Opleiding verkoopondersteuner

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van IPV Training & Advies
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,7 IPV Training & Advies heeft een gemiddelde beoordeling van 8,7 (uit 112 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

place's Hertogenbosch
11 nov. 2020
Toon rooster
event 11 november 2020, 09:30-16:30, 's Hertogenbosch, LCBI20-1 dag 1

Beschrijving

IPV geeft een startgarantie.

IPV Training & Advies is een gespecialiseerd bureau in het ontwikkelen van praktische persoonlijke vaardigheden voor mensen in technische branches. In onze aanpak combineren we bijeenkomsten met digitaal leren en coachen. We sturen op direct leerresultaat en op blijvende ontwikkeling op eigen kracht. Ook voor de langere termijn.

Tijdens de opleiding verkoopondersteuner ontwikkel je professionele en commerciële vaardigheden en werk je aan je persoonlijke ontwikkeling. Meld je aan!

Tijdens de opleiding verkoopondersteuner ontwikkel je professionele en commerciële vaardigheden en werk je aan je persoonlijke ontwikkeling. Meld je aan!

Als verkoopondersteuner heb je vele petten op. De opleiding verkoopondersteuner is een intensief en interactief programma waarin je je persoonlijke en professionele vaardigheden voor de commerciële binnendienst verscherpt en de performance van het hele team én de organisatie verbetert. Resultaten voor de deelnemerNa het volgen van de opleiding verkoopondersteuner: Beschik je over de nieuws…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Excel basis / voor beginners, Microsoft Office, Excel, Excel voor Financials en Excel VBA.

IPV geeft een startgarantie.

IPV Training & Advies is een gespecialiseerd bureau in het ontwikkelen van praktische persoonlijke vaardigheden voor mensen in technische branches. In onze aanpak combineren we bijeenkomsten met digitaal leren en coachen. We sturen op direct leerresultaat en op blijvende ontwikkeling op eigen kracht. Ook voor de langere termijn.

Tijdens de opleiding verkoopondersteuner ontwikkel je professionele en commerciële vaardigheden en werk je aan je persoonlijke ontwikkeling. Meld je aan!

Tijdens de opleiding verkoopondersteuner ontwikkel je professionele en commerciële vaardigheden en werk je aan je persoonlijke ontwikkeling. Meld je aan!

Als verkoopondersteuner heb je vele petten op. De opleiding verkoopondersteuner is een intensief en interactief programma waarin je je persoonlijke en professionele vaardigheden voor de commerciële binnendienst verscherpt en de performance van het hele team én de organisatie verbetert. Resultaten voor de deelnemerNa het volgen van de opleiding verkoopondersteuner: Beschik je over de nieuwste kennis en inzichten van het vak commerciële binnendienst. Weet je hoe je nieuwe tools en know-how toepast in je werk. Neem je meer klant- en servicegerichte verantwoordelijkheid. Voer je met meer zelfvertrouwen en gemak je functie als medewerker commerciële binnendienst uit. Ben je in staat je salesportfolio optimaal te beheren en klantverwachtingen te managen en te overtreffen. Onderhoud je professioneel telefonisch contact met je klanten. Presenteer je jezelf op een authentieke en overtuigende wijze bij de klant. Genereer je meerwerk door up- en cross-selling toe te passen. Lever je een bijdrage aan de inhoud van wervende offertes of schrijf je deze zelf. Ben je in staat om slagvaardig een onderhandeling in te gaan om deze succesvol af te ronden. Weet je hoe je samenwerkt aan een goede performance van de salesafdeling. Resultaten voor de organisatie Meer branche en marktgerichtheid. Verbetering van de consultatieve verkoop. Een sterkere A-merk uitstraling. Versterking klantrelatie en binding. Meer commerciële slagkracht. Verbeterde samenwerking tussen commerciële medewerkers en afdelingen Voor wie Je bent medewerker commerciële binnendienst of binnendienstmedewerker met (commercieel) klantcontact en je wilt je professionele en persoonlijke vaardigheden voor je taken verder ontwikkelen. Je functioneert op MBO/HBO-niveau. Over de opleiding verkoopondersteuner Als medewerker commerciële binnendienst, ben je de spil van de afdeling verkoop. Alles draait om een waardevolle en prettige relatie met je klant en prospect. Maar ook een strakke planning, een klantgericht team en organisatie en plezierige samenwerking met je salescollega’s vergroten het succes van de sales resultaten. Dit alles leer je in deze complete training.We verzorgen deze cursus voor binnendienstmedewerkers ook incompany voor groepen collega's op locatie.

Na het volgen van de training commerciële binnendienst Beschik je over de nieuwste kennis en inzichten van het vak commerciële binnendienst. Weet je hoe je nieuwe tools en know how toepast in je werk. Neem je meer klant- en servicegerichte verantwoordelijkheid. Voer je met meer zelfvertrouwen en gemak je functie als medewerker commerciële binnendienst uit. Ben je in staat je salesportfolio optimaal te beheren en klantverwachtingen te managen en te overtreffen. Onderhoud je professioneel telefonisch contact met je klanten. Presenteer je jezelf op een authentieke en overtuigende wijze bij de klant. Genereer je meerwerk door up- en cross-selling toe te passen. Lever je een bijdrage aan de inhoud van wervende offertes of schrijf je deze zelf. Ben je in staat om slagvaardig een onderhandeling in te gaan om deze succesvol af te ronden. Weet je hoe je samenwerkt aan een goede performance van de salesafdeling. Resultaten op organisatieniveau: Meer branche en marktgerichtheid. Verbetering van de consultatieve verkoop. Een sterkere A-merk uitstraling. Versterking klantrelatie en binding. Meer commerciële slagkracht. Verbeterde samenwerking tussen collega’s, team, verkoop buitendienst en het (Sales) management.

Voorbereiding Individueel doelstellend gesprek Trainingsmodules Module 1: Klantgesprekken en commercieel telefoneren De rol van de inside sales medewerker Gespreksopbouw Commerciële gesprekstechnieken Klantverwachtingen managen en overtreffen Module 2: Persoonlijke effectiviteit en effectief beïnvloeden Timemanagement en grenzen stellen Reflectie op eigen gedrag en van klanten Beïnvloedingstijlen in contact met de klant Effectief reageren op weerstand / omgaan met klachten Module 3: Relatiebeheer en onderhandelen CRM-systeem: last of lust! Klanten behouden en ontwikkelen tot ambassadeurs Herkennen belangen van anderen Onderhandelingsmethoden (gebruikt door inkopers) Module 4: Schriftelijk communiceren en wervende offertes schrijven Effectieve, persoonlijke lezersgerichte schrijfstijl Vertalen van productkenmerken in klantvoordelen Rol van de offerte in het commerciële proces Commercieel schrijven in offertes, e-mails en andere uitingen Module 5: Samenwerken intern en extern Kritische succesfactoren van teamwork Het bundelen van het belang van jezelf en anderen Effectief en constructief samenwerken Het voorkomen van weerstand richting de buitendienst Werken aan lange termijn partnership Resultaatgerichte teamvergaderingen Afsluiting en integratie Afsluiting en borging van het geleerde in de praktijk, zowel van de persoonlijke competenties als het operationeel verbeterplan. De interne opdrachtgevers (meestal de leidinggevende) worden voor deze afsluitende bijeenkomst uitgenodigd. Lesmateriaal Boek Professioneel Verkopen van H.E. Wijnberg, J. Mokkenstorm en W. Koning Een 360 graden feedback test Digitale syllabus en leeromgeving Competenties De volgende competenties worden versterkt klantgerichtheid organisatiesensitiviteit communicatie samenwerken assertiviteit Certificaat Bij aanwezigheid op alle trainingsdagen, afronding van alle werkopdrachten en presentatie van de eindopdracht ontvang je het certificaat Opleiding verkoopondersteuner.

Het programma bestaat uit een mix van leer- en werkvormen. De IPV digitale leeromgeving biedt ondersteuning en structuur om het leren te borgen. Met behulp van 360 graden feedback maak je een persoonlijk ontwikkelplan. Tijdens het doelstellend gesprek bespreek je dit plan met de trainer en stem je de wederzijdse verwachtingen af. In de trainingsbijeenkomsten worden korte inleidingen opgevolgd door inzicht- en persoonlijke vaardigheidsoefeningen. Daarnaast werk je aan praktijkopdrachten, reflectieverslagen en het opstellen van een buitendienstverbeterplan. Dit plan presenteer je bij de afsluiting van de leergang.Rol van de leidinggevendeDe leidinggevende/het management is actief betrokken bij je begeleiding. Voor de start van de training is er een leerdoelengesprek. Tijdens de training begeleidt de leiding je bij het maken van praktijkopdrachten. Bij de afsluiting is de leiding betrokken bij de presentatie van jouw verbeterplan en committeert hij zich aan invoering van het verbeterplan en jouw persoonlijk ontwikkelplan.StudiebelastingNa het persoonlijk doelstellend gesprek volgen 5 trainingsmodules en een integratie bijeenkomst van een halve dag. De studiebelasting van de thuiswerk- en praktijkopdrachten bedraagt 2 tot 4 uur per bijeenkomst. De totale studiebelasting (bijeenkomsten en opdrachten) voor deze training bedraagt ongeveer 65 uur.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met IPV Training & Advies, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.