Effectief communiceren met sr. management & key stakeholders

Tijdsduur
Logo van IFBD - Institute for Business Development
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8 IFBD - Institute for Business Development heeft een gemiddelde beoordeling van 8 (uit 1 ervaring)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

IFBD - Institute for Business Development biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Gent

Beschrijving

VERKOOP UW BOODSCHAP INTERN 

Als uw directie een boodschap moet verkocht krijgen aan de klant, trommelt zij een batterij (interne en externe) marketeers op, wordt een schandalig dure communicatie-expert ingeschakeld en stelt deze taskforce een complex communicatieplan op. Maar als u een – vaak veel strategischer – boodschap moet verkocht krijgen aan uw interne stakeholders, is een povere powerpoint, gemaakt tussen twee meetings, meestal uw enige wapen. Toch moet u stilstaan bij wat en hoe u communiceert naar uw sr. management en uw interne stakeholders.

BOTTOM-UP COMMUNICEREN … 

In deze workshop leert u de bouwstenen van een sprekende ‘bottom-up’ communicatie. Maar hiervoor moet u eerst u…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

VERKOOP UW BOODSCHAP INTERN 

Als uw directie een boodschap moet verkocht krijgen aan de klant, trommelt zij een batterij (interne en externe) marketeers op, wordt een schandalig dure communicatie-expert ingeschakeld en stelt deze taskforce een complex communicatieplan op. Maar als u een – vaak veel strategischer – boodschap moet verkocht krijgen aan uw interne stakeholders, is een povere powerpoint, gemaakt tussen twee meetings, meestal uw enige wapen. Toch moet u stilstaan bij wat en hoe u communiceert naar uw sr. management en uw interne stakeholders.

BOTTOM-UP COMMUNICEREN … 

In deze workshop leert u de bouwstenen van een sprekende ‘bottom-up’ communicatie. Maar hiervoor moet u eerst uw communicatie doelstellingen kunnen bepalen? Wenst u de goedkeuring voor een project? Wenst u extra budget? Of wilt u net een project euthanaseren? Of extra mankracht voor uw afdeling? Of moet u gewoon uw stakeholders informeren over de lopende zaken, nieuwe opportuniteiten of oude bedreigingen? Want wat u wenst te communiceren is bepalend voor hoe u dit moet doen.

UW PERSOONLIJK COMMUNICATIEPLAN

Het is zinloos een communicatieplan uit te werken, als u zelfs niet weet wie er samen met u aan de tafel zit en wat zij van u verwachten. Het maken van een stakeholder analyse, een stakeholder mapping en een krachtenveld analyse (inclusief rationele en irrationele overwegingen) is essentieel voor de draagkracht van uw boodschap.

Zo geeft u vorm aan uw communicatieplan. U definieert de must-have ingrediënten van een effectieve communicatie: van timing en frequentie over media en argumenten. Dit plan speelt in op uw communicatie doelstellingen (what’s in for me) én op de noden en wensen van uw publiek (what’s in for them).

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.