) staat de teller volgens de Kamer van Koophandel inmiddels op ruim 422.265 bedrijven. 

Al deze ondernemers verstaan hun vak. Lastiger wordt het wanneer de gesprekken gaan over de typische ondernemersuitdagingen en de verzekeringsoplossingen daaromheen: personeelszaken, het risico op (vermogens)schade en praktische zaken als databeveiliging. Als zakelijk schadeadviseur speel jij een belangrijke rol bij het inventariseren van de (vermogens)risico’s rondom ondernemen. Maar hoe zorg je ervoor dat het advies dat jij uitbrengt, ook klantspecifiek voor de ondernemer is?

De Training Klantspecifiek adviseren & vastleggen: risico-management helpt jou om samen met je klant en door middel van de juiste vragen op snelle en efficiënte wijze tot een klantspecifiek advies te komen dat voldoet aan de regels van de AFM en dat bovendien aansluit bij de doelstellingen van jouw klant.

Wat levert de training mij op? 

Na het volgen van deze training kom je niet alleen sneller tot een passend advies, je weet ook dat het advies aansluit bij de doelstelling van de klant en dus klantspecifiek is. 

Voor wie?
Deze training is geschikt voor financieel professionals die efficiënter willen omgaan met hun (advies)tijd en die door middel van het stellen van de juiste vragen tot een klantspecifiek advies willen komen in de helft van de tijd die ze daar nu voor kwijt zijn. 

Wat houdt de training in?
Tijdens de Training Klantspecifiek adviseren kijken we naar het proces rondom IAAN, dossiervorming en het uiteindelijke advies. We laten je ervaren hoe je door het stellen van de juiste vragen moeiteloos tot de kern van de zaak kunt doordringen en zo op efficiënte wijze een klantspecifiek advies kunt opstellen. 

Verbeter je skills in 3 dagen

De training bestaat uit drie trainingsbijeenkomsten (1 x per 3 weken) van 09.30 uur tot 16.30 uur.

Het programma

DAG 1: De uitwerking van het basisadvies

  • Wat is de opdracht?

  • Wat is er geadviseerd?

  • Waarom is dat geadviseerd?

  • Hoe is het advies tot stand gekomen?


DAG 2 & 3: Het IAAN-proces

Inventariseren
Wat verwacht de klant wanneer het gaat om het geven van een advies rondom risico-management? Wat behoort wel en niet tot jouw taken en hoe stem je zaken duidelijk af? Welke vragen stel je om tot de kern te komen?

Analyseren
Je gaat aan de slag met de uitgevraagde klantinformatie. Je analyseert alle gegevens en vraagt door waar nodig. 

Adviseren
Tijd om jouw meerwaarde te laten zien: welke oplossing heb jij voor de klant. 

Nazorg
Het is voor de klant niet altijd duidelijk welke vragen wel of niet bij zijn adviseur thuishoren. En tot hoever de nazorg gaat. Het beste is natuurlijk om hier vooraf met de klant afspraken over te maken, maar hoe doe je dat? En welke grenzen stel je?

LET OP! Combinatietraining
Binnen de Trainingen Klantspecifiek adviseren & vastleggen wordt geen onderscheid gemaakt tussen de verschillende beroepskwalificaties. Het kan dus zijn dat je medecursisten een andere Wft-achtergrond hebben. De inhoud van deze training sluit bij alle kwalificaties aan, de verschillende achtergronden zorgen voor boeiende en kleurrijke praktijkvoorbeelden.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.