MBO Marketing en Communicatie (1 jaar) - (Privé Studie)
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Wij zien dat mensen meer kunnen dan ze zelf denken.
We helpen deelnemers van trainingen of opleidingen bij het realiseren van maximale persoonlijke groei. Echt groeien kan alleen met de juiste aandacht en de juiste instrumenten. Daarom is de unieke Leermethodiekontwikkeld. Centraal staat hierbij een veelzijdigheid van leervormen en een unieke vorm van studiebegeleiding.
- Geen inschrijfgeld
- Persoonlijke begeleiding per module
- Unieke leermethodiek
- De praktijk staat centraal
- 100% startgarantie van iedere opleiding
Algemene beschrijving:
De vakgebieden marketing en communicatie hebben veel met elkaar te maken. Gedurende deze opleiding leer je waar marketing om draait en waar communicatie een toegevoegde waarde heeft. De opleiding leert je de basis van marketing kennen, met daarbij de basis van communicatie en communicatieve vaardigheden. Ook leer je de markt te analyseren, wat is de huidige markt en hoe kunnen wij hierop inspelen? Je krijgt verschillende oefeningen om de theorie toe te passen op de praktijk gericht op jouw organisatie, zoals het opstellen van een marketingplan en een reclame- en promotieplan. Kortom, na het volgen van deze 1-jarige opleiding heb jij brede kennis omtrent de vakgebieden …
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Wij zien dat mensen meer kunnen dan ze zelf denken.
We helpen deelnemers van trainingen of opleidingen bij het realiseren van maximale persoonlijke groei. Echt groeien kan alleen met de juiste aandacht en de juiste instrumenten. Daarom is de unieke Leermethodiekontwikkeld. Centraal staat hierbij een veelzijdigheid van leervormen en een unieke vorm van studiebegeleiding.
- Geen inschrijfgeld
- Persoonlijke begeleiding per module
- Unieke leermethodiek
- De praktijk staat centraal
- 100% startgarantie van iedere opleiding
Algemene beschrijving:
De vakgebieden marketing en communicatie hebben veel met elkaar te maken. Gedurende deze opleiding leer je waar marketing om draait en waar communicatie een toegevoegde waarde heeft. De opleiding leert je de basis van marketing kennen, met daarbij de basis van communicatie en communicatieve vaardigheden. Ook leer je de markt te analyseren, wat is de huidige markt en hoe kunnen wij hierop inspelen? Je krijgt verschillende oefeningen om de theorie toe te passen op de praktijk gericht op jouw organisatie, zoals het opstellen van een marketingplan en een reclame- en promotieplan. Kortom, na het volgen van deze 1-jarige opleiding heb jij brede kennis omtrent de vakgebieden marketing en communicatie en kun jij als professionele marketing- en communicatiemedewerker te werk gaan.
Doelgroep:
Deze opleiding is ontwikkeld voor marketing- en communicatiemedewerkers die zich willen verdiepen in deze vakgebieden, of voor mensen die graag een soortgelijke functie willen vervullen. Heb je vanuit een andere rol te maken met marketing en communicatie en wil je meer weten over deze vakgebieden? Dan is deze opleiding ook geschikt voor jou.
Voorbereiding:
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. Per module zijn er 4 studielessen van 3 uren. De lesdata plan je samen met jouw privé-docent. De aangegeven lesdata op de website zijn indicatief. Je dient je ook voor de eerste studieles voor te bereiden.
Onderwerpen:
De opleiding bestaat uit verschillende modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module - MBO Basiskennis van Marketing
- De basis van marketing
- Marketingmix
- Consumentengedrag
- Product- en prijsbeleid
- Promotie
- Marktonderzoek
- Concurrentieanalyse
- Marktontwikkelingen
Module - MBO Communicatieve Vaardigheden
- Het onderhandelingsgesprek
- Het verkoopgesprek
- Het zakelijk adviesgesprek
- Het slechtnieuwsgesprek
- Communicatiedoelen
- Het telefoongesprek
- Mondelinge presentatie
- Het baliegesprek
Module - MBO Werken in projecten
- De basis van projecten
- SMART-doelen formuleren
- Projectplan opstellen
- Projectorganisatie
- Projectplanning
- Kosten en baten
- Beheer aspecten van projecten
- Afronding van projecten
Module - MBO Salesmanagement
- Het communicatiesproces
- Klantcontacten
- Vraagtechnieken
- Koopgedrag consumenten
- Koopgedrag organisatie
- Beïnvloeden van koopgedrag
- Salesorganisatie
- Sales- en accountplanning
Leerdoelen:
- heb je inzicht in de marketingmix
- ben je in staat om marktonderzoek uit te voeren
- ben je in staat om een concurrentieanalyse te maken
- heb je inzicht in marktontwikkelingen
- heb je inzicht in de communicatie voor een ondernemer
- ben je in staat om de juiste gesprekstechnieken toe te passen
- weet je hoe je kunt gaan onderhandelen
- ben je in staat om met medewerkers een kritiekgesprek te voeren
- heb je inzicht in de inhoud van een project
- ben je in staat om een projectplanning op te stellen
- ben je in staat om SMART doelen te formuleren
- kun je sturen op beheeraspecten
- weet je hoe je een salesplanning kunt opstellen
- ben je in staat het koopgedrag te beïnvloeden
- kun je het VOCATIO-model toepassen
- heb je inzicht in het AIDA-model
Diploma:
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Holland Opleidingen Groep digitaal.
Studiekosten:
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Over ons:
Leren van de allerbeste docenten? Bij Holland Opleidingen - Privéstudie leer jij met een privé-docent op lesmomenten die jou passen. We helpen zo deelnemers van trainingen of opleidingen bij het behalen van een maximaal leerrendement. Echt groeien kan alleen met de juiste aandacht en de juiste instrumenten.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.