Masterclass IT Service Management als Lean aanpak voor betere organisatie en kwaliteit

Type product
Tijdsduur
Trainer
Jan van Bon
Logo van Inform-IT

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Inform-IT, Kenniscentrum voor Servicemanagement

De Masterclass Servicemanagement behandelt het vakgebied 'dienstverlening' vanuit het perspectief van het managementsysteem: "de set samenhangende elementen, die werkwijzen voortbrengen om de doelen van de organisatie te realiseren".

Met dat managementsysteem kan een organisatie haar werkwijze inrichten en verbeteren, en een grote stap zetten in de richting van orde en structuur, tevreden klanten en service excellence. De Masterclass hanteert daarbij de meest recente inzichten uit de USM-methode, voor Universeel Service Management, waarmee met niet meer dan vijf processen en acht workflows iedere serviceorganisatie haar werkwijzen en services structureel kan verbeteren. Met USM is iedere se…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Lean management, Service management, IT Management & Strategie, ICT Algemeen en Lean.

Inform-IT, Kenniscentrum voor Servicemanagement

De Masterclass Servicemanagement behandelt het vakgebied 'dienstverlening' vanuit het perspectief van het managementsysteem: "de set samenhangende elementen, die werkwijzen voortbrengen om de doelen van de organisatie te realiseren".

Met dat managementsysteem kan een organisatie haar werkwijze inrichten en verbeteren, en een grote stap zetten in de richting van orde en structuur, tevreden klanten en service excellence. De Masterclass hanteert daarbij de meest recente inzichten uit de USM-methode, voor Universeel Service Management, waarmee met niet meer dan vijf processen en acht workflows iedere serviceorganisatie haar werkwijzen en services structureel kan verbeteren. Met USM is iedere serviceorganisatie in staat de practices uit bekende frameworks zoals ITIL v3, ITIL 4, BiSL, ASL, COBIT etc. te reproduceren in een integraal en geïntegreerd managementsysteem. Ook eisenpakketten zoals ISO27001, NEN7510, BIR, BIG, DNB / CobiT, ISO41001, ISO27001, ISAE3402 etc. kunnen efficiënt met USM worden gerealiseerd.

In de Masterclass leert u hoe uw organisatie gebruik kan maken van breed beschikbare - maar slecht marginaal gebruikte - bedrijfskundige kennis en inzichten voor het inrichten en besturen van een dienstverlenende organisatie. U leert op methodische wijze te kijken naar vraagstukken die in de praktijk vaak tot barrières in de dienstverlening leiden, en die service excellence in de weg staan.

In de Masterclass krijgt u een overzicht van werkwijzen die in de praktijk veelvuldig worden toegepast, maar die al decennia lang niet tot de gewenste resultaten leiden. U leert inzien wat daarvan de reden is.

De Masterclass behandelt achtereenvolgens de volgende onderwerpen:

  1. Begrippen en context van Servicemanagement
  2. De aard van dienstverlening in een facilitaire context
  3. Structuur van een serviceorganisatie
  4. Regie, in- en outsourcing, klant-leverancier relaties
  5. Procesmatig werken en workflows
  6. Servicerapportage en prestaties
  7. De middelen van een serviceorganisatie (tooling)
  8. Prestatiemanagement

De Masterclass is geschikt voor alle dienstverleners, ongeacht de aard van hun taakgebied. Zowel in facilitaire taakgebieden zoals ICT, gebouwenbeheer, personeelszaken en beveiliging, als in primaire taakgebieden (gemeentes, telco’s, zorginstellingen, etc.) kunnen organisaties met USM eenvoudig en snel hun prestaties verbeteren, hun tools effectiever maken, of bijv. een Shared Service Center inrichten.

De Masterclass Servicemanagement vindt uitsluitend inhouse plaats. Een opdrachtgever kan desgewenst zelf een groep deelnemers uit meerdere organisaties samenstellen.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Jan van Bon - Service Management Architect
Jan van Bon
Service Management Architect

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.