Kwaliteitsmanagement in ICT omgevingen

Niveau
Tijdsduur
Logo van IT Management Group BV
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 IT Management Group BV heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 530 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

IT Management Group BV biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Rotterdam, Utrecht

Beschrijving

Kwaliteitsmanagement in ICT omgevingen

Kwaliteitsmanagement
U bent ervan overtuigd dat een ingevoerd kwaliteitsmanagementsysteem uw organisatie effectiever en efficiënter maakt, maar u weet nog niet hoe dit aan te pakken? Op zich niet vreemd aangezien kwaliteitsmanagement vele aspecten kent waardoor het moeilijk wordt om het voor u belangrijkste onderdeel te selecteren. Met onze driedaagse foundation training Kwaliteitsmanagement in ICT omgevingen krijgt u voldoende handvatten aangereikt om voor uzelf het overzicht te behouden.

De training
In drie dagen krijgt u uitleg over de belangrijkste aspecten van kwaliteitsmanagement. U leert het belang van deze aspecten en de onderlinge samenhang. N…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Kwaliteitsmanagement in ICT omgevingen

Kwaliteitsmanagement
U bent ervan overtuigd dat een ingevoerd kwaliteitsmanagementsysteem uw organisatie effectiever en efficiënter maakt, maar u weet nog niet hoe dit aan te pakken? Op zich niet vreemd aangezien kwaliteitsmanagement vele aspecten kent waardoor het moeilijk wordt om het voor u belangrijkste onderdeel te selecteren. Met onze driedaagse foundation training Kwaliteitsmanagement in ICT omgevingen krijgt u voldoende handvatten aangereikt om voor uzelf het overzicht te behouden.

De training
In drie dagen krijgt u uitleg over de belangrijkste aspecten van kwaliteitsmanagement. U leert het belang van deze aspecten en de onderlinge samenhang. Naast uitleg zal ook regelmatig met cases een verdieping worden aangebracht zodat u zelf in staat bent de behandelde stof toe te passen. Binnen de drie dagen zal een traject worden doorlopen waarbij de opzet, de invoering en het beheer van een kwaliteitsmanagementsysteem zullen worden behandeld. Na afloop krijgt u een kwaliteitsplan mee.

Uw resultaat
Na het doorlopen van de training heeft u de volgende leerdoelen bereikt:
– U hebt inzicht gekregen in de aspecten van kwaliteitsmanagement.
– U kent de samenhang van deze aspecten.
– U herkent de onderdelen van opzet, invoering en onderhoud van een kwaliteitsmanagementsysteem.
– De relevante principes van kwaliteitsmanagement zijn u na afloop bekend.
– U bent in staat om concrete invulling te geven aan kwaliteitsmanagement.

Uw profiel
De training is opgezet voor diegenen die inzicht willen hebben in de relevante aspecten van kwaliteitsmanagement en de betekenis hiervan voor de opzet, de
invoering en het onderhoud van een kwaliteitsmanagementsysteem.

Programma

Dag 1
Introductie in kwaliteitsmanagement, gevolgd door het presenteren van de voordelen van kwaliteitsmanagement op de volgende gebieden:
– Klanttevredenheid
– Medewerkers
– Risicobeheersing
– Acquisitie
– Certificering
– Kostenbesparing
Vervolgens wordt het kwaliteitsmanagementsysteem ingekaderd en wordt de opzet van een kwaliteitsmanagementsysteem besproken. In dit kader wordt als eerste het fundament, bestaande uit missie, visie en SMART doelstellingen, besproken.

De eerste dag eindigt met de start van het eerste van de acht kwaliteitsmanagementprincipes zoals deze door ISO9000 ook gehanteerd worden.

Dag 2
Er wordt vervolgd met de overige kwaliteitsmanagementprincipes. Na afloop van dag 2 zijn al de principes afgehandeld:

1. Klantgerichtheid
2. Leiderschap
3. Betrokkenheid medewerkers
4. Procesbenadering
5. Systeembenadering
6. Continue verbetering
7. Besluitvorming op basis van feiten
8. Win-win relatie met leveranciers

Dag 3
Nadat op dag 1 en dag 2 de opzet van een kwaliteitsmanagementsysteem zijn besproken, worden op dag 3 de invoering en het onderhoud van een kwaliteitsmanagementsysteem toegelicht. In dit kader komen kritische succesfactoren en randvoorwaarden evenals risico’s en bedreigingen aan de orde.
Als laatste zullen met de deelnemers middelen worden besproken om binnen bestaande (eigen) organisaties onderzoek te doen naar het huidige kwaliteitsmanagementniveau.

Trainingsduur en kosten
De training Kwaliteitsmanagement in ICT omgevingen duurt 3 dagen. De kosten voor de training bedragen € 1250,-. Deze prijs is inclusief lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief BTW.

Docenten en locaties
De training wordt gegeven door doorgewinterde trainers met ruime kennis en ervaring op het gebied van kwaliteitsmanagement en ICT. Na afloop van de training ontvangt u een certificaat en een kwaliteitsplan, evenals een hand-out van de training. Deze training Kwaliteitsmanagement in ICTomgevingen wordt gegeven op centrale en kwalitatief hoogwaardige locaties in Utrecht en Den Haag. In-company trainingen kunnen op elke gewenste locatie worden verzorgd.

Organisaties en bedrijven die geen BTW kunnen terugvorderen, kunnen deze training BTW-vrij gefactureerd krijgen. In dit geval wordt een btw-correctie van 10% toegepast. Neemt u voor meer informatie contact op met de IT Management Group.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.