Maak een succes van ITIL, ASL en BiSL met USM Boostcamp (Foundation) voor ICT service management en betere prestaties van dienstverlenende organisaties

Niveau
Tijdsduur
Trainer
Jan van Bon
Startdatum en plaats
Logo van Inform-IT

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Harderwijk
28 nov. 2019 tot 29 nov. 2019
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 28 november 2019, 09:00-21:30, dag 1
event 29 november 2019, 09:00-17:00, dag 2
Harderwijk
12 mrt. 2020 tot 13 mrt. 2020
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 12 maart 2020, 09:00-21:30, dag 1
event 13 maart 2020, 09:00-21:30, dag 2

Beschrijving

Inform-IT, Kenniscentrum voor Servicemanagement

Wie een succes wil maken van ITIL (v3 of 4), ASL, BiSL, of enige andere set van practices (ISO27001, NEN7510, ISO41000, COBIT, etc.), heeft een eenvoudig leerbaar, geïntegreerd managementsysteem nodig - om niet te verdrinken in de complexiteit van grote aantallen "processen".

Inhoud

Met de tweedaagse USM Boostcamp leren deelnemers hoe op eenvoudige wijze de organisatiebesturing kan worden ingericht met een managementsysteem van niet meer dan 5 processen en 8 workflows - waarmee u alle werkzaamheden in een dienstverlenende organisatie kunt managen. De training om bij een organisatieverbetertraject alle neuzen in dezelfde richting te krijgen.

De training USM is een eye-opener, ook voor door…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ASL foundation, Application Services Library (ASL), Service management, IT Management & Strategie en BiSL.

Inform-IT, Kenniscentrum voor Servicemanagement

Wie een succes wil maken van ITIL (v3 of 4), ASL, BiSL, of enige andere set van practices (ISO27001, NEN7510, ISO41000, COBIT, etc.), heeft een eenvoudig leerbaar, geïntegreerd managementsysteem nodig - om niet te verdrinken in de complexiteit van grote aantallen "processen".

Inhoud

Met de tweedaagse USM Boostcamp leren deelnemers hoe op eenvoudige wijze de organisatiebesturing kan worden ingericht met een managementsysteem van niet meer dan 5 processen en 8 workflows - waarmee u alle werkzaamheden in een dienstverlenende organisatie kunt managen. De training om bij een organisatieverbetertraject alle neuzen in dezelfde richting te krijgen.

De training USM is een eye-opener, ook voor doorgewinterde experts. Na een USM-training kijk je nooit meer op dezelfde manier naar servicemanagement.

De USM-training benadrukt de procesmatige inrichting van de serviceorganisatie en haar werkwijze, vanuit de overtuiging dat processen de kortste en efficiëntste weg naar het voor de klant relevante doel vormen. USM maakt duidelijk dat wat de meeste mensen 'processen' noemen geen processn zijn, maar practices, werkwijzen. USM gaat echter nog een stap verder en richt zich met een zuiver procesmodel geheel op de workflows waarmee uiteindelijk het werk georganiseerd wordt in inzichtelijke werkwijzen.

Organisaties die sterk sturen op hiërarchische of projectmatige werkwijzen – of daar zelfs hun organisatiestructuur op hebben gebaseerd – kunnen hiermee veel aan effectiviteit en efficiëntie winnen.

De USM Foundation Syllabus (zie de USM-portal) beschrijft in detail de structuur en opzet van de training.

Doelgroep

De USM Boostcamp is bij uitstek geschikt voor IT-teams en -bedrijven: in de IT is men gewend aan structuur, kwaliteitsafspraken en tooling voor de beheersing van werkwijzen. Control staat daar centraal vanwege de hoge mate van afhankelijkheid van IT-voorzieningen. Wie snel de gangbare ITIL-, ASL– of BiSL-practices wil inrichten of aan eisen uit bv ISO, NEN of COBIT wil voldoen, kan dus met de USM-methode een bliksemstart maken.

Wie een aanpak zoekt voor de integratie van ondersteunende diensten kan veel voordeel halen uit de architectuur die USM voor alle taakgebieden biedt. Medewerkers van andere facilitaire teams (gebouwenbeheer, beveiliging, personeelszaken, etc.) kunnen op deze manier een quickstart maken in een integratieproject.

Examens

Toetsing van de kennis van USM vindt plaats met het Examen USM Foundation. Geslaagde kandidaten kunnen (met hun toestemming) worden geregistreerd in het USM-Register. Het examen à €150 is bij de USM Boostcamp inbegrepen.

Duur, studiebelasting en voorbereiding

De training USM biedt:

  • twee volle dagen plus een avondprogramma
  • volledig USM Foundation programma, maar dan met extra oefeningen waarin deelnemers leren de USM-methode naar de eigen situatie te vertalen, en extra tijd voor discussies
  • USM Foundation examen aan het eind van de tweede dag, zodat u met een USM-certificaat op zak naar huis terug kunt gaan
  • een exemplaar van het boek "De USM-methode versie 2"
  • verblijf in een unieke vergaderlocatie op de Veluwe
  • 1 x overnachting, 1 x ontbijt, 2 x lunch, 1 x diner, drankjes tijdens het aperitief en de avond inbegrepen

Er is geen specifieke vooropleiding noodzakelijk. De USM-methode is eenvoudig leerbaar. Het vooraf lezen van het boek “De USM-methode” bevordert het effect van de training.

Groepsgrootte

De training is geschikt voor groepen van 4-12 deelnemers.

Kosten

Alle kosten zijn in het totaalpakket opgenomen: de deelname, het leerboek, het USM-examen, de overnachting, ontbijt, lunch, diner en alle consumpties.

Reacties van deelnemers

  • "Twee intensieve maar zeer nuttige dagen waarin USM centraal staat geven veel (hernieuwd) inzicht over hoe te komen tot service excellence. Absolute aanbeveling. Het was inspirerend, nuttig en op zijn Bon’s; ik heb genoten!" [IV management consultant]
  • "Geweldige training, ontzettend bedankt daarvoor! Wat heb je een energie en een bevlogenheid, fantastisch om mee te maken. Ik had al zoveel plezier in mijn werk, nu met de USM-kennis wordt het alleen maar leuker én interessanter! Ben heel blij!!!" [Eigenaar adviesorganisatie]
  • "Was weer helemaal top! Super leuke training en top locatie!" [Servicemanager dienstverlener]
  • "Eén van de beste trainingen/trainers die ik mijn loopbaan heb gehad. Top!" [Management consultant]

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Jan van Bon - Service Management Architect
Jan van Bon
Service Management Architect

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.