Communiceren & onderhandelen met vakbonden op de werkvloer

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van IFBD - Institute for Business Development
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8 IFBD - Institute for Business Development heeft een gemiddelde beoordeling van 8 (uit 1 ervaring)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Antwerpen
22 okt. 2019 tot 23 okt. 2019
Toon rooster
event 22 oktober 2019, 09:00-17:00, Crowne Plaza Hotel
event 23 oktober 2019, 09:00-17:00, Crowne Plaza Hotel
Sint-Martens-Latem
7 nov. 2019 tot 8 nov. 2019
Toon rooster
event 7 november 2019, 09:00-17:00, Auberge du Pêcheur
event 8 november 2019, 09:00-17:00, Auberge du Pêcheur

Beschrijving

Iedere onderneming heeft belang in het investeren in een optimale relatie tussen management en sociale partners. Bedrijven waar sociale conflicten vermeden worden kennen immers een hogere productiviteit, een beter rendement, een betere werksfeer, een lager absenteïsme,… Kortom, het zijn bedrijven waar op een constructieve wijze gecommuniceerd wordt tussen management en sociale partners.

Maar als leidinggevend manager wordt u geconfronteerd met tal van tegenstrijdigheden tussen wat u, uw management, uw sociale partners én uw werknemers precies willen. Hoe u zonder kleerscheuren door dit mijnenveld stapt, leert u gedurende deze training.

Wat kan en wat kan niet – Wat mag en wat mag niet?

Ma…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Iedere onderneming heeft belang in het investeren in een optimale relatie tussen management en sociale partners. Bedrijven waar sociale conflicten vermeden worden kennen immers een hogere productiviteit, een beter rendement, een betere werksfeer, een lager absenteïsme,… Kortom, het zijn bedrijven waar op een constructieve wijze gecommuniceerd wordt tussen management en sociale partners.

Maar als leidinggevend manager wordt u geconfronteerd met tal van tegenstrijdigheden tussen wat u, uw management, uw sociale partners én uw werknemers precies willen. Hoe u zonder kleerscheuren door dit mijnenveld stapt, leert u gedurende deze training.

Wat kan en wat kan niet – Wat mag en wat mag niet?

Maar wat zijn uw grenzen als lijnmanager? Hoe denken uw sociale partners? Is communiceren en/of  onderhandelen met een afgevaardigde van ACV inderdaad anders als met iemand van het ABVV?  En hoe vertaalt dit zich naar de werkvloer?

HOE COMMUNICEERT U MET UW SOCIALE PARTNERS?

Lijnmanagers, leidinggevenden, operationele managers, … staan steeds in de vuurlinie bij sluimerende sociale conflicten of crisissen. Aan de basis van iedere gezonde relatie ligt een duidelijke, eerlijke communicatie en onderhandeling gebaseerd op wederzijds vertrouwen. Gedurende deze unieke training leert onze docent u hoe u groeit tot een vertrouwensband met uw sociale partners.

EN WAT BIJ CONFLICTEN EN CRISISSEN?

Hoe goed u het ook aanpakt, een conflict of crisis is niet steeds te vermijden. Toch heeft u er alle belang bij dat dit niet escaleert tot een staking of de relatie management - sociale partner volledig verzuurt.  Gedurende deze workshop leert u hoe u overeenkomsten afsluit, hoe u met die tegenstrijdigheden omgaat, hoe u een conflict aanpakt, hoe u als lijnmanager onderhandelt, … Kortom, u leert hoe u op een informele wijze kan bemiddelen tussen de diverse betrokkenen en zo optimaal kunt bijdragen tot de sociale vrede binnen uw onderneming.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.