Zelf plannen en zelf oplossingen bedenken; cognitief gedragstherapeutische behandelingen bij adolescenten met ADHD

Niveau
Tijdsduur
Logo van King nascholing
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8 King nascholing heeft een gemiddelde beoordeling van 8 (uit 1 ervaring)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Inhoud

De cursus omvat een unieke combinatie van geprotocolleerd cognitief gedragstherapeutisch werken en motiverende gespreksvoering. Er zal naast de meest recente ideeën over adolescenten met ADHD en de opzet van de protocollen, daarom veel aandacht worden besteed aan de motiverende technieken die eraan zijn toegevoegd. De cursisten leren wat motiverende gespreksvoering inhoudt, wat een juiste therapeutische houding is en dit oefenen door middel van rollenspelen.

In het onderdeel Zelf oplossingen bedenken leert de cursist hoe een protocollaire oplossingsgerichte training ingezet kan worden om jongeren (met of zonder ADHD en/of motivatieproblemen) meer zelfoplossend vermogen aan te leren.…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ADHD / ADD, Kindercoach, Jeugd- en kinderpsychologie, Adobe Acrobat / PDF en Desktop Publishing (DTP).

Inhoud

De cursus omvat een unieke combinatie van geprotocolleerd cognitief gedragstherapeutisch werken en motiverende gespreksvoering. Er zal naast de meest recente ideeën over adolescenten met ADHD en de opzet van de protocollen, daarom veel aandacht worden besteed aan de motiverende technieken die eraan zijn toegevoegd. De cursisten leren wat motiverende gespreksvoering inhoudt, wat een juiste therapeutische houding is en dit oefenen door middel van rollenspelen.

In het onderdeel Zelf oplossingen bedenken leert de cursist hoe een protocollaire oplossingsgerichte training ingezet kan worden om jongeren (met of zonder ADHD en/of motivatieproblemen) meer zelfoplossend vermogen aan te leren. Er is videomateriaal en er zal geoefend worden in rollenspelen.

Tenslotte zal opbouw en inhoud van het protocol Zelf Plannen worden behandeld. Het stellen van individuele behandeldoelen bij jongeren en de haalbaarheid van die doelen zal uitgebreid worden besproken en worden geoefend.

Werkwijze

Theoretische uitleg, videomateriaal, rollenspelen, literatuur

Doelstellingen

Cursisten kunnen na het volgen van de workshop Zelf Plannen en Zelf Oplossingen Bedenken dit direct toepassen in de praktijk. Daarnaast zijn zij in staat motiverende gespreksvoering toe te passen bij jongeren.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Vraag informatie aan over deze cursus. Je ontvangt vanaf dan ook een seintje wanneer iemand een ervaring deelt. Handige manier om jezelf eraan te herinneren dat je wilt blijven leren!
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: ADHD / ADD.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.