Accountmanagement / Relatiemanagement / Relatiebeheer / Bestaande klanten uitbouwen
- Type product
- Tijdsduur
- Trainers
- +11
"Ik heb de samenwerking met Bianca als erg nuttig ervaren. Bianca leeft zich goed in in de organisatie en past de training aan op de behoefte. Bianca is betrokken, pro-actief en denk mee in oplossingen om de training zo'n groot mogelijk effect te laten hebben. Ook tijdens de training bleek zij uitstekend in staat om de uitdagingen te adresseren en hier in te adviseren." - 17-09-2020 14:38
"Ik heb de samenwerking met Bianca als erg nuttig ervaren. Bianca leeft zich goed in in de organisatie en past de training aan op de behoefte… alles lezen - 17-09-2020 14:38
Beschrijving
Bestaande klanten uitbouwen
Accountmanagement is een langdurige en succesvolle samenwerking met jouw klant tot stand brengen. Als accountmanager verkoop, adviseer, ontwikkel en onderneem je acties om de klant optimaal te bedienen. Door het grote aantal (interne) betrokkenen is een planmatige, gedisciplineerde en strategische teamaanpak vereist. Tijdens deze praktijktraining accountmanagement leer je op proactieve wijze de relatie met je klanten op te bouwen, te onderhouden en uit te bouwen.
Doelgroep
Accountmanagers, relatiemanagers, verkopers of professionals (die naast de inhoud ook een commerciële taak hebben).
Doelstelling
Tijdens de training accountmanagement leer je om jouw klante…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Bestaande klanten uitbouwen
Accountmanagement is een langdurige en succesvolle samenwerking met jouw klant tot stand brengen. Als accountmanager verkoop, adviseer, ontwikkel en onderneem je acties om de klant optimaal te bedienen. Door het grote aantal (interne) betrokkenen is een planmatige, gedisciplineerde en strategische teamaanpak vereist. Tijdens deze praktijktraining accountmanagement leer je op proactieve wijze de relatie met je klanten op te bouwen, te onderhouden en uit te bouwen.
Doelgroep
Accountmanagers, relatiemanagers, verkopers of professionals (die naast de inhoud ook een commerciële taak hebben).
Doelstelling
Tijdens de training accountmanagement leer je om jouw klanten planmatig te bedienen, de relatie te versterken en het omzetaandeel te vergroten.
Onderwerpen
- Het accountmanagementproces
- De regierol van de accountmanager
- Bepalen van je tactiek
- Afstemmen van de gedragsstijlen in je accountteam op de klant
- Bewerken en uitbreiden van de DMU (Decision Making Unit)
- Cross-selling en deepselling
- Relatiemanagement en netwerken bij de klant
- Benutten van ambassadeurs
- Onderhandelen over contracten
Werkwijze
Je werkt in deze training voornamelijk met eigen klantsituaties. Na steeds een korte theoretische inleiding oefen je de vaardigheden in praktijkoefeningen en rollenspellen. Hierbij wordt soms gebruik gemaakt van videoanalyse om accenten te kunnen leggen op je (onbewuste) gedrag.
Duur
De training accountmanagement duurt 2 dagen met interval en praktijkopdrachten. De trainingstijden zijn van 9.00 - 17.00 uur.
Incompany
Uiteraard kan elke training ook incompany en geheel op maat verzorgd worden.
"Ik heb de samenwerking met Bianca als erg nuttig ervaren. Bianca leeft zich goed in in de organisatie en past de training aan op de behoefte. Bianca is betrokken, pro-actief en denk mee in oplossingen om de training zo'n groot mogelijk effect te laten hebben. Ook tijdens de training bleek zij uitstekend in staat om de uitdagingen te adresseren en hier in te adviseren." - 17-09-2020 14:38
"Ik heb de samenwerking met Bianca als erg nuttig ervaren. Bianca leeft zich goed in in de organisatie en past de training aan op de behoefte… alles lezen - 17-09-2020 14:38
"Kees is een inspirerende trainer die het beste in een individu naar boven weet te halen. Zeer goede afwisseling van theorie en praktijk, om ervoor te zorgen dat het energie niveau hoog blijft. De tools die Kees meegeeft in de training zijn per direct inzetbaar. Een absolute aanrader!" - 04-12-2019 10:54
"Kees is een inspirerende trainer die het beste in een individu naar boven weet te halen. Zeer goede afwisseling van theorie en praktijk, om … alles lezen - 04-12-2019 10:54
"In samenwerking met Intenza onze adviseurs een mooie training aangeboden om de adviesvaardigheden verder aan te scherpen. De trainingen zijn praktisch toepasbaar waarmee gelijk aan de slag kan worden gegaan!" - 16-10-2019 10:46
"In samenwerking met Intenza onze adviseurs een mooie training aangeboden om de adviesvaardigheden verder aan te scherpen. De trainingen zijn… alles lezen - 16-10-2019 10:46
"Ik vond de training accountmanagement erg nuttig; goede afwisseling tussen theorie en praktijkopdrachten. Bianca is erg energiek. enthousiast en duidelijk in haar communicatie! Daarnaast denkt ze graag met je mee. " - 16-10-2019 07:28
"Ik vond de training accountmanagement erg nuttig; goede afwisseling tussen theorie en praktijkopdrachten. Bianca is erg energiek. enthousias… alles lezen - 16-10-2019 07:28
"De training heeft me echt geholpen in het beter en planmatig bedienen van mijn klanten. Een zeer praktische training waarbij we veel geoefend hebben op eigen cases. Dat vond ik heel fijn en kon het daardoor meteen toepassen bij met eigen relaties. " - 27-05-2019 12:52
"De training heeft me echt geholpen in het beter en planmatig bedienen van mijn klanten. Een zeer praktische training waarbij we veel geoefe… alles lezen - 27-05-2019 12:52
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.