Omgaan met eigen frustraties en emoties op de werkvloer
"Goede training die je dwingt om het ook gelijk te oefenen en daar draait het in de praktijk natuurlijk om! Ik vond het prettig dat er meer aandacht was voor praktijk dan theorie. De theorie kun je aan de hand van het lesmateriaal zelf verder uitdiepen. " - 01-11-2020 21:56
"Goede training die je dwingt om het ook gelijk te oefenen en daar draait het in de praktijk natuurlijk om! Ik vond het prettig dat er meer a… alles lezen - 01-11-2020 21:56
Startdata en plaatsen
placeRotterdam 2 jun. 2025 tot 16 jun. 2025check_circle Startgarantie |
placeAmsterdam 10 jun. 2025 tot 24 jun. 2025 |
placeGroningen 10 jun. 2025 tot 24 jun. 2025 |
placeZwolle 10 jun. 2025 tot 24 jun. 2025 |
placeAmsterdam 12 jun. 2025 tot 26 jun. 2025 |
placeArnhem 12 jun. 2025 tot 26 jun. 2025 |
placeDen Haag 12 jun. 2025 tot 26 jun. 2025 |
placeEindhoven 12 jun. 2025 tot 26 jun. 2025 |
placeGroningen 12 jun. 2025 tot 26 jun. 2025 |
placeUtrecht 12 jun. 2025 tot 26 jun. 2025 |
placeZwolle 12 jun. 2025 tot 26 jun. 2025 |
placeUtrecht 16 jun. 2025 tot 30 jun. 2025 |
placeAmsterdam 19 jun. 2025 tot 3 jul. 2025 |
placeArnhem 19 jun. 2025 tot 3 jul. 2025 |
placeDen Haag 19 jun. 2025 tot 3 jul. 2025 |
placeGroningen 19 jun. 2025 tot 3 jul. 2025 |
placeUtrecht 19 jun. 2025 tot 3 jul. 2025 |
placeZwolle 19 jun. 2025 tot 3 jul. 2025 |
placeDen Haag 23 jun. 2025 tot 7 jul. 2025 |
placeGroningen 23 jun. 2025 tot 7 jul. 2025 |
Beschrijving
Learnit Training - Volg al onze trainingen nu ook Live Online, comfortabel vanuit huis!
Iedereen kan boos worden. Boos worden op de juiste persoon, op het juiste moment, om de juiste oorzaak en op de juiste wijze ligt echter niet in ieders vermogen. - Aristoteles
Reageer je wel eens iets feller op jouw baas dan je eigenlijk zou willen? Of schrik je soms van de manier waarop je jouw frustraties op een collega botviert? Boosheid en frustraties kunnen relaties met collega's schaden en vreten daarnaast energie. Jouw emoties en reacties zeggen veel over de manier waarop je in het leven staat, hoe je het gedrag van anderen interpreteert en hoe gebalanceerd jouw eigen leven is. Als je in staat bent om jouw emoties en frustraties te hanteren, maak je het leven voor jezelf én anderen ee…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Learnit Training - Volg al onze trainingen nu ook Live Online, comfortabel vanuit huis!
Iedereen kan boos worden. Boos worden op de juiste persoon, op het juiste moment, om de juiste oorzaak en op de juiste wijze ligt echter niet in ieders vermogen. - Aristoteles
Reageer je wel eens iets feller op jouw baas dan je eigenlijk zou willen? Of schrik je soms van de manier waarop je jouw frustraties op een collega botviert? Boosheid en frustraties kunnen relaties met collega's schaden en vreten daarnaast energie. Jouw emoties en reacties zeggen veel over de manier waarop je in het leven staat, hoe je het gedrag van anderen interpreteert en hoe gebalanceerd jouw eigen leven is. Als je in staat bent om jouw emoties en frustraties te hanteren, maak je het leven voor jezelf én anderen een stuk aangenamer. Je zult zich rustiger en gelukkiger voelen en bovendien zullen de relaties met familie, vrienden en collega's verbeteren.
In de training Omgaan met eigen frustraties en emoties op de werkvloer krijg je technieken aangereikt om effectief met jouw eigen emoties en frustraties om te gaan. Je zult leren jouw kalmte te bewaren en op een juiste manier op situaties te reageren. Na afloop van de training weet je hoe je eenzelfde situatie van meerdere standpunten kunt bekijken en begrijp je hoe je deze kennis kunt toepassen in gesprekken met anderen. Dit leidt tot een groter wederzijds begrip en bovendien kun je jouw persoonlijke doelen beter bereiken. Ook wordt er aandacht besteed aan het beter begrijpen van jou zelf: waarom ben je gefrustreerd, wat doen de bijbehorende emoties met je en wat maakt dit in jou los? Je leert op tijd waarschuwingssignalen te herkennen en frustraties en boosheid op tijd bespreekbaar te maken. Je leert gecontroleerd een keuze te maken in jouw manier van reageren, in plaats van je door jouw impulsen te laten leiden. Na afloop van de training zul je jouw emoties en frustraties beter onder controle kunnen houden.
Onderwerpen
- Negatieve effecten van frustraties en boosheid
- Wanneer is boosheid gerechtvaardigd?
- Kalmeringsmethoden
- Rationeel blijven denken
- Het communicatiemodel en positieve communicatiestijlen
- Non-verbale en verbale communicatie
- De ijsbergtheorie: feiten en interpretaties
- Referentiekader: jezelf en anderen beter begrijpen
- Assertief zijn
- Eigen emoties, gedachtes en gevoelens
- Conflicthanteringstechnieken
- Kritiek geven en ontvangen
- Effectief frustraties en emoties uiten
- Zelfvertrouwen opbouwen
- Levensbalans en effect op emoties
- Empathie tonen
- Do's en dont's
- Rollenspellen (eventueel met acteur)
Lesmethodiek
In de training wisselen we af tussen concreet ervaren, experimenteren met gedrag en technieken, reflecteren en theorie verkennen. Hiermee sluit het trainingsprogramma goed aan op alle type deelnemers. Er zit veel actie in de training, zodat je daadwerkelijk ervaart wat het effect is van nieuw gedrag. Dit maakt de herkenning van succes mogelijk. Daarnaast benadrukken we dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn of haar eigen groeiproces en hier het eigenaarschap over moet nemen. In onze training nodigen wij jou uit om continue te reflecteren en verbanden te leggen met de praktijk. Ons streven is het inzicht te vergroten en jou zelf de vertaalslag te laten maken. Dit zal de kans op werkelijke gedragsverandering vergroten.
Doelgroep
Deze training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die wel eens moeite hebben met het bewaren van kalmte op het werk.
Voorkennis
Er is geen voorkennis vereist voor deze training
Maatwerk
De cursusomschrijving hierboven geeft je een goede indicatie van hoe de training eruit zal komen te zien. Toch kan de inhoud iets verschillen per training, afhankelijk van de voorkennis, praktijkervaring en leerdoelen van de deelnemers. In individuele intakegesprekken voorafgaand aan de training worden de leerdoelen van de deelnemers geïnventariseerd. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.
Certificaat
Na afronding van de training wordt een Learnit-certificaat uitgereikt als bewijs van deelname.
"Goede training die je dwingt om het ook gelijk te oefenen en daar draait het in de praktijk natuurlijk om! Ik vond het prettig dat er meer aandacht was voor praktijk dan theorie. De theorie kun je aan de hand van het lesmateriaal zelf verder uitdiepen. " - 01-11-2020 21:56
"Goede training die je dwingt om het ook gelijk te oefenen en daar draait het in de praktijk natuurlijk om! Ik vond het prettig dat er meer a… alles lezen - 01-11-2020 21:56
""In de training leer je als eerste hoe je overkomt bij anderen en dat is echt anders dan jezelf vaak denkt. Dit beeld bepaalt namelijk hoe een situatie kan gaan lopen. Krijg je ruzie of haal je je doel binnen of beheers je de situatie enz. Ik vond het echt een eye opener."
" - 02-08-2012 08:16
""In de training leer je als eerste hoe je overkomt bij anderen en dat is echt anders dan jezelf vaak denkt. Dit beeld bepaalt namelijk hoe e… alles lezen - 02-08-2012 08:16
"Een zeer praktijkgerichte training met veel aandacht voor persoonlijke situaties. Ik ben uiterst tevreden over de inhoud qua niveau en professionaliteit van de docent, duur training, lestempo en variatie tussen theorie en praktijk. De docent is zeer professioneel en weet waar zij het over heeft. Ze is gepast informeel en zeer klantgericht en klantvriendelijk. Een goede inspirator en kan goed cursisten motiveren en info uitleggen. Goede bereikbaarheid locatie, mooie uitstraling entree en ruimte, vriendelijke receptie medewerkers, prettige sfeer en heerlijke lunch. Daarnaast heb ik plezierig en professioneel klant contact gehad met de organisatie. " - 20-07-2010 11:41
"Een zeer praktijkgerichte training met veel aandacht voor persoonlijke situaties. Ik ben uiterst tevreden over de inhoud qua niveau en profe… alles lezen - 20-07-2010 11:41
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.