Zoekmachine Analytics Opleiding

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van How & Knower
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 How & Knower heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 275 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Amsterdam, Eindhoven, Groningen, Utrecht, Arnhem, Rotterdam, Tilburg, Zwolle
23 mei. 2019 tot 14 nov. 2019
Toon rooster
event 6 juni 2019, Dag 2
event 12 september 2019, Dag 3
event 26 september 2019, Dag 4
event 31 oktober 2019, Dag 5
event 14 november 2019, Dag 6

Beschrijving

Ben je op zoek naar een andere startdatum? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden. 

Goed vindbaar zijn in zoekmachines is heel belangrijk als je vroeg in de online klantreis bij jouw potentiële klanten in beeld wilt komen en blijven. Via SEO en SEA kun je hiervoor zorgen. Wil je weten hoe je beide marketingkanalen effectief opzet en inricht? En wil je ook direct kunnen meten wat jouw inspanningen opleveren via Google Analytics? Dan is de Zoekmachine Analytics opleiding zeer geschikt voor jou. 

Wat kun je na deze opleiding? 

  • Je kunt een Google AdWords account opzetten en campagnes managen en optimaliseren
  • Je kunt Google Analytics implementeren en beheren voor jouw website
  • Je kunt jouw website zo inrichten dat hij goed scoort in zoekmachines
  • Je kunt de juiste data filt…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Ben je op zoek naar een andere startdatum? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden. 

Goed vindbaar zijn in zoekmachines is heel belangrijk als je vroeg in de online klantreis bij jouw potentiële klanten in beeld wilt komen en blijven. Via SEO en SEA kun je hiervoor zorgen. Wil je weten hoe je beide marketingkanalen effectief opzet en inricht? En wil je ook direct kunnen meten wat jouw inspanningen opleveren via Google Analytics? Dan is de Zoekmachine Analytics opleiding zeer geschikt voor jou. 

Wat kun je na deze opleiding? 

  • Je kunt een Google AdWords account opzetten en campagnes managen en optimaliseren
  • Je kunt Google Analytics implementeren en beheren voor jouw website
  • Je kunt jouw website zo inrichten dat hij goed scoort in zoekmachines
  • Je kunt de juiste data filteren en interpreteren voor je SEO en SEA campagnes

Wat weet je na deze opleiding? 

  • Je weet waar de optimalisatiekansen voor jouw website en je SEO en SEA campagnes liggen
  • Je weet hoe Google AdWords gekoppeld kan worden aan Google Analytics
  • Je weet waar jouw verkeer vandaan komt en welke marketingcampagnes het meest opleveren
  • Je weet wat relevante keywords voor jou zijn

Programma

Dag 1

  • Werking van zoekmachines
  • Technische componenten van ranking
  • Indexatie
  • Linkbuilding
  • Content
  • SEO - vriendelijke website structuur
  • Social media en zoekmachines
  • SEO strategie

Dag 2

  • SEO en webteksten
  • Online copywriting
  • Structuur in webteksten
  • Koppen en leads
  • Persona's en buyer types
  • Sales/persuasive schrijven
  • Keyword selectie voor vindbaarheid
  • Dubbele content
  • Meten en optimaliseren
  • Tools voor schrijven voor het web

Dag 3

  • Voordelen van online adverteren
  • Google AdWords veiling en advertentienetwerk
  • Rondleiding in het systeem
  • Google AdWords account aanmaken en structureren
  • De juiste zoekwoorden selecteren
  • Effectieve advertentieteksten schrijven
  • Klikprijzen, bieding en budget
  • Kwantiteit vs kwaliteit

Dag 4

  • Campagne resultaten meten
  • Optimaliseren van bestaande campagnes
  • Biedstrategieën
  • Rendement van campagnes verhogen
  • Handige tools
  • Meer sales genereren met Google AdWords
  • Optimaal adverteren voor lagere kosten

Dag 5

  • Wat is webanalytics?
  • Hoe wordt er gemeten in Google Analytics?
  • Google Analytics implementeren
  • Doelen en aankooptrechters instellen en doormeten voor jouw website
  • E-commerce tracking
  • Marketingacties en campagnes doormeten
  • Bezoekers via mobiele devices doormeten
  • Zoekgedrag op de website doormeten
  • Koppeling van Google Analytics en Google AdWords
  • Cookies en Google Analytics
  • Rapporten maken

Dag 6

  • Bespreken praktische opdrachten
  • Verfijnde bezoekersanalyses maken
  • Bezoekersgedrag analyseren en over meerdere domeinen meten
  • Doormeten van interacties
  • Rapportfilters
  • Profielfilters
  • Bezoekers segmenteren

Opleidingswijze

Deze opleiding bestaat uit 6 klassikale trainingsdagen waarin kennis en vaardigheden elkaar afwisselen door middel van cases en praktische opdrachten. De trainingsdagen worden ondersteund met online lesmateriaal in jouw persoonlijke leeromgeving My University. Zo kun je ook tussen de lessen door contact houden met de mede-cursisten en met de trainer. Onder leiding van die ervaren trainer ga je aan de slag met het toepassen van de theorie op jouw praktijk. Voorafgaand aan de opleiding krijg je van ons een intakeformulier, om zo jouw verwachtingen in kaart te brengen en om te bepalen of deze opleiding hier helemaal op aansluit.

Praktische informatie

  • De klassikale dagen zijn van 10 - 16.30u
  • We raden je aan om een laptop mee te nemen
  • Voor deze opleiding moet je rekening houden met ongeveer drie uur zelfstudie per trainingsdag
  • Na het afronden van deze opleiding ontvang je een certificaat van deelname

How & Knower is de beste opleider van 2018 in de Emerce 100!

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met How & Knower, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.