Online Crisiscommunicatie Management training

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van How & Knower
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 How & Knower heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 275 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Utrecht
10 apr. 2019 tot 24 apr. 2019
check_circle Start gegarandeerd
Toon rooster
event 24 april 2019, Dag 2
Utrecht
4 nov. 2019 tot 18 nov. 2019
check_circle Start gegarandeerd
Toon rooster
event 18 november 2019, Dag 2

Beschrijving

Ben je op zoek naar een andere startdatum? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden. 

Het grote voordeel van een online crisiscommunicatie strategie, is dat je een crisis snel ziet aankomen (en eventueel kan voorkomen), je razendsnel kan reageren en jouw doelgroep beter kan informeren dan ooit. Snel actie ondernemen bij een crisis via online en social media vraagt om een andere aanpak dan de traditionele crisisaanpak. Tijdens de Online Crisiscommunicatie Management training leer je hoe je een online crisis kan managen via social media. Dat je zodra de ‘hel’ losbreekt precies weet wat je moet doen.

Na deze training ben jij klaar om elke online crisis aan te pakken. Met een door jouw ontwikkelde online crisismanagement strategie sta jij sterk en kunnen jij en je collega’s aan …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Ben je op zoek naar een andere startdatum? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden. 

Het grote voordeel van een online crisiscommunicatie strategie, is dat je een crisis snel ziet aankomen (en eventueel kan voorkomen), je razendsnel kan reageren en jouw doelgroep beter kan informeren dan ooit. Snel actie ondernemen bij een crisis via online en social media vraagt om een andere aanpak dan de traditionele crisisaanpak. Tijdens de Online Crisiscommunicatie Management training leer je hoe je een online crisis kan managen via social media. Dat je zodra de ‘hel’ losbreekt precies weet wat je moet doen.

Na deze training ben jij klaar om elke online crisis aan te pakken. Met een door jouw ontwikkelde online crisismanagement strategie sta jij sterk en kunnen jij en je collega’s aan de slag.

Wat kun je na deze training? 

  • Je kunt effectief gebruik maken van de advertentiemogelijkheden van social media

  • Je kunt doelgroepen maken en targeten

  • Je kunt SMART doelstellingen opstellen voor advertentiecampagnes

  • Je kunt content aanpassen op de juiste tone-of-voice per kanaal

Wat weet je na deze training? 

  • Je weet hoe je de effecten van jouw campagnes meetbaar en inzichtelijk kunt maken

  • Je weet welke doelgroep je het beste met welke kanaal kunt bereiken

  • Je weet hoe je een social media content cyclus opzet

  • Je weet hoe je je advertentiebudget het meest efficiënt kunt inzetten

Programma:

Dag 1 

  • Online gedrag
  • Risico- en crisiscommunicatie cultuur
  • Risico monitoring en webcare
  • Identificatie en prioritering van risico’s
  • Soorten crisissen
  • Crisis scenario’s
  • Strategieën crisis response
  • Tactieken en middelen

Dag 2 

  • Stappenplan crisiscommunicatie
  • Ontwikkelen crisis strategie 
  • Crisis monitoring
  • Leiderschap in crisiscommunicatie
  • Crisissimulatie
  • Crisis evaluatie en opvolging
  • Herstellen van de reputatie

Tijdens dag twee wordt er een online crisis nagebootst die jij gaat managen. Zo leer je de opgedane kennis direct toepassen in de praktijk. Dit wordt uitgebreid na besproken en geëvalueerd zodat jij goed voorbereid bent op toekomstige crisissen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.