Cursus Google Ads (AdWords)

Type product
Logo van KGOM (Karel Geenen Online Marketing)
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9 KGOM (Karel Geenen Online Marketing) heeft een gemiddelde beoordeling van 9 (uit 3 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Beschrijving

Stop met geld verspillen en leer Google Ads succesvol in te zetten voor meer omzet en meer winst!

Als online ondernemer kun je niet meer om Google Ads heen. Alleen al in Nederland heeft Google ruim 90% van de zoekmachine markt in handen. Adverteren met Google Ads kan zonder enige ervaring zomaar een enorme kostenpost worden, zonder het gewenste resultaat.

De kracht van Google Ads is juist dat je met de juiste zoekwoorden daadwerkelijk voor meer conversies en omzet kunt zorgen! Maar daar gaat het meestal fout..

En mocht je wel bezoekers trekken, dan betekenen die bezoekers niet direct meer omzet, inschrijvingen, leads of conversies. Vaak worden er grote fouten begaan, een greep uit de mees…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Stop met geld verspillen en leer Google Ads succesvol in te zetten voor meer omzet en meer winst!

Als online ondernemer kun je niet meer om Google Ads heen. Alleen al in Nederland heeft Google ruim 90% van de zoekmachine markt in handen. Adverteren met Google Ads kan zonder enige ervaring zomaar een enorme kostenpost worden, zonder het gewenste resultaat.

De kracht van Google Ads is juist dat je met de juiste zoekwoorden daadwerkelijk voor meer conversies en omzet kunt zorgen! Maar daar gaat het meestal fout..

En mocht je wel bezoekers trekken, dan betekenen die bezoekers niet direct meer omzet, inschrijvingen, leads of conversies. Vaak worden er grote fouten begaan, een greep uit de meest voorkomende problemen;

  • Verkeerde zoekwoorden (te breed: “verzekering” ipv “autoverzekering afsluiten”);
  • Slechts 1 advertentie per advertentiegroep;
  • Geen of slechte landingspagina’s.

Met onze cursus “Google Ads in de praktijk” leer je Google Ads effectief te gebruiken. Start vandaag nog met het selecteren van de juiste zoekwoorden, het opzetten van winstgevende campagnes en leer je budget zo effectief mogelijk in te zetten.

Je hebt aan het eind van onze cursus alle kennis om Google Ads ook voor jouw bedrijf te laten werken. Er is geen basiskennis vereist. Zowel absolute beginners als gevorderden doen hun voordeel met deze cursus. Een must voor webwinkeliers, website-eigenaren, webmasters, marketingmanagers, online marketeers, webdesigners en ZZP-ers die willen leren wat Google Ads écht te bieden heeft.

Je hebt gemiddeld 36 uur nodig om de volledige cursus te doorlopen. Maar geen stress of tijdsdruk, je krijgt levenslang toegang tot de cursus. Dus je behoudt ook het recht op de gratis updates!

1 + 1 cursus gratis

Deze maand krijg je van ons twee cursussen voor de prijs van één. Combineer nu de cursus Google Ads met een KGOM cursus naar keuze. Alle combinaties zijn mogelijk en de cursussen zijn geheel digitaal. Zoek een fijn plekje in de schaduw, schenk jezelf een koud drankje in en start waar en wanneer jij dat wil met de cursussen!

Je krijgt onze persoonlijke ondersteuning om te zorgen dat jij maximaal profiteert van Google Ads!

Je ontvangt van ons 1 jaar lang ondersteuning bij vragen. Je kunt ons direct bereiken via de mail. Je krijgt altijd binnen één werkdag antwoord.

Daarnaast hanteren wij de volgende garanties:

  • 100% online, je kunt de cursus op elk uur van de dag, 7 dagen per week volgen.
  • Je hebt levenslang toegang tot de cursus.
  • De ontwikkelingen in Google Ads blijven niet stilstaan. Daarom wordt de cursus regelmatig bijgewerkt. Via de berichtenstroom van de cursus houden we je op de hoogte van updates. Maandelijks ontvang je een nieuwsbrief met handige online marketing tips. Inderdaad, ook levenslang.

Inhoud online Cursus “Google Ads in de praktijk”

De online cursus bestaat uit 9 blokken waarin je leert zelf effectieve campagnes te ontwikkelen en op te zetten met Google Ads. De instructievideo’s en theorie leren je om gericht en met resultaat adverteren.

Hier ga je mee aan de slag in de online Cursus “Google Ads in de praktijk”:

Blok 1 – Wat is zoekmachine adverteren?

In het eerste blok komen de volgende onderwerpen aan bod: voordelen van zoekmachine adverteren (SEA – Search Engine Advertising), wat Google Ads inhoudt en hoe het werkt, het veilingproces in Ads en de kwaliteitsscore.

Blok 2 – Het aanmaken van een Google Ads account

Vervolgens ga je aan de slag met het aanmaken van een account. Heb je dit al gedaan dan kun je direct aan de slag met het controleren van alle belangrijke instellingen.

Blok 3 – Google Analytics

Er zal een korte inleiding in Google Analytics worden gegeven, inclusief het juist installeren er van. Daarnaast wordt het koppelen van Google Analytics met Google Ads uitgelegd.

Blok 4 – Inventarisatie

In dit hoofdstuk gaan we in op de inhoudelijke beslissingen die je neemt voordat je een Google Ads campagne gaat opzetten. Zo is er verschillende informatie die je in kaart moet brengen. Een campagne in Google Ads kan immers alleen succesvol worden als het is gebaseerd op een gedegen strategie.

Blok 5 – Advertentiebeleid

Google heeft een advertentiebeleid. Het is belangrijk om deze regels en richtlijnen goed te begrijpen en na te leven, aangezien Google scherp toeziet op deze richtlijnen. In dit blok leer je hoe je hier goed mee om moet gaan.

Blok 6 – Het Zoeknetwerk

Hierin komt het opzetten van campagnes in het Zoeknetwerk aan bod. Dit wil zeggen: op zoekresultatenpagina’s in Google, met alle instellingen en mogelijkheden die daarbij horen. We geven ook een aantal tips voor betere advertentieteksten!

Blok 7 – Het Displaynetwerk

Adverteren in het Displaynetwerk zorgt ervoor dat jouw advertenties verschijnen op websites, die naast de eigen content ook Google advertenties weergeven. Een displaycampagne is ideaal voor meer naamsbekendheid of de introductie van een nieuw product.

Blok 8 – Analyseren en Optimaliseren

Wanneer je je campagne(s) hebt opgezet begint het adverteren eigenlijk pas. Je hebt alleen een sterke campagne wanneer je voortdurend inspeelt op de data en analyse vanuit je campagne. Door te blijven aanpassen en optimaliseren kun je het meeste rendement uit je campagne halen. In dit blok laten we zien wat de meest voorkomende optimalisatietaken zijn en hoe je dit doet.

Blok 9 – Hulpprogramma’s

Google Ads heeft verschillende hulpprogramma’s die (zoals de naam al weg geeft..) je helpen bij het maken van beslissingen en trekken van conclusies. Wij laten zien welke programma’s er zijn en hoe je deze effectief kunt inzetten.

Hoe de online Cursus “Google Ads in de praktijk” werkt

De cursus is opgebouwd uit verschillende lesblokken waarbij je hoofdstuk per hoofdstuk af werkt. Na ieder blok volgt een kort examen, wanneer je deze haalt krijg je toegang tot het volgende blok.

Je kunt op elk uur van de dag, 7 dagen per week en voor de rest van je leven inloggen en in je eigen tempo studeren.

En nogmaals: wij staan voor je klaar om ervoor te zorgen dat Google Ads voor jou gaat werken en zorgt voor meer omzet en winst. Is er iets dus niet helemaal duidelijk, of wil je ergens meer van weten, dan zijn wij er.

Aan het einde van de cursus mag je deelnemen aan het online eindexamen. Ben je geslaagd, dan kun je gratis een certificaat aanvragen.

Je behoudt ook na het behalen van je eindexamen levenslang toegang tot de Cursus Google Ads en natuurlijk de updates.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.