Snel succes met ROM: ROM als onderdeel van de behandeling

Niveau
Tijdsduur
Logo van King nascholing
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8 King nascholing heeft een gemiddelde beoordeling van 8 (uit 1 ervaring)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Inhoud

Betere communicatie, minder drop-out en een grotere kans op een effectievere en efficiëntere behandeling. Welke therapeut wil dat nou niet? De inzet van Routine Outcome Monitoring (ROM) kan dat bewerkstelligen (de Jong, 2012; Boswell, Kraus, Miller, & Lambert, 2013; Carlier et al., 2012; Shimokawa, Lambert, & Smart, 2010). ROM staat momenteel volop in de belangstelling, en helaas niet alleen maar positief. Door de grote nadruk die er lag op het gebruik van ROM gegevens voor benchmarking en externe verantwoording, is het eigenlijke doel van ROM -namelijk op basis van ROM resultaten in overleg met de cliënt de behandeling continueren of eventueel bijstellen- ondergesneeuwd geraakt. Ter…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Ouderenzorg, Verpleegkunde, Helpende Zorg en Welzijn, (Sociaal) Pedagogisch Medewerker / SPW en Geriatrie.

Inhoud

Betere communicatie, minder drop-out en een grotere kans op een effectievere en efficiëntere behandeling. Welke therapeut wil dat nou niet? De inzet van Routine Outcome Monitoring (ROM) kan dat bewerkstelligen (de Jong, 2012; Boswell, Kraus, Miller, & Lambert, 2013; Carlier et al., 2012; Shimokawa, Lambert, & Smart, 2010). ROM staat momenteel volop in de belangstelling, en helaas niet alleen maar positief. Door de grote nadruk die er lag op het gebruik van ROM gegevens voor benchmarking en externe verantwoording, is het eigenlijke doel van ROM -namelijk op basis van ROM resultaten in overleg met de cliënt de behandeling continueren of eventueel bijstellen- ondergesneeuwd geraakt. Terwijl het inzetten van ROM als standaardinterventie in een behandeling bijdraagt aan een goed behandelresultaat. Maar hoe doe je dat nu als behandelaar?

Niet iedereen is vertrouwd met het afnemen van vragenlijsten en het bespreken van de uitkomsten met de cliënt. In deze cursus word je aan het werk gezet en uitgedaagd hiermee te oefenen. Tevens krijg je informatie over wetenschappelijke evidentie en het verschil tussen ROM en benchmarking. Na afloop van de workshop heb je kennis en inspiratie opgedaan om ROM als instrument in te zetten in het behandelproces om zo het behandelresultaat te verbeteren.

Werkwijze

Presentatie en oefenen (plenair en in subgroepen).

Doelstellingen

Kennismaking en oefening met de vaardigheden die nodig zijn om ROM als middel in te zetten in het behandelproces, teneinde het behandelresultaat voor cliënten te verbeteren.

Daarnaast zijn de cursisten na afloop goed op de hoogte van ROM, en motiverende gespreksvoering.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.