Intelligentieonderzoek bij kinderen en adolescenten

Niveau
Tijdsduur
Logo van King nascholing
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8 King nascholing heeft een gemiddelde beoordeling van 8 (uit 1 ervaring)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Inhoud

De 1-daagse cursus Intelligentieonderzoek bij kinderen en adolescenten stimuleert u als psycholoog of pedagoog om op een hoger niveau met diagnostiek bezig te zijn. Het is géén basiscursus waarin u leert hoe een intelligentietest af te nemen. In deze ééndaagse en intensieve cursus ligt de nadruk op verdiepende analyse, interpretatie en rapportage, en de vertaling naar de praktijk.

Naast de WISC-III passeren ook andere K&J-intelligentietests de revue (o.a. WPPSI-III, WAIS-IV, WNV, NIO, KAIT, RAKIT-2, SON-R en WISC-V), waarbij overwegingen voor gebruik besproken worden. Tijdens de cursus worden resultaten van intelligentiediagnostiek geïnterpreteerd in het licht van contextuele factor…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Inhoud

De 1-daagse cursus Intelligentieonderzoek bij kinderen en adolescenten stimuleert u als psycholoog of pedagoog om op een hoger niveau met diagnostiek bezig te zijn. Het is géén basiscursus waarin u leert hoe een intelligentietest af te nemen. In deze ééndaagse en intensieve cursus ligt de nadruk op verdiepende analyse, interpretatie en rapportage, en de vertaling naar de praktijk.

Naast de WISC-III passeren ook andere K&J-intelligentietests de revue (o.a. WPPSI-III, WAIS-IV, WNV, NIO, KAIT, RAKIT-2, SON-R en WISC-V), waarbij overwegingen voor gebruik besproken worden. Tijdens de cursus worden resultaten van intelligentiediagnostiek geïnterpreteerd in het licht van contextuele factoren, anamnestische gegevens en overige testbevindingen. Kritische reflectie wordt gestimuleerd. Ook wordt er gekeken naar indicatiestelling en inhoudelijke implicaties voor een evt. interventie. Daarnaast is er aandacht voor diagnostiek bij verschillende doelgroepen en voor specifieke cognitieve profielen. Valkuilen en veelgemaakte fouten in afname, scoring, rapportage en bejegening van cliënten (professionele attitude) worden toegelicht aan de hand van praktijkvoorbeelden en voorzien van tips en praktische adviezen. Ook is er aandacht voor theoretische, psychometrische, juridische en ethische aspecten verbonden aan (intelligentie) diagnostiek. De cursus kent een sterk interactief karakter met veel ruimte voor vragen van cursisten.

Werkwijze

Plenair interactief college, oefeningen en casuïstiek (plenair en in subgroepjes).

Doelstellingen

Na afloop van de cursus zijn uw kennis en vaardigheden uitgebreid om de WISC-III te analyseren en interpreteren, en bent u in staat tot kritisch en professioneel gebruik van intelligentietests, inclusief verantwoorde rapportage hierover en terugkoppeling naar de cliënt.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.