Masterclass Arbeidsmarktcommunicatie & Employer branding
"Prachtige locatie en makkelijk bereikbaar met auto en openbaar vervoer! Een mooie prijs voor een ontzettend leuke Masterclass! Veel info en interactie (coronaproof natuurlijk). Bonuspuntje is een uitgebreide lunch waar iedereen blij van wordt. Het is zeker een aanrader om hieraan deel te nemen!" - 26-11-2020 09:03
"Prachtige locatie en makkelijk bereikbaar met auto en openbaar vervoer! Een mooie prijs voor een ontzettend leuke Masterclass! Veel info en … alles lezen - 26-11-2020 09:03
Startdata en plaatsen
placePostillion Bunnik 28 mrt. 2024 tot 29 mrt. 2024Toon rooster event 28 maart 2024, 09:30, Postillion Bunnik, Dag 1 event 29 maart 2024, 09.30, Postillion Bunnik, Dag 2 |
Beschrijving
Leer in deze Masterclass hoe je je werkgeversmerk, de candidate experience, doelgroepsgerichte wervingsproposities en je recruitmentsite (werken-bij website) kunt versterken en hoe je hiervoor storylistening en storytelling kunt inzetten.
Deze Masterclass Arbeidsmarktcommunicatie & Employer branding is opgebouwd uit vier blokken:
Blok 1. Employer branding & positioning
Een sterk werkgeversmerk zorgt voor aantrekkingskracht van potentiële kandidaten. En dat is precies wat je als organisatie wilt. Vooral in krappe arbeidsmarktsituaties. Een merk bestaat veelal uit een fysiek woord(beeld), maar het is vooral van belang wat de gewenste denkbeelden en gevoelens van jouw doelgroepen zijn.
Een …
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Leer in deze Masterclass hoe je je werkgeversmerk, de candidate experience, doelgroepsgerichte wervingsproposities en je recruitmentsite (werken-bij website) kunt versterken en hoe je hiervoor storylistening en storytelling kunt inzetten.
Deze Masterclass Arbeidsmarktcommunicatie & Employer branding is opgebouwd uit vier blokken:
Blok 1. Employer branding & positioning
Een sterk werkgeversmerk zorgt voor aantrekkingskracht van potentiële kandidaten. En dat is precies wat je als organisatie wilt. Vooral in krappe arbeidsmarktsituaties. Een merk bestaat veelal uit een fysiek woord(beeld), maar het is vooral van belang wat de gewenste denkbeelden en gevoelens van jouw doelgroepen zijn.
Een voorbeeld: Zelf werd ik ooit door een oud-collega benaderd voor een functie bij G4S. Ik bedankte beleeft. Hoewel ik de organisatie niet kende, had ik er namelijk onvoldoende positieve associaties bij. Om er vervolgens, na een tweede telefoontje van mijn oud-collega, toch 6 jaar te hebben gewerkt. En met heel veel plezier.
Aan de slag met:
- Brand management: corporate-, customer- employer branding
- Employee value proposition
- Employee relationship management
- Internal branding versus external branding
Blok 2: Strategisch recruitment
Het zijn uiteindelijk de medewerkers die de organisatiestrategie ‘voeden’ en uitvoeren en daarmee de beoogde doelen te bereiken. Aantrekken van nieuwe medewerkers is daarom een cruciale activiteit, nog los van de investering die de organisatie hiermee doet. In dit blok gaan wij op zoek naar de gewenste doelen die jullie willen bereiken en welke activiteiten hiervoor nodig zijn. Met het arbeidscommunicatieplan maak je de keuzes waar jullie je tijd, geld en energie aan gaan besteden (en waar dus niet aan…). Het zal je verbazen hoe snel je met beperkte middelen je werkgeversmerk kan versterken.
Aan de slag met:
- Recruitment vanuit de organisatie- en HR-strategie
- Recruitment prestatie indicatoren & recruitment analytics
- Onderdelen van het arbeidsmarktcommunicatieplan
- De recruitmentsite en andere wervingskanalen
Blok 3: Storylistening & Storytelling
Employer Branding = Storylistening en Storytelling. Om mensen aan te trekken en duurzaam aan je te verbinden heb je een eigen, onderscheidend en vooral eerlijk verhaal nodig. Wie ben je als werkgever, wat is typisch jullie cultuur en wat maakt werken bij jullie waardevol en leuk? Maar ook een verhaal over waar jullie naar op weg zijn en over wat er misschien juist nog niet is. Dat is een verhaal van binnenuit, van de mensen in jullie organisatie; jullie verhalenvertellers. Met Storylistening ga je deze verhalen herkennen, vinden en ophalen. En leer je te begrijpen wat deze verhalen te vertellen hebben, wat ze betekenen: jullie onderscheidend vermogen. Met Storytelling deel je deze verhalen, eerst intern en daarna met de buitenwereld. Echte verhalen die de mensen aantrekken die jullie zoeken. In het blok Storylistening en Storytelling leert Sem Stemerding je hoe dat precies werkt en hoe je daar praktisch mee aan de slag kunt.
Aan de slag met:
- De kracht van verhalen
- De ingrediënten van een (wervings)verhaal
- Verhalen vinden met narratieve vraagstelling
- Van binnen naar buiten; Intern draagvlak en betrokkenheid creëren
Blok 4. Optimale candidate & employee experiences
De pre- en onboarding geeft je de uitgelezen kans om jullie verhalen door te geven en vooral te laten ervaren. Niet alleen voor een ‘warm welkom’, maar juist ook om de verbondenheid tussen de (nieuwe) medewerkers op- en uit te bouwen. En dit vraagt gedurende de samenwerking natuurlijk ook om aandacht en acties. Wij gaan dan ook op zoek naar factoren die impact hebben op de employee experiences. Zo ook voor de afscheidsfase wanneer de organisatie en/of de medewerker voor een andere afslag heeft gekozen.
Aan de slag met:
- Pre- & onboarding
- Aantrekken, maar vooral behouden
- Offboarding & rejoining
- Praktijkervaringen door special guest (nadere info volgt)
"Prachtige locatie en makkelijk bereikbaar met auto en openbaar vervoer! Een mooie prijs voor een ontzettend leuke Masterclass! Veel info en interactie (coronaproof natuurlijk). Bonuspuntje is een uitgebreide lunch waar iedereen blij van wordt. Het is zeker een aanrader om hieraan deel te nemen!" - 26-11-2020 09:03
"Prachtige locatie en makkelijk bereikbaar met auto en openbaar vervoer! Een mooie prijs voor een ontzettend leuke Masterclass! Veel info en … alles lezen - 26-11-2020 09:03
"Goed:
veel interactie, alle thema's aangetikt, duidelijke presentaties, lunch en locatie OK
Wat kan beter:
Meer inhoudelijke diepgang op de materie / thema's geven door best practices inhoudelijk te bekijken.
Toevoegen van actualiteit tbv do's en dont's" - 25-11-2019 09:29
"Goed: veel interactie, alle thema's aangetikt, duidelijke presentaties, lunch en locatie OK Wat kan beter: Meer inhoudelijke diepgang o… alles lezen - 25-11-2019 09:29
"Inspirerende training, genoeg bagage mee kunnen nemen. Divers gezelschap wat in mij optiek de dynamiek van de cursus alleen maar beter maakt. Goede trainer, helder en niet langdradig. Gelukkig ook veel tijd om met medecursisten te kunnen spreken en ervaringen uit te wisselen. " - 11-04-2019 14:01
"Inspirerende training, genoeg bagage mee kunnen nemen. Divers gezelschap wat in mij optiek de dynamiek van de cursus alleen maar beter maakt… alles lezen - 11-04-2019 14:01
"Een zeer inspirerende training. Veel bagage mee teruggenomen. Fijne, professionele trainer die soms, vooral qua taalgebruik, wat beter zou kunnen afstemmen met (de achtergrond)van zijn toehoorders. Te veel marketingjargon voor een overheidsorganisatie ;-)" - 27-03-2019 11:18
"Een zeer inspirerende training. Veel bagage mee teruggenomen. Fijne, professionele trainer die soms, vooral qua taalgebruik, wat beter zou k… alles lezen - 27-03-2019 11:18
Dank Ruth voor je review. Wij nemen je feedback mee naar de volgende Masterclass. Veel succes en pliezer met het in praktijk brengen!
- 27-03-2019 11:18"Een prima masterclass, zowel inspirerend als praktisch toepasbaar. Compact en helder. ook veel geleerd van en aan het denken gezet door de andere deelnemers, vanuit verschillende organisaties en specialismen (communicatieadvies, HR, social media etc.)" - 27-03-2019 10:08
"Een prima masterclass, zowel inspirerend als praktisch toepasbaar. Compact en helder. ook veel geleerd van en aan het denken gezet door de a… alles lezen - 27-03-2019 10:08
Dank Loes voor je review en jouw bijdragen gedurende de beide dagen.
- 27-03-2019 10:08"In de masterclass heb ik veel concrete tips en goede achtergrondinformatie gekregen. Het is voor mij een mooie basis om als communicatieprofessional aan te haken bij HRM als het over arbeidsmarktcommunicatie gaat." - 24-04-2018 13:00
"In de masterclass heb ik veel concrete tips en goede achtergrondinformatie gekregen. Het is voor mij een mooie basis om als communicatieprof… alles lezen - 24-04-2018 13:00
"Heel leerzaam, veel inzichten opgedaan op het gebied van branding en arbeidsmarktcommunicatie. Trainer zeer deskundig, en ook veel geleerd van de medechristen. Als communicatieadviseur duizelde het me af en toe wel door de vele Engelse HR-termen. Maar ik zou het iedere communicatieadviseur aanraden. " - 18-04-2018 21:30
"Heel leerzaam, veel inzichten opgedaan op het gebied van branding en arbeidsmarktcommunicatie. Trainer zeer deskundig, en ook veel geleerd v… alles lezen - 18-04-2018 21:30
"De masterclass heb ik als zeer leerzaam ervaren. Zeker in een tijd van transitie is het belangrijk na te denken over Employer Branding en Communicatie. De tools die ik heb gekregen zijn direct toepasbaar in de praktijk. Zeker een aan te bevelen masterclass. " - 16-04-2018 14:45
"De masterclass heb ik als zeer leerzaam ervaren. Zeker in een tijd van transitie is het belangrijk na te denken over Employer Branding en Co… alles lezen - 16-04-2018 14:45
"Dit was zo'n toffe masterclass! Veel opgehaald, mijn collega en ik gingen naar huis met nieuwe ideeën, bruisend van inspiratie en enthousiasme. Uit deze masterclass krijg je veel praktische handvatten mee zodat je het daadwerkelijk kunt toepassen in jouw organisatie. " - 16-04-2018 08:55
"Dit was zo'n toffe masterclass! Veel opgehaald, mijn collega en ik gingen naar huis met nieuwe ideeën, bruisend van inspiratie en enthousias… alles lezen - 16-04-2018 08:55
"Prima! Goede en logische opbouw van theorie. Fijne interactie met experts uit alle disciplines, dat voegt écht iets toe. Prettige deskundige trainer. Prima prijs/kwaliteit verhouding. Verzorgd op een goede locatie. Vol inspiratie en ideeën teruggekeerd." - 26-10-2015 15:14
"Prima! Goede en logische opbouw van theorie. Fijne interactie met experts uit alle disciplines, dat voegt écht iets toe. Prettige deskundige… alles lezen - 26-10-2015 15:14
"Zeer goede Masterclass! Prettige, zeer toegankelijke en deskundige trainer. Zowel de theorie als de ingebrachte cases van de deelnemers helpen je om jezelf weer aan te scherpen. Geïnspireerd en voorzien van nieuwe handvatten hebben we afscheid van elkaar genomen. " - 22-10-2015 07:12
"Zeer goede Masterclass! Prettige, zeer toegankelijke en deskundige trainer. Zowel de theorie als de ingebrachte cases van de deelnemers help… alles lezen - 22-10-2015 07:12
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.