De USM-methode, het standaard management systeem voor IT service management en andere dienstverleners

Auteur:
Jan van Bon
Aantal pagina's:
Formaat:
Logo van Inform-IT
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,2 Inform-IT heeft een gemiddelde beoordeling van 9,2 (uit 6 ervaringen)

Tip: klik op de knop om te starten met lezen!

Beschrijving

Inform-IT, Kenniscentrum voor Servicemanagement

De USM-methode is de standaard managementmethode voor serviceorganisaties, ongeacht hun taakgebied. USM wordt beheerd door de Stichting SURVUZ. De methode biedt een eenvoudige, gestandaardiseerde en snel leerbare werkwijze, gebaseerd op bedrijfskundige principes. Dit boek presenteert die principes en de praktische instrumenten die daaruit zijn voortgekomen.

Een gestructureerde benadering van een serviceorganisatie baant de weg naar service excellence en daarmee naar tevreden klanten. Met welke structuur komt de manager in control van de organisatie, werkwijze en prestaties? Welke benadering creëert rust en ruimte voor innovatie?

De oplossing is even simpel als doeltreffend: werk niet vanui…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Service management, IT Management & Strategie, ICT Algemeen, ITIL Overzicht en IT Architectuur.

Inform-IT, Kenniscentrum voor Servicemanagement

De USM-methode is de standaard managementmethode voor serviceorganisaties, ongeacht hun taakgebied. USM wordt beheerd door de Stichting SURVUZ. De methode biedt een eenvoudige, gestandaardiseerde en snel leerbare werkwijze, gebaseerd op bedrijfskundige principes. Dit boek presenteert die principes en de praktische instrumenten die daaruit zijn voortgekomen.

Een gestructureerde benadering van een serviceorganisatie baant de weg naar service excellence en daarmee naar tevreden klanten. Met welke structuur komt de manager in control van de organisatie, werkwijze en prestaties? Welke benadering creëert rust en ruimte voor innovatie?

De oplossing is even simpel als doeltreffend: werk niet vanuit practices (voorbeelden van hoe anderen hun taak uitvoeren), maar start bij de basis met heldere principes, en werk stap voor stap naar die practices toe. Die aanpak vergt een methode. De USM-methode is door de  Stichting SURVUZ ontwikkeld als standaard managementsysteem voor serviceorganisaties.

Met USM krijgen serviceorganisaties een managementsysteem ter beschikking, waarmee ze hun organisatie en werkwijze kunnen inrichten en verbeteren, en een grote stap kunnen zetten in de richting van orde en structuur, tevreden klanten en service excellence. Met niet meer dan 5 processen en 8 workflows kan iedere serviceorganisatie haar werkwijzen en services structureel verbeteren.

Zowel in facilitaire taakgebieden zoals ICT, gebouwenbeheer, personeelszaken en beveiliging, als in primaire taakgebieden (gemeentes, telco’s, zorginstellingen, etc.) kunnen organisaties met USM eenvoudig en snel hun prestaties verbeteren, hun tools effectiever maken, of bijv. een Shared Service Center inrichten.

De Stichting SURVUZ ondersteunt en stimuleert de verbetering van dienstverlenende organisaties. Daarvoor ontwikkelt en beheert SURVUZ methoden en instrumenten voor dienstverleners, waaronder de USM-methode.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Jan van Bon - Service Management Architect
Jan van Bon
Service Management Architect
9,2

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.