Ambassadeurschap

Type product
Tijdsduur
Logo van Kans Kwadraat

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Waarom ‘Ambassadeurschap’?
De wijze waarop een klant een dienst ervaart hangt nauw samen met de totale uitstraling van de organisatie. Organisaties zijn zich er vaak niet van bewust dat ze medewerkers in lijn moeten brengen met wat er aan de klant belooft is. Wanneer medewerkers zich kunnen identificeren met de organisatie en zich betrokken voelen, kunnen ze zich beter verplaatsen in de behoeften van de klant. De training Ambassadeurschap gaat in op het creëren van bewustwording in eigen houding en gedrag. Zijn medewerkers trots op de organisatie en stralen ze dat uit? Kunnen ze zich verplaatsen in de behoeften van een klant en daarop acteren? Hoe reflecteert hun gedrag op de omgeving? En wel…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Teamleider, Teamvorming & Teamtraining, Leidinggeven, Teambuilding en Teammanagement.

Waarom ‘Ambassadeurschap’?
De wijze waarop een klant een dienst ervaart hangt nauw samen met de totale uitstraling van de organisatie. Organisaties zijn zich er vaak niet van bewust dat ze medewerkers in lijn moeten brengen met wat er aan de klant belooft is. Wanneer medewerkers zich kunnen identificeren met de organisatie en zich betrokken voelen, kunnen ze zich beter verplaatsen in de behoeften van de klant. De training Ambassadeurschap gaat in op het creëren van bewustwording in eigen houding en gedrag. Zijn medewerkers trots op de organisatie en stralen ze dat uit? Kunnen ze zich verplaatsen in de behoeften van een klant en daarop acteren? Hoe reflecteert hun gedrag op de omgeving? En welk effect heeft dit op de klant? Tijdens de training oefenen de deelnemers met diverse werkvormen op het gebied van klantgerichtheid en ambassadeurschap. Er worden handvatten geboden om de samenwerking te verbeteren en doelmatiger te communiceren. Wanneer medewerkers zich goed bewust zijn van hun ambassadeurschap komt dit het positieve imago van de organisatie ten goede.

Resultaat na de training van Kans Kwadraat

  • Communiceren vanuit de bedrijfsvisie
  • Creëren van bewustwording van eigen rol binnen het team
  • Hoe kan een betere samenwerking worden bereikt

Voor wie?
Alle medewerkers en managers in de sectoren kinderopvang, jeugdzorg, welzijn, zorg, overheid en onderwijs.

Basisprogramma
Klantgerichtheid:

  • Wat is klantgerichtheid en hoe kunnen we dit bereiken?
  • Wat zorgt er voor dat jouw klant zich speciaal voelt?

Ambassadeurschap:

  • Wie, wat, waarom, hoe?
  • Profileren, presenteren & netwerken

Competenties:

  • Zelfreflectie: kwaliteiten, valkuilen en leerdoelen
  • Professioneel en klantgericht communiceren
  • Effectief samenwerken: plezier, taakverdeling, efficiëntie

De nadruk in deze training ligt op actief leren. Deelnemers behandelen bekende situaties en gaan hiermee aan de slag met interactieve en creatieve werkvormen waaronder oefeningen met een acteur.

Methodiek
Tijdens de training leren de deelnemers door te doen, te ervaren, te observeren en te reflecteren. Aan de vele oefeningen en rollenspelen gaan korte theoretische inleidingen vooraf. Tussen de trainingsdagen door gaan de deelnemers aan de slag met gerichte praktijkopdrachten. De laatste trainingsbijeenkomsten brengen deelnemers eigen gesprekssituaties in die door een trainingsacteur worden nagespeeld. Dit geeft de gelegenheid te onderzoeken wat er gebeurt, waarop de deelnemer vastloopt en hoe daarmee kan worden omgegaan.

Kans² is het trainingsbureau voor training, coaching en management development in kinderopvang, (jeugd)zorg, welzijn, overheid en onderwijs. Kans² helpt organisaties door training en coaching zich succesvol aan te passen aan de veranderende omgeving. Elke training is een maatwerktraject en ontwikkelen we op basis van ontwikkeldoelstellingen en behoeften.

Kans² stimuleert deelnemers om in hun kracht te komen en te blijven. Onderwerpen waar we veel voor gevraagd worden zijn:

  • Communicatie
  • Talentontwikkeling
  • Oplossingsgericht werken
  • Ambassadeurschap
  • Klantgerichtheid
  • Teamcoaching
  • Planmatig werken
  • Management development
Er zijn nog geen ervaringen.

    Deel je ervaring

    Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

    Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.