ISO 20000 (UK version)

Niveau
Tijdsduur
Logo van IT Management Group BV
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 IT Management Group BV heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 530 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

ISO/IEC 20000 Foundation (NL of UK version)

De norm ISO/IEC 20000 geeft u richtlijnen waarmee u de kwaliteit van servicemanagement processen van een ICT-organisatie kunt beoordelen en verbeteren. De norm is een objectieve meetlat op basis waarvan u kunt aantonen dat uw processen goed zijn georganiseerd.

De norm bestaat uit twee documenten:

1. ISO 20000-1 de specificatie
2. ISO 20000-2 de praktijk code

In het eerste document worden de eisen gesteld waaraan een ICT-dienstverlener moet voldoen om een met de klant afgesproken ICT-dienstverlening te leveren tegen een afgesproken kwaliteit. Het tweede document bevat de alom aanvaarde “best practices” van de kwaliteitsnormen met betrekking tot d…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ISO/ IEC 20000, Kwaliteitsmanagement, HACCP, ISO 27001 en ISO 14001.

ISO/IEC 20000 Foundation (NL of UK version)

De norm ISO/IEC 20000 geeft u richtlijnen waarmee u de kwaliteit van servicemanagement processen van een ICT-organisatie kunt beoordelen en verbeteren. De norm is een objectieve meetlat op basis waarvan u kunt aantonen dat uw processen goed zijn georganiseerd.

De norm bestaat uit twee documenten:

1. ISO 20000-1 de specificatie
2. ISO 20000-2 de praktijk code

In het eerste document worden de eisen gesteld waaraan een ICT-dienstverlener moet voldoen om een met de klant afgesproken ICT-dienstverlening te leveren tegen een afgesproken kwaliteit. Het tweede document bevat de alom aanvaarde “best practices” van de kwaliteitsnormen met betrekking tot de IT servicemanagement processen (ITIL®). Deze processen leveren de best mogelijke ICT-diensten teneinde te voldoen aan de bedrijfsmatige behoefte van de klant.

Uw profiel
De doelgroep bestaat uit medewerkers van zowel (bedrijfs)interne- als externe dienstverleners die betrokken zijn bij of belang hebben bij ISO/IEC 20000, ook indien (nog) geen sprake is van certificering.

Professioneel en praktijkgericht
In deze professionele en praktijkgerichte training komen de volgende onderwerpen aan bod:

1. Kwaliteitssystemen en kwaliteit van processen;
2. De opbouw, de begrippen en het doel van ISO20000;
3. De specificatie (deel 1);
4. De praktijk (deel 2);
5. De stappen om te komen tot een implementatie van een kwaliteitssysteem;
6. Examentraining.

Trainingsduur en kosten
De training ISO 20000 Foundation duurt 2 dagen. De kosten voor de training bedragen € 800,-. Deze prijs is inclusief lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief examengeld en BTW. Het examengeld bedraagt € 175,- excl. BTW.

Docenten en locaties
De IT Management Group werkt met de beste docenten. Trainingen op basis van open inschrijving worden gegeven op centrale en kwalitatief hoogwaardige locaties in Den Haag, Utrecht, Eindhoven, Amsterdam en Rotterdam. In-company trainingen kunnen op elke gewenste locatie worden verzorgd.

Organisaties en bedrijven die geen BTW kunnen terugvorderen, kunnen deze training BTW-vrij gefactureerd krijgen. In dit geval wordt een btw-correctie van 10% toegepast. Neemt u voor meer informatie contact op met de IT Management Group.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.