Medezeggenschap (OR / Cliëntenraad) en toezicht

Tijdsduur
Trainer
Arthur Hol

Medezeggenschap (OR / Cliëntenraad) en toezicht

Instituut voor Medezeggenschap
Logo van Instituut voor Medezeggenschap

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Voor leden van een Ondernemingsraad, Cliëntrenraad en andere medezeggenschapsorganen, (ambtelijk) secretarissen, bestuurders en leden van een Raad van Commissarissen of Raad van Toezicht.

Tussen Raden van Bestuur, Raden van Commissarissen of Raden van Toezicht en medezeggenschapsorganen bestaat een bijzondere verhouding. In de ideale situatie delen deze organen dezelfde visie op ambitie en waarden van de organisatie. Zij hebben op elkaar aansluitende visies bij de eigen rol en die van de andere partijen en op hoe een goed onderling samenspel eruitziet. In zo'n situatie hebben de organisatie en alle daarin belang hebbende partijen daar baat bij. Maar hoe bereik je een goed samenspel?

In dez…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Medezeggenschap, Ondernemingsraad (OR), CAO-recht, Secretaris (ambtelijk) en Ondernemingsrecht.

Voor leden van een Ondernemingsraad, Cliëntrenraad en andere medezeggenschapsorganen, (ambtelijk) secretarissen, bestuurders en leden van een Raad van Commissarissen of Raad van Toezicht.

Tussen Raden van Bestuur, Raden van Commissarissen of Raden van Toezicht en medezeggenschapsorganen bestaat een bijzondere verhouding. In de ideale situatie delen deze organen dezelfde visie op ambitie en waarden van de organisatie. Zij hebben op elkaar aansluitende visies bij de eigen rol en die van de andere partijen en op hoe een goed onderling samenspel eruitziet. In zo'n situatie hebben de organisatie en alle daarin belang hebbende partijen daar baat bij. Maar hoe bereik je een goed samenspel?

In deze dagvullende workshop krijgt u informatie over de rolverdeling tussen Bestuur, OR of medezeggenschap en de Raad van Toezicht of Raad van Commissarissen. U bespreekt uw eigen visie met die van de andere deelnemers en die van de docent en maakt een concept-plan van aanpak die het beste bij uw organisatie en uw raad past. Dit dient als input voor het overleg binnen uw raad en tussen uw raad en andere belanghebbenden, met praktijktips en handvatten om het geleerde gelijk toe te passen.

Resultaat?
Na het volgen van de workshop heeft u uw eigen visie op het samenspel tussen medezeggenschap en toezicht, passend bij uw organisatie. U heeft een op maat gemaakt plan van aanpak en een eerste aanzet tot een ontwikkelplan. Bovendien heeft u tips en adviezen die op uw situatie zijn toegesneden en een eerste aanzet tot acties die u gelijk kunt toepassen.

Bij het Instituut voor Medezeggenschap richten wij ons op de waardengedreven organisatie, waar ‘de bedoeling’ centraal staat, en niet de systeemwereld van de regels. Voor mensen die hieraan willen bijdragen, bieden wij diverse (een- en meerdaagse) workshops en cursussen over onderwerpen op het vlak van medezeggenschap van werknemers en cliënten.

Voor (leden van) ondernemingsraden, cliëntenraden en andere medezeggenschapsorganen, maar ook voor (ambtelijk) secretarissen, bestuurders, managers en Hr professionals.

In de waardengedreven organisatie is er aandacht voor zelfsturing, zelfreflectie en dialoog. Onze workshops zijn vanuit dezelfde waarden opgezet. De workshops worden aangeboden op basis van open inschrijving én in de vorm van op maat gemaakte incompany-bijeenkomsten. En natuurlijk staan wij u ook terzijde met advies.

Ons aanbod op het gebied van workshops voor medezeggenschap is al jaren onverminderd populair. Dat komt doordat onze workshops een ideale combinatie van kennisoverdracht en werk aan de eigen praktijkcases zijn. De voordelen van een workshop bij ons instituut zijn:

1. Inbreng eigen praktijkcases 
2. Uitwisseling/ intervisie met andere deelnemers met vergelijkbare vraagstukken 
3. Kennisoverdracht door ervaren docent met ruime praktijkervaring 
4. Aanreiking van handvatten voor de oplossing van uw praktijkcases

De workshops worden gegeven op een centrale locatie in het land, gemakkelijk te bereiken met het openbaar vervoer.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.