Vertrouwenspersoon: bijscholing Gespreksvaardigheden

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Landelijk Instituut Vertrouwenspersonen
Opleiderscore: starstarstarstarstar 10 Landelijk Instituut Vertrouwenspersonen heeft een gemiddelde beoordeling van 10 (uit 2 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeLeusden
16 nov. 2020
placePaterswolde
25 nov. 2020

Beschrijving

Geaccrediteerde opleidingen op 7 locaties

Opleiding tot vertrouwenspersoon ‘ongewenste omgangsvormen’ of ‘integriteit’, geaccrediteerd door de LVV. Na certificering kun jij je als erkend vertrouwenspersoon laten registeren.

Veiligheid, kaders en werkelijk contact zijn de basiselementen die thuishoren in elk gesprek dat een vertrouwenspersoon voert met een melder. Maar hoe creëer je veiligheid, wat moet je doen, of juist laten om veiligheid te bieden? Wat zijn kaders en hoe praat je erover met een melder? Hoe weet je dat je echt contact hebt met degene tegenover je? Hoe zorg je ervoor dat je echt kunt luisteren naar de klacht?

Je leert hoe jouw gedrag het gevoel van de melder beïnvloedt en een gesprek in te kaderen, zodat de melder precies weet wat hij/zij kan verwachten. Je leert hoe je het contact kunt verdiepen, een wezenlijk contact tot stand kunt brengen en op natuurlijke wijze richting te geven aan het ge…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Geaccrediteerde opleidingen op 7 locaties

Opleiding tot vertrouwenspersoon ‘ongewenste omgangsvormen’ of ‘integriteit’, geaccrediteerd door de LVV. Na certificering kun jij je als erkend vertrouwenspersoon laten registeren.

Veiligheid, kaders en werkelijk contact zijn de basiselementen die thuishoren in elk gesprek dat een vertrouwenspersoon voert met een melder. Maar hoe creëer je veiligheid, wat moet je doen, of juist laten om veiligheid te bieden? Wat zijn kaders en hoe praat je erover met een melder? Hoe weet je dat je echt contact hebt met degene tegenover je? Hoe zorg je ervoor dat je echt kunt luisteren naar de klacht?

Je leert hoe jouw gedrag het gevoel van de melder beïnvloedt en een gesprek in te kaderen, zodat de melder precies weet wat hij/zij kan verwachten. Je leert hoe je het contact kunt verdiepen, een wezenlijk contact tot stand kunt brengen en op natuurlijke wijze richting te geven aan het gesprek. Hoe beter u uw gespreksvaardigheden hebt ontwikkeld en hoe voller uw 'gereedschapskist' met gesprekstechnieken is, des te meer u bereikt.

De vertrouwenspersoon is in staat om: 
- Een diepgaand contact opbouwen met de klager/melder;
- Een veilige bedding te bieden voor de klager;
- Door te vragen op feitelijke waarnemingen;
- Kan vanuit psychologische onafhankelijkheid vragen stellen;
- Kan vanuit verschillende posities een situatie beoordelen.

De bijscholing is gericht op alle drie de competenties van de vertrouwenspersoon.

Eerst opvang en beleiding van een klager
Voorlichting en informeren
Gevraagd en ongevraagd adviseren

Deze bijscholing voor vertrouwenspersonen is geaccrediteerd door de beroepsvereniging LVV (Landelijke Vereniging van Vertrouwenspersonen) zodat je na de bijscholing je deelnamecertificaat kunt indienen t.b.v. je hercertificering.



Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Landelijk Instituut Vertrouwenspersonen, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.