Duurzame inzetbaarheid
Beschrijving
Waarom ‘Duurzame inzetbaarheid’?
Duurzame inzetbaarheid gaat over de juiste fit tussen mens en organisatie, nu maar ook in de toekomst. De wereld verandert in rap tempo, organisaties moeten mee veranderen en inspelen op nieuwe ontwikkelingen om te overleven. Duurzame organisaties hebben daarom medewerkers nodig die zich blijvend ontwikkelen en meebewegen. Wilt u graag dat uw teamleden gemotiveerd aan het werk zijn en optimaal gebruik maken van hun professionele en persoonlijke talenten en kwaliteiten? Alle medewerkers op de juiste plek zitten en vitaal zijn?
Resultaat
Na afloop van de training zijn de deelnemers:
- zich bewust van hun eigen talenten, vaardigheden en expertise
- in staat mee t…

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Waarom ‘Duurzame inzetbaarheid’?
Duurzame inzetbaarheid gaat over de juiste fit tussen mens en
organisatie, nu maar ook in de toekomst. De wereld verandert in rap
tempo, organisaties moeten mee veranderen en inspelen op nieuwe
ontwikkelingen om te overleven. Duurzame organisaties hebben daarom
medewerkers nodig die zich blijvend ontwikkelen en meebewegen. Wilt
u graag dat uw teamleden gemotiveerd aan het werk zijn en optimaal
gebruik maken van hun professionele en persoonlijke talenten en
kwaliteiten? Alle medewerkers op de juiste plek zitten en vitaal
zijn?
Resultaat
Na afloop van de training zijn de deelnemers:
- zich bewust van hun eigen talenten, vaardigheden en expertise
- in staat mee te denken over de toekomst van de organisatie en hun eigen rol
- in staat verantwoordelijkheid te nemen en zich aan te passen aan de veranderende werkelijkheid
- gericht op het zich verder ontwikkelen op persoonlijk en professioneel vlak om de uitdagingen van nu en de toekomst aan te kunnen blijven gaan
- meer gericht op hun eigen vitaliteit
Voor wie?
De training is geschikt voor iedereen die werkzaam is in de
sectoren kinderopvang, jeugdzorg, zorg, welzijn, overheid en
onderwijs.
Basisprogramma
De dialoog tussen werknemer en leidinggevende is de bepalende
factor om ervoor te zorgen dat werknemers gestimuleerd worden om
zich duurzaam inzetbaar te maken. De wensen, kwaliteiten,
vaardigheden van de medewerker zijn hier tezamen met de
doelstellingen van de organisatie leidend, wat betekent dat
werknemers een actieve rol hebben, het gaat immers om hun
inzetbaarheid. Het starten van deze discussie komt vaak moeizaam
tot stand. Openlijk praten over de toekomst van medewerkers is vaak
een onderwerp wat zowel medewerkers als leidinggevenden lastig
vinden. Zeker in situaties waarin het minder goed gaat met het
bedrijf, waar veranderingen zijn, waarin de werkdruk hoog is of in
geval van non-performance. Als dit gesprek wel op een goede manier
plaats kan vinden, opent dit heel veel deuren voor zowel medewerker
als leidinggevende om samen op basis van een vertrouwensrelatie te
investeren in de medewerker, nu en in de toekomst.
In de training zal daarnaast aandacht besteedt worden aan verbinding op de volgende drie niveaus:
- persoonlijke & professionele groei middels oprechte aandacht en ruimte
- efficiënte teams door bundeling van krachten
- sturing en richting van de organisatie
Gezondheid, motivatie, vakkennis en een goede werk-privébalans zijn bepalend voor de inzetbare medewerker. Veranderingsbereidheid en het kunnen en willen werken aan duurzame inzetbaar zijn een voorwaarde om ook duurzaam inzetbaar te blijven. Werkgever en werknemer zijn beiden aan zet!
Methodiek
Deze training van Kans Kwadraat richt zich op mogelijkheden en gaat
uit van de kracht van de organisatie en medewerkers.
- De aanpak is organisatie specifiek
- Er wordt een continu proces op gang gebracht, geen eenmalige interventie
- Aanpak is gericht op de dialoog, niet op het introduceren van een nieuw instrument of tool
- De begeleiding is gericht op inzicht en actie
- Inbedding in de dagelijkse werkzaamheden
De training is interactief, praktijkgericht en gaat uit van een bepaalde mate van verantwoordelijkheid van alle medewerkers. Voor aanvang van de training vullen de deelnemers een intakeformulier in, zodat de trainer rekening kan houden met individuele wensen en leerbehoeften. Tussen de trainingsdagen door gaan de deelnemers aan de slag met gerichte praktijkopdrachten. De laatste trainingsbijeenkomsten brengen deelnemers eigen gesprekssituaties in die door een trainingsacteur worden nagespeeld. Dit geeft de gelegenheid te onderzoeken wat er gebeurt, waarop iemand vastloopt en hoe daarmee kan worden omgegaan.
Kans² is het trainingsbureau voor training, coaching en management development in kinderopvang, (jeugd)zorg, welzijn, overheid en onderwijs. Kans² helpt organisaties door training en coaching zich succesvol aan te passen aan de veranderende omgeving. Elke training is een maatwerktraject en ontwikkelen we op basis van ontwikkeldoelstellingen en behoeften.
Kans² stimuleert deelnemers om in hun kracht te komen en te blijven. Onderwerpen waar we veel voor gevraagd worden zijn:
- Communicatie
- Talentontwikkeling
- Oplossingsgericht werken
- Ambassadeurschap
- Klantgerichtheid
- Teamcoaching
- Planmatig werken
- Management development
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.