Kwaliteitsmanagement in ICT omgevingen

Tijdsduur

Kwaliteitsmanagement in ICT omgevingen

IT Management Group
Logo van IT Management Group
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 IT Management Group heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 540 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

TRAININGEN

In verband met COVID-19 verzorgen wij onze trainingen op locatie van 10.00 - 16.00 uur. Bijna alle trainingen zijn ook online te volgen. Indien u dit niet ziet staan bij de startdata, neem dan even contact met ons op.

Bij inschrijving kunt u uw voorkeurslocatie kenbaar maken. Indien de training op uw voorkeurslocatie niet doorgaat, krijgt u van ons een aanbod voor een alternatieve locatie. Wanneer u zich hierin niet kunt vinden, kunt u uw inschrijving kosteloos annuleren.

Organisaties en bedrijven die geen BTW kunnen terugvorderen, kunnen deze training BTW-vrij gefactureerd krijgen. In dit geval wordt een BTW-correctie van 10% toegepast. 

Deze training verzorgt ITMG op aanvraag. De training kan worden gepland als open inschrijving training of kan als in-company training worden gepland.

Klassikale training vindt plaats in Utrecht, Den Haag, Amersfoort, Amsterdam of Eindhoven. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk. Hierboven staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.

Kwaliteitsmanagement
U bent ervan overtuigd dat een ingevoerd kwaliteitsmanagementsysteem uw organisatie effectiever en efficiënter maakt, maar u weet nog niet hoe dit aan te pakken? Op zich niet vreemd aangezien kwaliteitsmana…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Kwaliteitsmanagement, ISO 9001, INK-model, Six Sigma en Lean Six Sigma.

TRAININGEN

In verband met COVID-19 verzorgen wij onze trainingen op locatie van 10.00 - 16.00 uur. Bijna alle trainingen zijn ook online te volgen. Indien u dit niet ziet staan bij de startdata, neem dan even contact met ons op.

Bij inschrijving kunt u uw voorkeurslocatie kenbaar maken. Indien de training op uw voorkeurslocatie niet doorgaat, krijgt u van ons een aanbod voor een alternatieve locatie. Wanneer u zich hierin niet kunt vinden, kunt u uw inschrijving kosteloos annuleren.

Organisaties en bedrijven die geen BTW kunnen terugvorderen, kunnen deze training BTW-vrij gefactureerd krijgen. In dit geval wordt een BTW-correctie van 10% toegepast. 

Deze training verzorgt ITMG op aanvraag. De training kan worden gepland als open inschrijving training of kan als in-company training worden gepland.

Klassikale training vindt plaats in Utrecht, Den Haag, Amersfoort, Amsterdam of Eindhoven. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk. Hierboven staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.

Kwaliteitsmanagement
U bent ervan overtuigd dat een ingevoerd kwaliteitsmanagementsysteem uw organisatie effectiever en efficiënter maakt, maar u weet nog niet hoe dit aan te pakken? Op zich niet vreemd aangezien kwaliteitsmanagement vele aspecten kent waardoor het moeilijk wordt om het voor u belangrijkste onderdeel te selecteren. Met de training Kwaliteitsmanagement in ICT omgevingen krijgt u voldoende handvatten aangereikt om voor uzelf het overzicht te behouden.

Inhoud training
Tijdens de training krijgt u uitleg over de belangrijkste aspecten van kwaliteitsmanagement. U leert het belang van deze aspecten en de onderlinge samenhang. Naast uitleg zal ook regelmatig met cases een verdieping worden aangebracht zodat u zelf in staat bent de behandelde stof toe te passen. Binnen de drie dagen zal een traject worden doorlopen waarbij de opzet, de invoering en het beheer van een kwaliteitsmanagementsysteem zullen worden behandeld. Na afloop krijgt u een kwaliteitsplan mee.

Uw resultaat
Na het doorlopen van de training heeft u de volgende leerdoelen bereikt:
– U hebt inzicht gekregen in de aspecten van kwaliteitsmanagement;
– U kent de samenhang van deze aspecten;
– U herkent de onderdelen van opzet, invoering en onderhoud van een kwaliteitsmanagementsysteem;
– De relevante principes van kwaliteitsmanagement zijn u na afloop bekend;
– U bent in staat om concrete invulling te geven aan kwaliteitsmanagement.

Programma
Introductie in kwaliteitsmanagement, gevolgd door het presenteren van de voordelen van kwaliteitsmanagement op de volgende gebieden:

– Klanttevredenheid
– Medewerkers
– Risicobeheersing
– Acquisitie
– Certificering
– Kostenbesparing

Vervolgens wordt het kwaliteitsmanagementsysteem ingekaderd en wordt de opzet van een kwaliteitsmanagementsysteem besproken. In dit kader wordt als eerste het fundament, bestaande uit missie, visie en SMART doelstellingen, besproken.

Er wordt vervolgd met de overige kwaliteitsmanagementprincipes:

1. Klantgerichtheid
2. Leiderschap
3. Betrokkenheid medewerkers
4. Procesbenadering
5. Systeembenadering
6. Continue verbetering
7. Besluitvorming op basis van feiten
8. Win-win relatie met leveranciers

Nadat de opzet van een kwaliteitsmanagementsysteem zijn besproken, worden de invoering en het onderhoud van een kwaliteitsmanagementsysteem toegelicht. In dit kader komen kritische succesfactoren en randvoorwaarden evenals risico’s en bedreigingen aan de orde.

Als laatste zullen met de deelnemers middelen worden besproken om binnen bestaande (eigen) organisaties onderzoek te doen naar het huidige kwaliteitsmanagementniveau.

Trainingsduur en kosten
De training Kwaliteitsmanagement in ICT omgevingen duurt 2 dagen. De kosten voor de training bedragen €900,-. Deze prijs is inclusief lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief BTW.

De training is opgezet voor diegenen die inzicht willen hebben in de relevante aspecten van kwaliteitsmanagement en de betekenis hiervan voor de opzet, de invoering en het onderhoud van een kwaliteitsmanagementsysteem.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.