Community Management opleiding

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van How & Knower
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 How & Knower heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 295 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Utrecht
24 sep. 2019 tot 12 nov. 2019
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 8 oktober 2019, Dag 2
event 29 oktober 2019, Dag 3
event 12 november 2019, Dag 4

Beschrijving

Ben je op zoek naar een andere startdatum? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden. 

 ✓ 100% startgarantie
 ✓ Niet goed geld teruggarantie
 ✓ Gemiddelde beoordeling 8.7.
 ✓ Beste opleider van Nederland 
 ✓ Altijd een passende oplossing

Een online community is een mooi platform om je merk te versterken, kennis te delen en een waardevol netwerk op te bouwen. Maar hoe zet je een online community op? Hoe vind je betrokken leden en hoe zet je hen aan tot actie? Oftewel: hoe maak jij je online community tot een succes? Dit leer je tijdens de Community Management opleiding!
In deze opleiding zijn onze trainingen Community Management en Community conversatie & activatie samengevoegd en maak jij jouw kennis van A tot Z compleet!

Wat kun je na deze opleiding? 

  • Je kan een succesvolle …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Community Management, Klantgerichtheid, Social Media, Klantvriendelijkheid en Reputatiemanagement.

Ben je op zoek naar een andere startdatum? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden. 

 ✓ 100% startgarantie
 ✓ Niet goed geld teruggarantie
 ✓ Gemiddelde beoordeling 8.7.
 ✓ Beste opleider van Nederland 
 ✓ Altijd een passende oplossing

Een online community is een mooi platform om je merk te versterken, kennis te delen en een waardevol netwerk op te bouwen. Maar hoe zet je een online community op? Hoe vind je betrokken leden en hoe zet je hen aan tot actie? Oftewel: hoe maak jij je online community tot een succes? Dit leer je tijdens de Community Management opleiding!
In deze opleiding zijn onze trainingen Community Management en Community conversatie & activatie samengevoegd en maak jij jouw kennis van A tot Z compleet!

Wat kun je na deze opleiding? 

  • Je kan een succesvolle online community opzetten
  • Je kunt je online community inzetten voor het behalen van de bedrijfsdoelstellingen
  • Je kan conversaties op gang brengen en houden

Wat weet je na deze opleiding? 

  • Je weet alles over Community Management: strategie, positioneren, binden, activeren en meten
  • Je weet hoe je waardevolle content creëert
  • Je weet hoe je leden bindt en aanzet tot actie (liken, reageren en delen).

Programma: 

Dag 1 

  • Trends en ontwikkelingen
  • Community strategie en plan van aanpak
  • Doelgroep en doelstellingen
  • Return on investment (ROI) en Key Performance Indicatoren (KPI’s)
  • Belang van ambassadeurs
  • Platformkeuze en functionaliteiten
  • Technische realisatie platform: inventarisatie, selectie, functionaliteit, bouw en implementatie
  • Eerste traffic en bereik (promotie en marketing acties) en groeien

Dag 2 

  • Content kalender/ kwaliteit bewaken content
  • Hoe stimuleer je interactie en genereer je meer content?
  • Groepsvormen en sociale groepsprocessen
  • Community manager: de rol, verantwoordelijkheden en positie binnen de organisatie
  • Community binnen de organisatie: medewerkers informeren, enthousiasmeren en activeren
  • Meten, analyseren, rapporteren en bijsturen

Dag 3

  • Je huidige community strategie en positionering
  • Community activatie- en contentkalender
  • Creatie van waardevolle content
  • Hoe stimuleer je interactiviteit en krijg je meer content?
  • Bewaken kwaliteit
  • De community lifecycle en organische groei
  • Realiseren groei traffic en bereik
  • Aantrekken ambassadeurs
  • Werven van nieuwe leden

Dag 4

  • Online conversatie begeleiding
  • Toetsen van eigen fase en valkuilen
  • Beheren van de kerngroep
  • Omgaan met feedback, klachten en weerstand
  • Het activeren, (ver)binden en belonen van community leden door gamification
  • Conversaties op gang brengen
  • Begeleiden (offtopic) discussies
  • Verschillende type leden
  • Meten, analyseren, evalueren en optimaliseren

 

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.