Customer Experience & Journey Management opleiding

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van How & Knower
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 How & Knower heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 275 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Utrecht
4 apr. 2019 tot 16 mei. 2019
check_circle Start gegarandeerd
Toon rooster
event 18 april 2019, Dag 2
event 2 mei 2019, Dag 3
event 16 mei 2019, Dag 4
Utrecht
18 sep. 2019 tot 30 okt. 2019
check_circle Start gegarandeerd
Toon rooster
event 2 oktober 2019, Dag 2
event 16 oktober 2019, Dag 3
event 30 oktober 2019, Dag 4

Beschrijving

Ben je op zoek naar een andere startdatum? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden. 

Waarom een Customer Experience & Journey opleiding?
Hoe richt jij de klantreis zo in dat die leidt tot een fantastische klantbeleving? Door de customer journey als uitgangspunt te nemen werkt een organisatie klantgerichter wat resulteert in lagere kosten, loyale klanten en een hogere omzet. Tijdens een klantreis heeft de klant bepaalde touchpoints met het bedrijf die jij optimaal kunt inrichten. Wanneer je dat doet verbeteer je de klantbeleving en bereik je eenvoudiger gestelde doelen zoals aankopen en contactmomenten. 

Wat kun je na deze opleiding? 

  • Kun je een Customer Experience strategie formuleren
  • De huidige en gewenste Customer Journey in kaart brengen
  • Klantbeleving op vers…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Ben je op zoek naar een andere startdatum? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden. 

Waarom een Customer Experience & Journey opleiding?
Hoe richt jij de klantreis zo in dat die leidt tot een fantastische klantbeleving? Door de customer journey als uitgangspunt te nemen werkt een organisatie klantgerichter wat resulteert in lagere kosten, loyale klanten en een hogere omzet. Tijdens een klantreis heeft de klant bepaalde touchpoints met het bedrijf die jij optimaal kunt inrichten. Wanneer je dat doet verbeteer je de klantbeleving en bereik je eenvoudiger gestelde doelen zoals aankopen en contactmomenten. 

Wat kun je na deze opleiding? 

  • Kun je een Customer Experience strategie formuleren
  • De huidige en gewenste Customer Journey in kaart brengen
  • Klantbeleving op verschillende touchpoints in kaart brengen

Wat weet je na deze opleiding? 

  • Je weet hoe je de scope bepaalt van de customer journey
  • Je weet hoe je de klantbeleving meetbaar maakt
  • Hoe je zorgt voor maximale aansluiting met de merkwaarden

Programma: 

Dag 1

  • Trends, strategie & het customer experience plan
  • Buyer journey vs. Customer Journey
  • Customer experience centraal stellen
  • Customer Journey Mapping
  • Persona’s ontwikkelen
  • Scope Customer Journey
  • Klantprocessen
  • Huidige customer journey in kaart
  • Effecten voor de organisatie
  • Voorbeelden Customer Journey Mapping
  • Klantbeleving in kaart brengen op de verschillende touchpoints

Dag 2

  • Inleiding in webanalytics
  • Doelen stellen voor een website
  • Functionaliteiten van Google Analytics
  • Toekennen van verkeersbronnen
  • Conversie attributiemodellen
  • Social media-ratio's
  • Webstatistieken interpreteren

Dag 3

  • Klantbeleving meetbaar maken (o.a. NPS)
  • Customer Experience
  • Functionele en emotionele beleving
  • Belevings klassiekers
  • Maximale aansluiting met de merkwaarden
  • Inspelen op klantbeleving
  • Voorbeelden ‘Best in class’ bedrijven

Dag 4

  • De ideale Customer Journey voor jouw organisatie ontwerpen
  • Plan van aanpak
  • Integreren in de organisatie
  • Business case en implementatie van customer experience programma’s
  • Customer journey management

Deze opleiding bestaat uit 4 klassikale trainingsdagen waarin kennis en vaardigheden elkaar afwisselen door middel van cases en praktische opdrachten. De trainingsdagen worden ondersteund met online lesmateriaal in jouw persoonlijke leeromgeving My University. Zo kun je ook tussen de lessen door contact houden met de mede-cursisten en met de trainer. Onder leiding van die ervaren trainer ga je aan de slag met het toepassen van de theorie op jouw praktijk. Voorafgaand aan de opleiding krijg je van ons een intakeformulier, om zo jouw verwachtingen in kaart te brengen en om te bepalen of deze opleiding hier helemaal op aansluit.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met How & Knower, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.