MBO Managementsupport (1 jaar) - (Online Zelfstudie)
Beschrijving
Wij zien dat mensen meer kunnen dan ze zelf denken.
We helpen deelnemers van trainingen of opleidingen bij het realiseren van maximale persoonlijke groei. Echt groeien kan alleen met de juiste aandacht en de juiste instrumenten. Daarom is de unieke Leermethodiekontwikkeld. Centraal staat hierbij een veelzijdigheid van leervormen en een unieke vorm van studiebegeleiding.
- Geen inschrijfgeld
- Persoonlijke begeleiding per module
- Unieke leermethodiek
- De praktijk staat centraal
- 100% startgarantie van iedere opleiding
Algemene beschrijving:
Wil jij je vanuit je rol als ondersteunende medewerker verder ontwikkelen op het gebied van managementsupport? Deze opleiding staat in het teken van managementsupport in de praktijk. Naast de basis van managementsupport in de praktijk, behandel je ook theorie omtrent informatievoorziening, zakelijke correspondentie en communicatieve vaardigheden. Zo ontwikkel je kennis van benodigde vaardigheden op een breed vlak van onderwerpen. Aspecten als informatiebronnen, verspreiden van informatie, omgaan met social media, soorten correspondentie en archiveren komen tijdens deze opleiding aan bod. Door het volgen van deze opleiding heb je inzicht in projectmatig werken, kun je d…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Wij zien dat mensen meer kunnen dan ze zelf denken.
We helpen deelnemers van trainingen of opleidingen bij het realiseren van maximale persoonlijke groei. Echt groeien kan alleen met de juiste aandacht en de juiste instrumenten. Daarom is de unieke Leermethodiekontwikkeld. Centraal staat hierbij een veelzijdigheid van leervormen en een unieke vorm van studiebegeleiding.
- Geen inschrijfgeld
- Persoonlijke begeleiding per module
- Unieke leermethodiek
- De praktijk staat centraal
- 100% startgarantie van iedere opleiding
Algemene beschrijving:
Wil jij je vanuit je rol als ondersteunende medewerker verder ontwikkelen op het gebied van managementsupport? Deze opleiding staat in het teken van managementsupport in de praktijk. Naast de basis van managementsupport in de praktijk, behandel je ook theorie omtrent informatievoorziening, zakelijke correspondentie en communicatieve vaardigheden. Zo ontwikkel je kennis van benodigde vaardigheden op een breed vlak van onderwerpen. Aspecten als informatiebronnen, verspreiden van informatie, omgaan met social media, soorten correspondentie en archiveren komen tijdens deze opleiding aan bod. Door het volgen van deze opleiding heb je inzicht in projectmatig werken, kun je doelgericht vergaderen en kun je informatie op juiste wijze verzamelen en verwerken.
Doelgroep:
Deze opleiding is ontwikkeld voor secretaresses, projectassistenten en voor andere support medewerkers die zichzelf willen ontwikkelen op het gebied van managementsupport.
Voorbereiding:
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules met verschillende studielessen. Je doorloopt de studielessen in je eigen studietempo. Je maakt gebruik van onze online leeromgeving.
Onderwerpen:
De opleiding bestaat uit verschillende modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module - MBO Managementsupport in de praktijk
- De basis van managementsupport
- Taken van managementsupport
- Cultuur binnen een organisatie
- Organiseren en plannen
- Projectmatig werken
- Opzetten archief en documentenstructuur
- Assertief handelen
- Persoonlijke effectiviteit
Module - MBO Communicatieve Vaardigheden
- Het onderhandelingsgesprek
- Het verkoopgesprek
- Het zakelijk adviesgesprek
- Het slechtnieuwsgesprek
- Communicatiedoelen
- Het telefoongesprek
- Mondelinge presentatie
- Het baliegesprek
Module - MBO Zakelijke correspondentie
- De basis van zakelijke correspondentie
- Soorten correspondentie
- Werken met opmaak en huisstijl
- Teksten schrijven
- Brieven schrijven
- Verspreiden van informatie
- Omgaan met sociale media
- Werken met memo's en notities
Module - MBO Processen en Organisatie
- De basis van processen en organisatie
- Inzicht in bedrijfsprocessen
- Opstellen van processtroomschema's
- Bepalen van de procesnormen
- Processen en kwaliteitszorg
- Sturen op processen
- Uitvoeren van verbeteracties
- Kwaliteitssystemen
Leerdoelen:
- heb je inzicht in projectmatig werken
- ben je in staat om een (digitaal)archief op te zetten
- weet je hoe je effectief kunt telefoneren
- kun je organiseren en plannen
- heb je inzicht in de communicatie voor een ondernemer
- ben je in staat om de juiste gesprekstechnieken toe te passen
- weet je hoe je kunt gaan onderhandelen
- ben je in staat om met medewerkers een kritiekgesprek te voeren
- heb je inzicht in de soorten correspondentie
- kun je zakelijke brieven schrijven
- weet je hoe je omgaat met de huisstijl
- ben je in staat te werken met sociale media
- heb je inzicht in bedrijfsprocessen
- ben je in staat om procesverbeteringen door te voeren
- heb je inzicht in een organisatiedashboard
- ben je in staat om te sturen op processen
Diploma:
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Holland Opleidingen Groep digitaal.
Studiekosten:
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Over ons:
Bij Holland Opleidingen - Online Zelfstudie maakt het niet uit waar en wanneer jij met je neus in het studiemateriaal zit. Omdat we het allemaal steeds drukker krijgen en de agenda’s voller stromen, lijkt er misschien geen tijd meer te zijn voor een opleiding. Dat heb je mis: bij Holland Opleidingen - Online Zelfstudie studeer jij namelijk volledig online, in jouw eigen tijd en tempo.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.