USM BOOSTCAMP: maak een succes van ESM, ITIL, ASL en BiSL, voor Facility en IT service management, en verbeter je dienstverlening met een universeel managementsysteem

Niveau
Tijdsduur
Trainer
Jan van Bon
Startdatum en plaats
Logo van Inform-IT
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,2 Inform-IT heeft een gemiddelde beoordeling van 9,2 (uit 6 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9,2
Gemiddeld cijfer voor USM BOOSTCAMP: maak een succes van ESM, ITIL, ASL en BiSL, voor Facility en IT service management, en verbeter je dienstverlening met een universeel managementsysteem
Gebaseerd op 6 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Sandra Verhulst
Allround IT medewerker
9
USM BOOSTCAMP: maak een succes van ESM, ITIL, ASL en BiSL, voor Facility en IT service management, en verbeter je dienstverlening met een universeel managementsysteem

"Het was een leerzame Bootcamp. Door de duidelijke en gestructureerde uitleg was het goed te begrijpen. Er was ruimte om vragen te stellen en ervaringen te delen. Door de logica van USM is het goed inzetbaar en over te dragen in de organisatie. Het was zeer de moeite waard." - 11-02-2020 22:59

"Het was een leerzame Bootcamp. Door de duidelijke en gestructureerde uitleg was het goed te begrijpen. Er was ruimte om vragen te stellen en… alles lezen - 11-02-2020 22:59

Startdata en plaatsen

place Harderwijk
7 mei. 2020 tot 8 mei. 2020
check_circle Startgarantie
place Harderwijk
25 jun. 2020 tot 26 jun. 2020
check_circle Startgarantie

Beschrijving

Inform-IT, Kenniscentrum voor Servicemanagement

Wie een succes wil maken van ITIL (v3 of 4), ASL, BiSL, of enige andere set van practices (ISO27001, NEN7510, ISO41000, COBIT, etc.), heeft een eenvoudig leerbaar, geïntegreerd managementsysteem nodig - om niet te verdrinken in de complexiteit van grote aantallen "processen".

Inhoud

Met de tweedaagse USM Boostcamp leren deelnemers hoe op eenvoudige wijze de organisatiebesturing kan worden ingericht met een managementsysteem van niet meer dan 5 processen en 8 workflows - waarmee u alle werkzaamheden in een dienstverlenende organisatie kunt managen. De training om bij een organisatieverbetertraject alle neuzen in dezelfde richting te krijgen.

De training USM is een eye-opener, ook voor door…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Application Services Library (ASL), BiSL, IT Management & Strategie, Service management en Facilitair.

Inform-IT, Kenniscentrum voor Servicemanagement

Wie een succes wil maken van ITIL (v3 of 4), ASL, BiSL, of enige andere set van practices (ISO27001, NEN7510, ISO41000, COBIT, etc.), heeft een eenvoudig leerbaar, geïntegreerd managementsysteem nodig - om niet te verdrinken in de complexiteit van grote aantallen "processen".

Inhoud

Met de tweedaagse USM Boostcamp leren deelnemers hoe op eenvoudige wijze de organisatiebesturing kan worden ingericht met een managementsysteem van niet meer dan 5 processen en 8 workflows - waarmee u alle werkzaamheden in een dienstverlenende organisatie kunt managen. De training om bij een organisatieverbetertraject alle neuzen in dezelfde richting te krijgen.

De training USM is een eye-opener, ook voor doorgewinterde experts. Na een USM-training kijk je nooit meer op dezelfde manier naar servicemanagement.

De USM-training benadrukt de procesmatige inrichting van de serviceorganisatie en haar werkwijze, vanuit de overtuiging dat processen de kortste en efficiëntste weg naar het voor de klant relevante doel vormen. USM maakt duidelijk dat wat de meeste mensen 'processen' noemen geen processn zijn, maar practices, werkwijzen. USM gaat echter nog een stap verder en richt zich met een zuiver procesmodel geheel op de workflows waarmee uiteindelijk het werk georganiseerd wordt in inzichtelijke werkwijzen.

Organisaties die sterk sturen op hiërarchische of projectmatige werkwijzen – of daar zelfs hun organisatiestructuur op hebben gebaseerd – kunnen hiermee veel aan effectiviteit en efficiëntie winnen.

De USM Foundation Syllabus (zie de USM-portal) beschrijft in detail de structuur en opzet van de training.

Doelgroep

De USM Boostcamp is bij uitstek geschikt voor IT-teams en -bedrijven: in de IT is men gewend aan structuur, kwaliteitsafspraken en tooling voor de beheersing van werkwijzen. Control staat daar centraal vanwege de hoge mate van afhankelijkheid van IT-voorzieningen. Wie snel de gangbare ITIL-, ASL– of BiSL-practices wil inrichten of aan eisen uit bv ISO, NEN of COBIT wil voldoen, kan dus met de USM-methode een bliksemstart maken.

Wie een aanpak zoekt voor de integratie van ondersteunende diensten kan veel voordeel halen uit de architectuur die USM voor alle taakgebieden biedt. Medewerkers van andere facilitaire teams (gebouwenbeheer, beveiliging, personeelszaken, etc.) kunnen op deze manier een quickstart maken in een integratieproject.

Examens

Toetsing van de kennis van USM vindt plaats met het Examen USM Foundation. Geslaagde kandidaten kunnen (met hun toestemming) worden geregistreerd in het USM-Register. Het examen à €150 is bij de USM Boostcamp inbegrepen.

Duur, studiebelasting en voorbereiding

De training USM biedt:

  • twee volle dagen plus een avondprogramma
  • volledig USM Foundation programma, maar dan met extra oefeningen waarin deelnemers leren de USM-methode naar de eigen situatie te vertalen, en extra tijd voor discussies
  • USM Foundation examen aan het eind van de tweede dag, zodat u met een USM-certificaat op zak naar huis terug kunt gaan
  • een exemplaar van het boek "De USM-methode versie 2"
  • verblijf in een unieke vergaderlocatie op de Veluwe
  • 1 x overnachting, 1 x ontbijt, 2 x lunch, 1 x diner, drankjes tijdens het aperitief en de avond inbegrepen

Er is geen specifieke vooropleiding noodzakelijk. De USM-methode is eenvoudig leerbaar. Het vooraf lezen van het boek “De USM-methode” bevordert het effect van de training.

Groepsgrootte

De training is geschikt voor groepen van 4-12 deelnemers.

Kosten

Alle kosten zijn in het totaalpakket opgenomen: de deelname, het leerboek, het USM-examen, de overnachting, ontbijt, lunch, diner en alle consumpties.

Reacties van deelnemers

  • "Twee intensieve maar zeer nuttige dagen waarin USM centraal staat geven veel (hernieuwd) inzicht over hoe te komen tot service excellence. Absolute aanbeveling. Het was inspirerend, nuttig en op zijn Bon’s; ik heb genoten!" [IV management consultant]
  • "Geweldige training, ontzettend bedankt daarvoor! Wat heb je een energie en een bevlogenheid, fantastisch om mee te maken. Ik had al zoveel plezier in mijn werk, nu met de USM-kennis wordt het alleen maar leuker én interessanter! Ben heel blij!!!" [Eigenaar adviesorganisatie]
  • "Was weer helemaal top! Super leuke training en top locatie!" [Servicemanager dienstverlener]
  • "Eén van de beste trainingen/trainers die ik mijn loopbaan heb gehad. Top!" [Management consultant]
9,2
Gemiddeld cijfer voor USM BOOSTCAMP: maak een succes van ESM, ITIL, ASL en BiSL, voor Facility en IT service management, en verbeter je dienstverlening met een universeel managementsysteem
Gebaseerd op 6 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Sandra Verhulst
Allround IT medewerker
9
USM BOOSTCAMP: maak een succes van ESM, ITIL, ASL en BiSL, voor Facility en IT service management, en verbeter je dienstverlening met een universeel managementsysteem

"Het was een leerzame Bootcamp. Door de duidelijke en gestructureerde uitleg was het goed te begrijpen. Er was ruimte om vragen te stellen en ervaringen te delen. Door de logica van USM is het goed inzetbaar en over te dragen in de organisatie. Het was zeer de moeite waard." - 11-02-2020 22:59

"Het was een leerzame Bootcamp. Door de duidelijke en gestructureerde uitleg was het goed te begrijpen. Er was ruimte om vragen te stellen en… alles lezen - 11-02-2020 22:59

Rob Gerritsen
starstarstarstarstar
Rob Gerritsen
client directeur professional services
10
USM BOOSTCAMP: maak een succes van ESM, ITIL, ASL en BiSL, voor Facility en IT service management, en verbeter je dienstverlening met een universeel managementsysteem

"De USM Boostcamp 2 daagse was inspiratievol met tal van voorbeelden uit de praktijk. De ervaring van Jan en zijn bevlogenheid op het gebied van servicemanagement is een waardevolle toevoeging en maakt dit Boostcamp tot een succes. " - 11-02-2020 06:58

"De USM Boostcamp 2 daagse was inspiratievol met tal van voorbeelden uit de praktijk. De ervaring van Jan en zijn bevlogenheid op het gebied … alles lezen - 11-02-2020 06:58

Sander Nelemans
starstarstarstarstar
Sander Nelemans
Senior Process Specialist
10
USM BOOSTCAMP: maak een succes van ESM, ITIL, ASL en BiSL, voor Facility en IT service management, en verbeter je dienstverlening met een universeel managementsysteem

"De cursus, de methodiek én het gedachtegoed geven een verfrissend en verhelderend inzicht in de principes waaruit USM bestaat.
Iedere werkwijze bestaat uit een best practice en een principe. USM is het principe waarmee je in staat bent om iedere vorm van servicemanagement (ICT, HR, wagenparkbeheer etc) efficiënt en effectief in te richten zonder dat er dubbel werk uitgevoerd hoeft te worden.
" - 08-02-2020 02:35

"De cursus, de methodiek én het gedachtegoed geven een verfrissend en verhelderend inzicht in de principes waaruit USM bestaat. Iedere werk… alles lezen - 08-02-2020 02:35

starstarstarstarstar_border
Carlien de Mos
IT Service Management Consultant
8
USM BOOSTCAMP: maak een succes van ESM, ITIL, ASL en BiSL, voor Facility en IT service management, en verbeter je dienstverlening met een universeel managementsysteem

"Kort en krachtig zoals je van een bootcamp mag verwachten. Het zou geen USM zijn als de kennis niet logisch en gestructureerd aangeboden werd. het is veel, maar er is toch voldoende tijd voor vragen en goede discussies. Absolute aanrader om snel op stoom te komen met USM" - 07-02-2020 11:43

"Kort en krachtig zoals je van een bootcamp mag verwachten. Het zou geen USM zijn als de kennis niet logisch en gestructureerd aangeboden wer… alles lezen - 07-02-2020 11:43

starstarstarstarstar
Eric Jansen
Release Manager
10
USM BOOSTCAMP: maak een succes van ESM, ITIL, ASL en BiSL, voor Facility en IT service management, en verbeter je dienstverlening met een universeel managementsysteem

"Zonder meer een aanrader!

Helder, duidelijk en gestructureerd.

De cursus vult heel duidelijk een leemte op: Er is nu een duidelijk framework voor Service Organisaties. Het handboek USM v2 bevat interessante aanvullingen.

Een belangrijke verdienste is uiteraard de rijke ervaring en expertise van de trainer in dit domein. De training was daarom niet alleen nuttig maar ook zeer aangenaam en verrijkend.

Op het einde was er een welverdiend applaus voor de trainer van alle deelnemers!" - 05-02-2020 11:03

"Zonder meer een aanrader! Helder, duidelijk en gestructureerd. De cursus vult heel duidelijk een leemte op: Er is nu een duidelijk fra… alles lezen - 05-02-2020 11:03

Frans Hilgers
starstarstarstarstar_border
Frans Hilgers
zelfstandig
8
USM BOOSTCAMP: maak een succes van ESM, ITIL, ASL en BiSL, voor Facility en IT service management, en verbeter je dienstverlening met een universeel managementsysteem

"De training was helder en duidelijk met goede balans tussen theorie en praktijk, wel doordacht en goed bruikbaar in de praktijk. Er wordt een goed raamwerk gegeven om als handvat in de praktijk toe te kunnen passen" - 05-02-2020 07:17

"De training was helder en duidelijk met goede balans tussen theorie en praktijk, wel doordacht en goed bruikbaar in de praktijk. Er wordt ee… alles lezen - 05-02-2020 07:17

Jan van Bon - Service Management Architect
Jan van Bon
Service Management Architect
9,2

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Inform-IT, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.