Persoonlijk verkopen

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Kleinveld Okkerse Training en Coaching

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Veenendaal
20 aug. 2019 tot 1 okt. 2019
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 20 augustus 2019, 09:42-09:42
event 27 augustus 2019, 09:42-09:42
event 3 september 2019, 09:42-09:42
event 1 oktober 2019, 09:42-09:42
Veenendaal
8 nov. 2019 tot 13 dec. 2019
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 8 november 2019, 09:42-09:42
event 15 november 2019, 09:42-09:42
event 22 november 2019, 09:42-09:42
event 13 december 2019, 09:42-09:42

Beschrijving

Commercie is de emotionele intelligentie gebruiken!

Anno nu zijn er veel aanbieders waar een klant uit kan kiezen. Waarom zou de klant juist nu voor uw bedrijf of product kiezen?

Een goede verkoper is ten eerste een goede adviseur! Iemand waarin mensen vertrouwen hebben. Iemand waarvan (potentiële) klanten denken: die meneer of mevrouw weet wat ik wil en dat ik niet meer wil betalen dan nodig is!

Het vraagt goede communicatieve vaardigheden en inzicht in de klant om dit vertrouwen te bereiken. Ten eerste om een goed beeld te krijgen van de klant, zijn problemen, behoeften of wensen. Ten tweede om een op de klant toegesneden advies te kunnen geven. En ten derde: om de klant ook over te lat…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Sales management, NIMA A Sales, NIMA B Sales, Sales forecasting en Verkoopstrategie.

Commercie is de emotionele intelligentie gebruiken!

Anno nu zijn er veel aanbieders waar een klant uit kan kiezen. Waarom zou de klant juist nu voor uw bedrijf of product kiezen?

Een goede verkoper is ten eerste een goede adviseur! Iemand waarin mensen vertrouwen hebben. Iemand waarvan (potentiële) klanten denken: die meneer of mevrouw weet wat ik wil en dat ik niet meer wil betalen dan nodig is!

Het vraagt goede communicatieve vaardigheden en inzicht in de klant om dit vertrouwen te bereiken. Ten eerste om een goed beeld te krijgen van de klant, zijn problemen, behoeften of wensen. Ten tweede om een op de klant toegesneden advies te kunnen geven. En ten derde: om de klant ook over te laten gaan tot een koop. Want pas dan heb je ook de sale van je product of dienst binnen!

Tijdens de 4-daagse training 'Persoonlijk verkopen' leert u hoe u uw klanten zodanig kunt benaderen dat ze u meer zien als partner en adviseur dan als verkoper. Zowel telefonisch als face-to-face. We onderzoeken wat u al in huis heeft om dit te kunnen, we ontdekken waar uw uitdagingen liggen en we helpen u die te ontwikkelen.

Resultaat van de training

  • Inzicht in de eigen kwaliteiten
  • Met meer plezier en meer succes adviseren en verkopen
  • Aansluiting vinden bij de koopbehoeften van de klant
  • Kennis van de verschillende effectieve verkoopstijlen
  • Meer omzet
  • Groter klantbehoud

U als uitgangspunt

Bij Kleinveld Okkerse onderscheiden we ons door onze persoonlijke benadering: uw unieke capaciteiten en karakter staan hierbij centraal!

Doordat u vooraf uw persoonlijke vragenlijst in vult, gevolgd door een persoonlijk (telefonisch) intakegesprek, weten wij wat uw sterke punten en leerpunten zijn en sluiten de training daar op aan. Tijdens de training werken we sterk persoonsgericht. De groepsgrootte is daarop aangepast (max. 6 deelnemers), waardoor we u veel persoonlijke aandacht kunnen geven. In de training maken we veel gebruik van onze eigen TV-studio met opnamemogelijkheden, zodat u niet alleen van de trainer en de andere deelnemers feedback krijgt, maar ook het resultaat van uw eigen gedrag en uitstraling kunt zien. Tevens maken we tijdens deze training gebruik van een trainingsacteur en onze interne telefooncentrale voor het creëren van levensechte oefensituaties.

Tenslotte houden we ook na de training contact, zodat we samen met u uw ontwikkelingen in de eigen ‘Ik-BV’ kunnen volgen.

Inhoud van de training

Het belang van de 'Ik-BV':

  • Bewustwording huidige en gewenste presentatie en uitstraling
  • Bewustwording huidige en gewenste kwaliteiten en vaardigheden
  • De ‘durf’ om te veranderen
  • Stellen van prioriteiten
  • Criteria voor een goede verkoper / (key-) accountmanager

Uw organisatie als grote succesfactor!

  • Wie is de klant?
  • Een goede sale is teamwork
  • Voorwaarden voor een tevreden (interne) klant
  • Trots op de eigen organisatie en producten!

Wat is verkoop?

  • Ontwikkelen van een eigen visie op verkoop
  • Van push naar pull: verkoop je een product, een dienst of een oplossing?
  • Het verschil tussen telefonisch en persoonlijk verkopen

Effectief omgaan met:

  • Verschillende soorten klanten (klanttypologiën)
  • Emoties van klanten
  • Lastige klanten
  • Klachten

Communicatieve vaardigheden voor verkopers, (key-) accountmanagers en adviseurs

  • Gespreks- en luistervaardigheden: telefonisch en face-to-face
  • De kunst van het vragen stellen
  • Het houdt niet op bij open en gesloten vragen…
  • De kracht van uw lichaamstaal: non-verbale communicatie
  • Telefonisch bezoekafspraken ‘verkopen’ / acquisitie
  • Uw netwerk: een gouden kans!
  • Uw enthousiasme overbrengen op uw klant
  • Meer waarde halen uit uw klant: upsell en cross-sell

Het verkoopproces (face-to-face en telefonisch)

  • Het belang van een goede voorbereiding
  • De opbouw van het verkoopgesprek
  • Uw persoonlijke 'script' voor uw verkoopgesprek
  • Vertrouwensrelatie opbouwen?
    Contact maken!
  • Hoe u koopsignalen en koopbehoeften signaleert
  • De vraag: inventarisatie van de klant en zijn probleem / behoefte
  • Uw reactie (1): aansprekende offertes maken en opvolgen
  • Uw reactie (2): de presentatie van uw oplossingen en de kunst van het argumenteren
  • De reactie van uw klant: omgaan met vragen en tegenwerpingen
  • Sluiten van de deal: afsluittechnieken en vragen om de opdracht

Nazorg

  • Relatiebeheer en klantenbinding
  • Winstgroei door klantentrouw
  • Klachtenopvang/probleemoplossing

Programma

Voor de training

  • Invullen persoonlijke vragenlijst
  • Invullen feedback-vragenlijst door de leidinggevende
  • (Telefonisch) Intakegesprek met de trainer

Tijdens de training

  • Ontvangst op maat gemaakt naslagwerk
  • ‘Leren door doen’ en ‘leren met elkaar’
  • Volledig verzorgde lunches
  • Simulatiegesprekken in onze TV-studio
  • Inzet van een trainingsacteur
  • Gebruik van de interne telefooncentrale
  • Vastleggen doelstellingen voor de toekomst

Na de training

  • Ontvangst trainingscertificaat
  • Persoonlijk (telefonisch) evaluatiegesprek
  • (Telefonische) nazorg
  • Individuele resultatenmeting
  • Rapportage aan de direct leidinggevende t.a.v. persoonlijke leerdoelen

Kleinveld Okkerse Training en Begeleiding onderscheid zich door haar écht persoonlijke benadering:
* Kleine trainingsgroepen (max. 8 deelnemers)
* Persoonlijke vragenlijst + (telefonisch) intakegesprek vooraf
* Feedback-vragenlijst voor de leidinggevende
* Individueel samengesteld naslagwerk
* Nazorg & individuele coaching tot 3 maanden na de training.

Uniek in ons aanbod:
Het gebruik van onze opnamestudio en ons gesloten TV-circuit: zodat je niet alleen van de andere deelnemers feedback kunt krijgen, maar ook het resultaat van je eigen gedrag ziet. 

Trainingsmethode:
De trainingen hebben vooral een praktisch karakter waarbij 'leren door doen' en 'leren van elkaar' centraal staan

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Kleinveld Okkerse Training en Coaching, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.