De rol van de ambtelijk secretaris bij versterking van medezeggenschap (OR / Clientenraad / bestuur)
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Voor ambtelijk secretarissen - primair van die van de Ondernemingsraad, maar ook voor (ambtelijk) secretarissen van de Raad van Bestuur, RvC/RvT of cliëntenraad.
De ambtelijk secretaris ondersteunt het medezeggenschapsorgaan (en/of andere organen: RvB, RvC/RvT of cliëntenraad) met verschillende taken; van administratief tot beleidsondersteunend en adviserend. Veel medezeggenschapsorganen willen zich steeds vaker proactief opstellen en anders organiseren - en dat betekent meer nadruk op andere werkzaamheden en nieuwe vaardigheden voor de ambtelijk secretaris.
Hoe kun je als ambtelijk secretaris de organisatie en het medezeggenschapsorgaan ondersteunen bij versterking van de medezeggenschap,…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Voor ambtelijk secretarissen - primair van die van de Ondernemingsraad, maar ook voor (ambtelijk) secretarissen van de Raad van Bestuur, RvC/RvT of cliëntenraad.
De ambtelijk secretaris ondersteunt het medezeggenschapsorgaan (en/of andere organen: RvB, RvC/RvT of cliëntenraad) met verschillende taken; van administratief tot beleidsondersteunend en adviserend. Veel medezeggenschapsorganen willen zich steeds vaker proactief opstellen en anders organiseren - en dat betekent meer nadruk op andere werkzaamheden en nieuwe vaardigheden voor de ambtelijk secretaris.
Hoe kun je als ambtelijk secretaris de organisatie en het medezeggenschapsorgaan ondersteunen bij versterking van de medezeggenschap, met de ontwikkeling van een eigen visie op de (ontwikkeling van) de organisatie, op de rol van het personeel, op de verschillende wijzen waarop het medezeggenschapsorgaan daarop kan aansluiten en op de acties die daarvoor nodig zijn? Hoe ben je in dit proces een goede ondersteuner en adviseur? Deze en meer vragen komen aan bod in een dagvullende workshop op een centrale locatie in het land.
Na het volgen van de workshop heeft u een direct toepasbaar en op maat gemaakt plan van aanpak voor uw eigen rol. Bovendien heeft u tips en adviezen die op uw situatie zijn toegesneden en een eerste aanzet tot acties die u gelijk kunt toepassen.
Programma:
Ochtend:
Kennismaking, bespreking leervragen en persoonlijke drijfveren,
overzicht van alle recente en relevante ontwikkelingen rondom het
thema.
Lunch (inbegrepen)
Middag:
Praktijkcases eigen organisatie, plan van aanpak op maat,
praktijktips op maat en aanzet voor ontwikkeling van eigen rol.
Bij het Instituut voor Medezeggenschap richten wij ons op de waardengedreven organisatie, waar ‘de bedoeling’ centraal staat, en niet de systeemwereld van de regels. Voor mensen die hieraan willen bijdragen, bieden wij diverse (een- en meerdaagse) workshops en cursussen over onderwerpen op het vlak van medezeggenschap van werknemers en cliënten.
Voor (leden van) ondernemingsraden, cliëntenraden en andere medezeggenschapsorganen, maar ook voor (ambtelijk) secretarissen, bestuurders, managers en Hr professionals.
In de waardengedreven organisatie is er aandacht voor zelfsturing, zelfreflectie en dialoog. Onze workshops zijn vanuit dezelfde waarden opgezet. De workshops worden aangeboden op basis van open inschrijving én in de vorm van op maat gemaakte incompany-bijeenkomsten. En natuurlijk staan wij u ook terzijde met advies.
Ons aanbod op het gebied van workshops voor medezeggenschap is al jaren onverminderd populair. Dat komt doordat onze workshops een ideale combinatie van kennisoverdracht en werk aan de eigen praktijkcases zijn. De voordelen van een workshop bij ons instituut zijn:
1. Inbreng eigen praktijkcases
2. Uitwisseling/ intervisie met andere deelnemers met vergelijkbare
vraagstukken
3. Kennisoverdracht door ervaren docent met ruime
praktijkervaring
4. Aanreiking van handvatten voor de oplossing van uw
praktijkcases
De workshops worden gegeven op een centrale locatie in het land, gemakkelijk te bereiken met het openbaar vervoer.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.