Performance Management

Type product
Tijdsduur
Logo van ISA Training & Coaching B.V.

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Performance management/functioneringsgesprekken

Bestemd voor

De training is bedoeld voor managers, die effectief de ontwikkeling van hun medewerkers willen sturen met performance management gesprekken (doelstellingen-, voortgangs- en beoordelingsgesprekken).

Doel

De deelnemers zien allen nut en noodzaak in van het voeren van performance management gesprekken en zijn in staat deze gesprekken effectief te voeren en vast te leggen, waarbij de gerichte  ontwikkeling van de medewerkers centraal staat.

Opbouw

De training is opgebouwd uit twee losse trainingsdagen. Hier is bewust voor gekozen om de praktijkperiode tussen de twee trainingsdagen in door de deelnemers te laten benutten om zoveel…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Performance management/functioneringsgesprekken

Bestemd voor

De training is bedoeld voor managers, die effectief de ontwikkeling van hun medewerkers willen sturen met performance management gesprekken (doelstellingen-, voortgangs- en beoordelingsgesprekken).

Doel

De deelnemers zien allen nut en noodzaak in van het voeren van performance management gesprekken en zijn in staat deze gesprekken effectief te voeren en vast te leggen, waarbij de gerichte  ontwikkeling van de medewerkers centraal staat.

Opbouw

De training is opgebouwd uit twee losse trainingsdagen. Hier is bewust voor gekozen om de praktijkperiode tussen de twee trainingsdagen in door de deelnemers te laten benutten om zoveel mogelijk in de eigen praktijk te oefenen met het geleerde tijdens de eerste trainingsdag. Tijdens de tweede trainingsdag kan dan ook aandacht worden gegeven aan de praktijkervaringen uit de voorgaande periode.

Werkwijze

De werkwijze tijdens de trainingsdagen heeft een stevig doe karakter. Opdrachten, praktijkcases en praktijkopdrachten staan centraal. De trainingen worden verzorgd door ervaren trainers die zelf ook service ervaring hebben.

Elke trainingsdag wordt afgesloten met een Persoonlijk Effect Plan, een belangrijk hulpmiddel dat de deelnemer helpt zijn/haar voornemens waar te maken. Dit plan is tevens de basis voor de begeleiding van de deelnemer door de manager van de deelnemer.

Inhoud

  • Kennismaken met Performance Management: wat is het en wat levert het op.

  • Wat zijn competenties en resultaatgebieden – werken met de ontwikkelmatrix.

  • Competentiemanagement en de ontwikkelmatrix.

  • Hoe ziet de gesprekscyclus eruit (de gehele beoordelingscyclus) – welk doel heeft deze (het motiveren van mijn medewerkers).

  • Het doelstellingengesprek – SMART doelen en afspraken formuleren.

  • Oefenen met de doelstellingsgesprekken waarbij de nadruk zal liggen op het maken van SMART afspraken.

  • Het voortgangsgesprek – eerst door de ogen van de medewerker – welke
    successen zijn behaald.

  • Voorbereiden van voortgangsgesprekken.

  • Oefenen met voortgangsgesprekken.

  • Omgaan met wijzigingen in doelstellingen. 

  • Het beoordelingsgesprek – do & don’ts bij het beoordelen in eindgesprekken.

  • Oefenen van de beoordelingsgesprekken.

  • Omgaan met weerstanden in het beoordelingsgesprek.

Groepsgrootte

Gezien het interactieve karakter van deze training hanteren wij een groepsgrootte van maximaal 10 deelnemers.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.