Commerciële vaardigheden voor Technici

Type product
Tijdsduur
Trainer
Jelena Lesnik
Logo van IPro Training NL
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,9 IPro Training NL heeft een gemiddelde beoordeling van 8,9 (uit 77 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Technici zijn aangesteld om technisch werk te doen. Vanuit deze rol zijn ze vaak bij de klant op locatie aanwezig. Daar doen ze hun werk tot volle tevredenheid van de klant. Omdat ze zoveel daar over de vloer komen horen en zien ze veel. De problemen en uitdagingen van de klant gaan vaak niet aan hun voorbij. Dit kunnen mogelijkheden zijn om de bestaande relatie met de klant te versterken of uit te bouwen. Maar hoe pak je dat aan? Hoe herken je de mogelijkheden? Hoe speel je hier op in? Wat doe je?

Doelgroep

Deze training is bestemd voor technici die regelmatig contact hebben met klanten en hun commerciële vaardigheden willen verbeteren. Denk aan monteurs, programmeurs en analisten etc.

I…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Commerciële vaardigheden, Sales management, NIMA A Sales, Commercieel medewerker en Commerciële economie.

Technici zijn aangesteld om technisch werk te doen. Vanuit deze rol zijn ze vaak bij de klant op locatie aanwezig. Daar doen ze hun werk tot volle tevredenheid van de klant. Omdat ze zoveel daar over de vloer komen horen en zien ze veel. De problemen en uitdagingen van de klant gaan vaak niet aan hun voorbij. Dit kunnen mogelijkheden zijn om de bestaande relatie met de klant te versterken of uit te bouwen. Maar hoe pak je dat aan? Hoe herken je de mogelijkheden? Hoe speel je hier op in? Wat doe je?

Doelgroep

Deze training is bestemd voor technici die regelmatig contact hebben met klanten en hun commerciële vaardigheden willen verbeteren. Denk aan monteurs, programmeurs en analisten etc.

Inhoud

De tweedaagse training commerciële vaardigheden voor technici draait om verkoopkansen herkennen en hierop in spelen. Je gaat werken aan je commerciele vaardigheden om het al goede contact met de klant verder uit te bouwen. Je wordt je meer bewust van jouw houding en de impact van jouw handelen op klanten. Naast theorie worden ook praktische vaardigheden geoefend door middel van cases, oefeningen en rollenspellen.

Resultaat

  • Je begrijpt de verschillende rollen in de DMU bij een zakelijke klant
  • Je herkent de koopsignalen
  • Je hebt het lef om actief hierop in spelen
  • Je bent je bewust van je eigen kennis, vaardigheden en gedrag rondom helpen inkopen
  • Je herkent misverstanden en werkelijke koopbezwaren
  • Je bent als ambassadeur in staat om jouw bedrijf en dienstverlening positief te ‘verkopen’.
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Jelena Lesnik - Commerciële Vaardigheden
Jelena Lesnik
Commerciële Vaardigheden

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.