Customer Relationship Management (CRM)

Soort locatie
Niveau

Beschrijving

Wat is Customer Relationship Management (CRM)?

Customer Relationship Management (CRM) is een werkwijze alsmede een technologie, waarbij het optimaliseren van alle contacten met de klant centraal staan. Doelstelling is elke klant een individuele waardepropositie aan te bieden, gebaseerd op zijn of haar wensen.

Het behouden van bestaande klanten en het snel kunnen inspelen op (steeds veranderende) klanteisen zijn in veel organisaties van levensbelang. Veel bedrijven zijn dan ook actief bezig met het optimaliseren van de relatie met hun klanten. CRM-software maakt het mogelijk om klantcontacten en de bijbehorende data centraal op te slaan en te herleiden naar de juiste klant en contactpersoon.

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Wat is Customer Relationship Management (CRM)?

Customer Relationship Management (CRM) is een werkwijze alsmede een technologie, waarbij het optimaliseren van alle contacten met de klant centraal staan. Doelstelling is elke klant een individuele waardepropositie aan te bieden, gebaseerd op zijn of haar wensen.

Het behouden van bestaande klanten en het snel kunnen inspelen op (steeds veranderende) klanteisen zijn in veel organisaties van levensbelang. Veel bedrijven zijn dan ook actief bezig met het optimaliseren van de relatie met hun klanten. CRM-software maakt het mogelijk om klantcontacten en de bijbehorende data centraal op te slaan en te herleiden naar de juiste klant en contactpersoon.

Welk CRM-systeem is voor u geschikt?

De context waarin de afkorting CRM wordt gebruikt is meestal die van 'CRM-systeem'; een softwarepakket voor het beheren van klantgegevens en interacties met klanten. De term CRM werd pas eind jaren '90 geïntroduceerd. Inmiddels zijn er in Nederland enkele honderden CRM-systemen en is er een opkomende trend om deze online te gebruiken.

In deze leveranciersonafhankelijke en objectieve Customer Relationship Management cursus wordt u op de hoogte gesteld van de laatste ontwikkelingen, strategieën en trends op het gebied van klantstrategie en Customer Relationship Management. Daarnaast worden de organisatie en processen binnen marketing, sales en service, de afstemming met de backoffice en het vraagstuk van de kosten en opbrengsten behandeld. 

Voor wie is de cursus Customer Relationship Management (CRM) bedoeld?

  • Marketing & Sales managers
  • IT-managers
  • Service managers

Lesindeling 

LES I CRM in een digital business perspectief

LES II De marketing, sales en service cyclus

LES III Benefit Management

LES IV Back office integratie

LES V CRM en het internet

LES VI Business Intelligence (BI)

LES VII Implementatie van een CRM-oplossing

LES VIII  Praktijkvoorbeelden

Er zijn nog geen ervaringen. Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneren wij € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)