Doelgericht communiceren voor adviseurs

Type product
Tijdsduur
Logo van INEZ Training & Consulting
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 INEZ Training & Consulting heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 26 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Leer omgaan met weerstand en bereik samen met je klant het doel

"Waarom luistert mijn klant niet gewoon naar me?"

"Ik begrijp niet dat hij het nog steeds niet snapt!" "Wat een idioot idee!" "Ik voel me niet serieus genomen in mijn rol als adviseur."

Klanten kunnen weerstand hebben tegen een adviseur om verschillende redenen. Het is belangrijk om eventuele weerstand te herkennen en weten hoe je ermee om kunt gaan om je advies doelgericht uit te kunnen brengen.

Met je eigen communicatie en gedrag kun je veel bereiken!

Doelgroep

Deze training is bedoeld voor medewerkers met een adviserende rol die meer zouden willen bereiken met hun (interne)  klanten en willen investeren in hun relatie.

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Adviesvaardigheden, Beïnvloeden, Consultancy, Gesprekstechnieken en Communiceren.

Leer omgaan met weerstand en bereik samen met je klant het doel

"Waarom luistert mijn klant niet gewoon naar me?"

"Ik begrijp niet dat hij het nog steeds niet snapt!" "Wat een idioot idee!" "Ik voel me niet serieus genomen in mijn rol als adviseur."

Klanten kunnen weerstand hebben tegen een adviseur om verschillende redenen. Het is belangrijk om eventuele weerstand te herkennen en weten hoe je ermee om kunt gaan om je advies doelgericht uit te kunnen brengen.

Met je eigen communicatie en gedrag kun je veel bereiken!

Doelgroep

Deze training is bedoeld voor medewerkers met een adviserende rol die meer zouden willen bereiken met hun (interne)  klanten en willen investeren in hun relatie.

Na het volgen van deze training

  • Kun je effectief communiceren door echt te luisteren, de ander beter te begrijpen en op de juiste manier vragen te stellen.
  • Heb je inzicht in de signalen die je zelf (bewust of onbewust) uitzendt.
  • Ken je de mogelijkheden binnen je eigen rol om situaties te beinvloeden.
  • Weet je hoe en waarom weerstand op jouw advies kan ontstaan, hoe je het herkent en hoe je ermee om kunt gaan.
  • Kun je omgaan met machtspelletjes.
  • Heb je inzicht in je eigen voorkeursgedrag en de mogelijke effecten daarvan op je gesprekspartner.
  • Ken je je eigen kwaliteiten en de daarbij horende valkuilen, uitdagingen en allergieën
  • Kun je invloed uitoefenen op adviesgesprekken door je eigen gedrag te sturen en daardoor de ander positief te beinvloeden.

Werkwijze

De training is gebaseerd op je eigen praktijksituatie. Er wordt veel geoefend en je doet veel ontdekkingen.

De theorie wordt meteen in de praktijk gebracht. We maken gebruik van interactieve werkvormen zoals rollenspellen, tweegesprekken, brainstorm, spelvormen en we werken met een trainingsacteur.

Aan het einde van de training ontvang je een reader met alle theorie die aan bod is gekomen en krijg je een individuele opdracht. Deze bespreken we in het individuele coachingsgesprek dat minimaal 2 weken na het volgen van de training plaatsvindt.

Wij passen de training aan aan de wensen en behoeften van uw organisatie. Vrijblijvend maken we een offerte op maat. Interesse? Neem gerust contact op.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.