Collegereeks Marketing in de 21e Eeuw: trends in het denken over markten, merken en klanten

Niveau
Tijdsduur

Collegereeks Marketing in de 21e Eeuw: trends in het denken over markten, merken en klanten

Institute for Service Leadership
Logo van Institute for Service Leadership
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,2 Institute for Service Leadership heeft een gemiddelde beoordeling van 9,2 (uit 11 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Korte omschrijving

In 8 avondcolleges worden de deelnemers door topwetenschappers van verschillende universiteiten op de hoogte gebracht van de laatste ontwikkelingen en inzichten binnen het snel veranderende marketing vakgebied.

Inhoud

Hevige concurrentie zet bedrijven ertoe aan om zich meer op marketingactiviteiten te richten. Klanten hebben veel keuzes. Soms zijn ze wispelturig om keuzes te maken. Klanten zoeken naar waarde. Het vergelijken van de prijs en prestaties van aanbieders is een trend geworden. Klanten worden hierin gefaciliteerd doordat er veel platforms zijn om dergelijke hulp te krijgen, zoals sociale media. Bovendien heeft dergelijke hulp niet alleen een positieve maar oo…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketing, Online marketing, Marketing en Sales, Campagnes en Financiële planning / FFP.

Korte omschrijving

In 8 avondcolleges worden de deelnemers door topwetenschappers van verschillende universiteiten op de hoogte gebracht van de laatste ontwikkelingen en inzichten binnen het snel veranderende marketing vakgebied.

Inhoud

Hevige concurrentie zet bedrijven ertoe aan om zich meer op marketingactiviteiten te richten. Klanten hebben veel keuzes. Soms zijn ze wispelturig om keuzes te maken. Klanten zoeken naar waarde. Het vergelijken van de prijs en prestaties van aanbieders is een trend geworden. Klanten worden hierin gefaciliteerd doordat er veel platforms zijn om dergelijke hulp te krijgen, zoals sociale media. Bovendien heeft dergelijke hulp niet alleen een positieve maar ook een negatieve invloed op klanten.

Marketeers moeten dergelijk gedrag erkennen en een strategische benadering zoeken om dergelijke uitdagingen te overwinnen. Dit vraagt ​​dit om een (nieuwe) visie op hoe organisaties en merken in het nieuwe tijdperk met hun klanten omgaan. Dit vraagt ook om het versterken van de primaire activiteiten door de ondersteunende activiteiten te verbeteren en verder te kijken naar nichekansen die het bedrijf naar grotere hoogten kunnen brengen.

Het Institute for Service Leadership zet in deze nieuwe collegereeks Marketing in de 21e eeuw, die start op 28 september 2021, een aantal van de belangrijkste trends en topics op een rij. De collegereeks is daarom een absolute aanrader voor iedere marketeer die een aantal jaren in de praktijk werkzaam is en zijn kennis over marketing, branding, analytics en marketing technology wil opfrissen. We hebben voor deze collegereeks weer een aantal vooraanstaande wetenschappers op het gebied van marketing bereid gevonden hun kennis en inzichten met ons te delen.

Voorlopig programma

Het voorlopige programma bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Strategische marketing en innovatiemanagement - Prof. Henry Robben, Hoogleraar Strategische Marketing Nyenrode Business University
  • Marketing Analytics - Prof. Barbara Deleersnyder, Hoogleraar Marketing Analytics Tilburg University
  • Marketing Technology - Prof. Gerrit van Bruggen, Hoogleraar Marketing RSM Erasmus Universiteit
  • De kunst van het creëren van merkassociaties - Prof. Steven Sweldens, Hoogleraar Consumentengedrag en Marketing RSM Erasmus Universiteit
  • ‘Contrarian branding’ en positionering- Prof. Roland van der Vorst, Hoogleraar Strategic Design for Brand Development TU Delft
  • De rol van contentmarketing binnen corporate en marketing communicatie - Prof. Ed Peelen, Hoogleraar Contentmarketing Universiteit van Amsterdam
  • Stakeholder marketing, ecosystemen en innovatie - Prof. Bas Hillebrand, Hoogleraar Marketing Radboud Universiteit en Nyenrode Business University
  • Consumentengedrag, empowerment en nudging - Dr. Bram van den Bergh, Associate Professor RSM Erasmus Universiteit

Tijd en locatie

De colleges worden gegeven in Leerhotel Het Klooster. Voor een actueel overzicht van de colleges zie het collegerooster. Het Leerhotel is goed bereikbaar met auto en openbaar vervoer. De colleges beginnen om 16.00 uur en duren tot ongeveer 19.00 uur. Het is ook mogelijk de collegereeks met een aantal collega's samen te volgen.

Investering

Uw investering om deel te nemen aan deze inspirerende collegereeks bedraagt voor leden van The Customer Connection en Institute for Service Leadership € 2.950,- (excl. BTW) en voor niet-leden van het netwerk € 3.250,- (excl. BTW). Bij deze kosten zijn inbegrepen de kosten van koffie, thee, snack, een boekenpakket en opleidingsmateriaal. Bent u niet in de gelegenheid om een college bij te wonen dan ontvangt u een voucher voor het gemiste colleges. Het voucher kunt u inwisselen tegen een college uit een volgende collegereeks.

Deelnemers die de colleges digitaal willen volgen (via livestream), ontvangen €200,- korting op de inschrijfkosten.

Accreditatie Nima

De collegereeks is geaccrediteerd door Nima. Voor deelname aan de collegereeks ontvangt u 14 PE punten.

Deelnamecertificaat

Heeft u minimaal zes van de acht colleges gevolgd, dan ontvangt u van ons een deelnamecertificaat.

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u ook contact opnemen met Harald Pol. Hij is bereikbaar via email h.pol@serviceleadership.nl. Aanmelden kan via de aanmeldbutton op deze pagina.

Doelgroep

Deze collegereeks is bestemd voor managers en professionals in marktonderzoek, marketing, branding, communicatie of customer experience en die weer even opnieuw de collegebanken in willen om zich te laten inspireren voor hun huidige werkzaamheden.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Institute for Service Leadership, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.