Community Management training

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van How & Knower
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 How & Knower heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 295 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Utrecht
3 jun. 2019 tot 10 jun. 2019
check_circle Start gegarandeerd
Toon rooster
event 10 juni 2019, Dag 2
Utrecht
24 sep. 2019 tot 8 okt. 2019
check_circle Start gegarandeerd
Toon rooster
event 8 oktober 2019, Dag 2

Beschrijving

Ben je op zoek naar een andere startdatum? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden. 

 ✓ 100% startgarantie
 ✓ Niet goed geld teruggarantie
 ✓ Gemiddelde beoordeling 8.7.
 ✓ Beste opleider van Nederland 
 ✓ Altijd een passende oplossing

Dat een online community je merk versterkt en de binding met je doelgroep vergroot, dat weet je. Maar hoe krijg je een succesvolle community? Hoe positioneer je dit binnen de organisatie en op welke manier kan je de community inzetten om de KPI’s te halen? 
In de Community Management training leer je hoe je een succesvolle community opzet en een bestaande community verbeterd. Van het vaststellen van de positionering tot strategie en implementatie. Je leert hoe je je organisatie kunt betrekken bij je community en hoe jij je rol als community manag…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Ben je op zoek naar een andere startdatum? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden. 

 ✓ 100% startgarantie
 ✓ Niet goed geld teruggarantie
 ✓ Gemiddelde beoordeling 8.7.
 ✓ Beste opleider van Nederland 
 ✓ Altijd een passende oplossing

Dat een online community je merk versterkt en de binding met je doelgroep vergroot, dat weet je. Maar hoe krijg je een succesvolle community? Hoe positioneer je dit binnen de organisatie en op welke manier kan je de community inzetten om de KPI’s te halen? 
In de Community Management training leer je hoe je een succesvolle community opzet en een bestaande community verbeterd. Van het vaststellen van de positionering tot strategie en implementatie. Je leert hoe je je organisatie kunt betrekken bij je community en hoe jij je rol als community manager optimaal kan vervullen.

Wat kun je na deze training? 

  • Je kan een succesvolle online community opzetten
  • Je kan leden werven, binden en aanzetten tot actie
  • Door jouw metingen en analyses kun jij je community verbeteren
  • Je kunt waardevolle content creëren die klanten bindt aan jouw bedrijf

Wat weet je na deze training? 

  • Je weet aan welke bedrijfsdoelstellingen een community kan bijdragen
  • Je weet hoe je jouw organisatie kan betrekken bij de community
  • Je weet wat je rol is als community manager

Programma:

Dag 1 

  • Trends en ontwikkelingen van communities
  • Bijdrage van een community aan de realisatie van je organisatiedoelstellingen
  • Community strategie en plan van aanpak
  • Doelgroep en doelstellingen
  • Return on investment (ROI) en Key Performance Indicatoren (KPI’s)
  • Belang van ambassadeurs
  • Platformkeuze en functionaliteiten
  • Technische realisatie platform: inventarisatie, selectie, functionaliteit, bouw en implementatie
  • Eerste traffic en bereik (promotie en marketing acties) en groeien

Dag 2 

  • Content (statische en user generated content)
  • Content kalender/ kwaliteit bewaken content
  • Hoe stimuleer je interactiviteit en krijg je meer content?
  • Groepsvormen en sociale groepsprocessen
  • Community manager: de rol, verantwoordelijkheden en positie binnen de organisatie
  • Community binnen de organisatie: medewerkers informeren, enthousiasmeren en activeren
  • Meten, analyseren, rapporteren en bijsturen


Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.